torsdag 26 april 2012

Fredag.. RöjRöj med Apollon.. Ulla Billquist utlovas

Blanche Argus: var är vi?
Apollon: på yadkin.
Blanche Argus: är det här du ska köra igång ordentligt?
Apollon: ordentligt vet jag inte...men köra ska jag, det är planen :)
Blanche Argus: imorgon, fredag va?.. så imorgon Fredag kör du igång?
Apollon: tänkte det... kl 22.00 är tanken.
Blanche Argus: Bra.. Vad fick jag?
Apollon: du fick min flyer...

Blanche Argus: oki.. Vilka dagar ska du köra?
Apollon: jag har inte tänkt igenom detta än... men det bli nog minst 3 tillfällen till under veckan som kommer..men jag vill ju inte tjata ut folk. Eftersom jag har så lite tid för SL nuförtiden, gäller det att passa på när jag kan :)

Blanche Argus: vad ska du ha för "stuk" ?
Apollon: jag har ju skojjat lite grann med att kalla eventet RÖJ RÖJ, som då syftar på gamla Raj Raj.. och det är hela idén. Ta vid där Raj raj slutade... men min idé är att köra Apollons galna blandning.... tillsammans med ett galet ordbajsande mellan låtarna, helt enligt normal apollon stil hihi... det är för många som bara spelar musik och inget mer.. jag vill gärna ge det där lilla extra.. spotify kan alla sköta. Jag vägrar spotifya. Jag ränner efter kassettband, vinyler, cd, och allt vad jag nu har musik på. Jag gillar att interagera med folket....det bli liksom lite skojigare för alla då... det kan jag inte ens göra när jag spelar i IRL.

Blanche Argus: är det roligare att vara DJ på SL?
Apollon: mycket roligare, men jag har två sidor av mig som DJ.. den ena är just att snacka med folket och busa.. Den andra är ju som en tvättäkta house DJ där man inte snackar alls utom att möjligen skrika ut lite korta tillrop för att få golvet att dansa bättre...hahaha.

Blanche Argus: ska du köra på Fredagar?
Apollon: nej, jag kommer inte att ha möjlighet till fasta tider....p.g.a RL.. men kommer att spela så ofta jag kan.
Blanche Argus: lite spontant då..
Apollon: fast inte för ofta....då tröttnar folk...och det vill jag inte..det blir uddlöst om man kör jämt...tycker jag.
Blanche Argus: ja sant..
Apollon: och yadkin är en stabil sim att köra evenemang på.... det var ju som sagt min och iendis plan från början, även om hon numera står för fiolerna...

Blanche Argus: jobbar du i RL nu?
Apollon: ja, för fullt.. jag är i stort sett återställd...förutom smärta i min lunga som jag kan kanske får dras med resten av livet.
Blanche Argus: ja just det, är du frisk förklarad nu?
Apollon: just nu är jag jag det :D

Blanche Argus: men du har kvar smärtan i lungan?
Apollon: ja...tyvärr..men tar numera inga värkmediciner...bättre att vara klar i huvudet. Många nervtrådar skadades vid sista operationen, därav smärtan.
Blanche Argus: vad var det?
Apollon: en House sjukdom... hahaha.. för de vet fortfarande inte vad som orsakade det... men... jag mår 100 gånger bättre idag än för ett par månader sedan....YAAAAY.
Blanche Argus: Grattis.
Apollon: tack... det känns lite som att bli pånyttfödd faktiskt.

Blanche Argus: ja, förstår det.. diagnosen var ju cancer från början va?
Apollon: ja de trodde det... nu hittade de cancer ändå fast på ett annat ställe..
Blanche Argus: var?
Apollon: sköldkörteln.. det är jag och alla kvinnor som får det, men som tur är upptäcktes det i tid. Så det gick att ta bort, och jag fick behålla ena halvan.. så: inget ont som inte har något gott med sig.

Blanche Argus: kommer du att vara online mer nu?
Apollon: nej tyvärr inte... om man inte räknar med nästa vecka som jag ska bo i SL..hehe
Blanche Argus: vad ska du göra då?
Apollon: jag har ett projekt med några engelsmän som jag pysslar med
Blanche Argus: vad.. berätta.
Apollon: bygger ett musikkollektiv över gränserna där vi drar nytta av både SL och RL med spelningar både i SL och i RL.. vi är ett 10 tal personer som träffas och utbyter erfarenheter och låtmaterial.
Blanche Argus: genom SL?
Apollon: ja genom SL.. SL är basen.
Blanche Argus: kul.
Apollon: ja verkligen kul, för jag höll på med detta redan för 4 år sedan i SL... men vi tappade fokus så detta blir en nystart.

Blanche Argus: kommer det att finnas någon 'sida' att kolla på?
Apollon: det är tanken, vi ska jobba fram detta under nästa vecka.
Blanche Argus: spännande.. var kan man se sidan sen?
Apollon: jag återkommer om det...för det är inte klart ännu.

Blanche Argus: säljs det skivor här?
Apollon: tanken med denna butik är att man ska sitta och diskutera musik och njuta.. steg två är att sälja SL musik här, mina egna skivor med för den delen.. hahaha
Blanche Argus: Kul.


Apollon: så här ska det röjas :)) .. Tanten på alla bilder är Ulla Billquist .. detta är ett tribut ställe till hennes ära.
Blanche Argus: Gillar du henne?
Apollon: det är bara Frostland och jag som gör det... hahahaha.. men vi är ju lite knäppa.
Blanche Argus: ja ni är knäppa :)


Blanche Argus: tack Apollon för intervju .. Fin måne.. "fuller är du men inte jag du"..
Apollon: skulle jag??? inte då.
Blanche Argus: kan du den nubbevisan?.. den kan du tralla på fredag..
Apollon: mmm....jag är sååå dålig på nubbevisor :(
Blanche Argus: ... fuller är du men inte jag du... slå i brännvin idag du.. Måndagen är en suparedag.. slå i brännvin idag du.. så går den för varje dag hela veckan .. haha den är inte klok... "Söndagen är en vilodag... slå i brännvin idag du .. fuller är du men inte jag du" ..
Apollon: hahahaha...

Blanche Argus: ok.. ska logga ur och fixa ihop detta :))
Apollon: kul att du tittade förbi :))


Blanche Argus: Visst ja flyern.. ;)

Till Apollons RÖJRÖJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar