tisdag 24 april 2012

Intervju och en kommande Premiär för FanFan Babii's RL photos på Yadkin Exhibition


Blanche Argus: är det din första utställning på Second Life?
FanFan Babii: ja, har velat men inte vågat.
Blanche Argus: Foton från RL?
FanFan Babii: Ja, de är ifrån Gambia ,där jag och min son var på musikresa.
Blanche Argus: när var ni där?
FanFan Babii: Vi åkte precis efter Jul i december och kom hem den 10 Januari 2011-2012.

Blanche Argus: hur var det där?
FanFan Babii: Det var Helt annorlunda än jag förväntat mig, Helt fantasiska , snälla och underbar människor dessutom kom vi när det var skön luft, 40 grader men ingen fuktighet så luften var underbar att andas och vara i. Underbart annorlunda natur, men väldigt sandigt.
Blanche Argus: sandigt.
FanFan Babii: absolut, det var fan ta med sand i allt även i maten ibland, men maten var goood.
Blanche Argus: haha.

Blanche Argus: vad var det bästa att fota, tycker du?
FanFan Babii: Barnen och ungdomarna. De är så vackra människor, Hållningen de har och det vackra sättet att röra sig på. Naturen är bara...sandig...typ men jag fotade också Krokodiler som jag även klappade.
Blanche Argus: vågade du det?
FanFan Babii: hehe de är kallblodade så de går upp och värmer sig i sanden då blir de slöa... då kan man klappa dom, fast man måste förståss ha person med som kan hantera dem. Jag gillar reptiler stora som små.

Blanche Argus: filmade du där också?
FanFan Babii: Jaaa, jag var med som Film Crew och skulle dokumentera allt musikerna gjorde. Det var Staffanstorp Musikskola och 2 av deras Afrikanska grupper, så det blev nästan ett heltids jobb där nere. Men vi hade eftermiddagarna lediga, Då badade vi i Atlanten. Vi bodde ganska nära stranden men vi var tvugna ha vakter med oss när vi gick dit. Vi bodde inte i turist stråken utan långt från det, Vi hade 1 km strand nästan helt för oss själva, sjukt coolt och massor av snäckor.
Blanche Argus: vad är det för jobb?
FanFan Babii: Ska göra en dokumentär om hur Svenska barn lär sig spela Afrikansk musik och hur det har utvecklat dem. De dansar, sjunger och spelar, Marimba och Djembe, och jag har filmat dem sen de började i över 7 år.

Blanche Argus: Hur många var ni som åkte?
FanFan Babii: vi var totalt 25 personer, föräldrar , ledare och 2 duktiga Afrikaner, en från Guinea som bor i Sverige och en från Zimbabwe. Där nere var vi på en musikskola med lika många till afrikaner :)

Blanche Argus: var ska dokumentären visas?
FanFan Babii: Först och främst är det till Skolor, musikhögskolan samt intern utbildning men jag ska försöka sälja det Färdiga proffsiga resultatet till SVT. Projektet heter African Music United!
Blanche Argus: spännande
FanFan Babii: videon som är med på utställningen är ett snabbt hopklipp med intryck.. Kommer ta ganska lång tid att ställa färdigt allt.

Blanche Argus: fotar du mycket IRL?
FanFan Babii: Jaaaa, alldeles för mycket...hela tiden men hemma fotar jag nästan bara övergivna saker...
Blanche Argus: övergivna saker som?

FanFan Babii: Övergivna fastigheter.. Prylar folk slängt gammlt skit helt enkelt men på kul sätt.. bara någon bild jag lekte med för att få nån förstärkt effekt.

Blanche Argus: jobbar du med bilderna i photoshop?
FanFan Babii: Inte mina afrikanska bilder, men annars så jobbar jag i Ps och Photomatix Pro Jag fotar i Raw format. Älskar olika digital tekniker.

Blanche Argus: har du haft någon utställning iRL?
FanFan Babii: