torsdag 12 april 2012

Intervju med Mera Kranfel


Blanche Argus: det var verkligen längesen 3 år nåt haha.
Mera Kranfel: ja guh 2 år iaf.

Blanche Argus: Är du tillbaka på SL nu?
Mera Kranfel: jag har varit här sen sept 2011.
Blanche Argus: var inte du borta ett tag?
Mera Kranfel: ca 1.5 år borta ja ..inworldz o OsGrid. Flyttade till inworldz i juli 2010. Jag hade en dröm att bygga upp en skandinavisk sim den byggde jag upp från juli 2010 o gav bort till en vän i augusti 2011. Simmen är kvar i inworldz men ombyggd nu. Midsomer County. Det är en blandning av skandinavien, fantasy och english village a la Midsomer Murders :)

Blanche Argus: Tröttnade du?
Mera Kranfel: ja jag tröttnade.
Blanche Argus: varför tröttnade du?
Mera Kranfel: för dom lovade physics redan i januari 2011, det kom aldrig. Det finns inget mainland som här, jag vill ha vägar o seglings bart vatten... o det började kännas litet.
Blanche Argus: pendlar du emellan nu?
Mera Kranfel: nej, jag är mkt sällan där, det var flera veckor sen.. så jag gav upp för det stod liksom still där på slutet var det svårare att hyra ut parcel.. då blev det för dyrt.

Blanche Argus: så du hälsar inte ens på där längre?
Mera Kranfel: jo men sällan, jag har dåligt samvete för det
Blanche Argus: varför?
Mera Kranfel: jag har många vänner kvar där o jag hälsar på för sällan.. man måste ta hand om sina vänner.. det går inte av sig självt. Dom är ju här ibland, jag har en som granne här simmen bredvid tex.. hon är både här o inworldz. Dom flesta är nog vänner jag träffat inworldz o in OsGrid annars.

Blanche Argus: vad är Osgrid egentligen?
Mera Kranfel: OsGrid är en sammanslutning av privata simmar som kopplat upp sig till en stor grid.. simmarna ligger ofta hemma hos privatpersoner. Jag har min sim i ett rum här hemma, en dator som snurrar som server.. och har kopplat upp sig mot OsGrid.
Blanche Argus: är OsGrid bra?
Mera Kranfel: ja!
Blanche Argus: varför?
Mera Kranfel: OsGrid är på många sätt mer avancerat än inworldz, mesh finns tex o enklare physics oxå..framförallt är det billigt! eller gratis tom :) Men jag skänker lite pengar varje månad till OsGrid frivilligt.

Blanche Argus: ännu en som man loggar in på då?
Mera Kranfel: en grid ja, man loggar in via Imprudence tex eller Firestorm till OsGrid... sen kan man åka till andra griddar därifrån... men där kan man ha en hel sim gratis eller billigt iaf så man kan leka med stora ytor. Jag har två simmar. Sen har jag en sim i en grid som heter Kitely oxå :O)
Blanche Argus: vad är det?
Mera Kranfel: Kitely är en helt annan typ av gridd.. Jag exporterade en av mina OsGrid simmar till Kitely så det är en kopia.. det är eg bara för att testa. Kitely såg lovande ut o det kostar inget om man är basic.. men jag vet inte.. numera tvivlar jag på att nån grid kan konkurrera med SL faktiskt, dom kan nisha sig som små griddar men inte bli stora.

Blanche Argus: Hur känns det att komma tillbaka till SL efter uppehållet?
Mera Kranfel: Det känns som hemma här.
Blanche Argus: mer hemma än där?
Mera Kranfel: nej inte egentligen.
Blanche Argus: vad är skillnaden?
Mera Kranfel: men ja, sen jag inte har kvar min sim där så känns detta mer hemma, skillnaden var att jag hade en egen sim o ett community jag byggt upp där.. så det var väldigt "hemma" :).. Men jag saknade mainland här och physics.

Blanche Argus: Vad gör du här, när du är online?
Mera Kranfel: just nu har jag haft en period när jag mest hållit på med hästarna ett tag .. ABC - awesome breed creations breedable horses.. bygger ibland o träffar vänner :)

Blanche Argus: Har du nån dröm som du skulle vilja göra här?
Mera Kranfel: nej egentligen inte, den dröm jag hade förverkligade jag in inworldz. Jag ville ha tillbaka Second Sweden :) Det var traumatiskt när det lades ner faktiskt, trist att ingen fick ta över. Det var ju uthyrt typ alla hus o affärrer. Jag tror simmarna var genialiskt uppbyggda, det var därför folk trivdes så där. En perfekt blandning av privata hus o shoppar o festlokaler , utställningar, parker mm.

Blanche Argus: umgås du med dina gamla vänner här, eller umgås du med nya?
Mera Kranfel: gamla eller nya jag vet inte? Jag träffar inga svenskar nästan.

Blanche Argus: är det någon du saknar på SL?
Mera Kranfel: ja Bellona.. hon har försvunnit :( Jag vet inte vad som hände hon var inte den typen som bara skulle sluta utan att säga nåt, så jag oroar mig lite.
Blanche Argus: när försvann hon?
Mera Kranfel: hon försvann hösten 2011.. skittrist, det är ok att sluta såklart.. men jag vill ändå veta o att allt är ok.. det vet ju hon. Sånt är ju det värsta med SL.
Blanche Argus: att folk försvinner?
Mera Kranfel: ja spårlöst, man har kännt dom i flera år.. men vet inte om dom lever eller har dött typ... så därför är jag lite försiktig med min vänlista nuförtiden. Jag hoppas Bellona kommer tillbaka. Jag är inte sur, blir bara glad om hon dyker upp, hon har säkert nåt bra skäl.

Blanche Argus: vad är det bästa med SL ?
Mera Kranfel: Det bästa är helt klart att man kan uppfylla sina drömmar här, det är en stor lekstuga :)

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne, förutom Second Sweden?
Mera Kranfel: min ö jag hade i Outerland.. men annars är det nog när jag shapeshiftade till Veppe :O) Det var askul! En slags RP kan man säga.. då hade jag roligt o det fortsatte i inworldz oxå ett tag.

Blanche Argus: har du honom kvar här?
Mera Kranfel: jaa klart jag har :)) Denna avan heter ju Vesper Kling, samma som jag hade då.
Blanche Argus: fast Mera Kranfel står överst.
Mera Kranfel: men jag tog ava namnet från inworldz som display name..men grund namnet är Vesper Kling :]
Blanche Argus: ok vad ska man kalla dig för?
Mera Kranfel: Mera funkar bra! Folk kallar mig för båda beroende på vad dom ser. Veppe är ju denna avan eg det är bara att byta outfit så att säga.

Blanche Argus: hur är det med kärleken på SL, får man fråga det?
Mera Kranfel: Jag är partner med mina hästar ❤
Blanche Argus: skulle du vilja hitta kärlek igen här?
Mera Kranfel: Det är inget jag letar efter iaf.
Blanche Argus: vad hette han du var tillsammans med, har han slutat?
Mera Kranfel: Tintin slutade ja. Vi lämnade varandra som vänner.. jag kommer alltid gilla honom.

Blanche Argus: ok kanske dags att avsluta... och hoppas vi ses snart igen :)
Mera Kranfel: Tack detsamma! Det var bara trevligt :)

6 kommentarer:

  1. Vad gulligt av dig Blanche att komma o hälsa på mig o intervjua. Gud så duktig du är att redigera den där röran till chat vi hade =)) jag är superimpad!

    Tiden går så fort i SL.... det känns som evigheter sen vi sågs senast. Ses igen snart hoppas jag, Kramm! <3

    SvaraRadera
  2. Tack Mera!
    Ja, det var verkligen längesen vi träffades..
    Vi ses snart igen, det var trevligt.. Gud vad kul vi hade för några år sedan med Veppe och allt bus.. :))
    Kraamm

    SvaraRadera
  3. akta dig så jag inte dammar av han! ^^

    SvaraRadera
  4. Veppe blir aldrig dammig;)hihi

    SvaraRadera
  5. Det är dammigt på vinden...dit jag lurade upp han. /me kontrollerar att vindsdörren är ordentligt låst...

    SvaraRadera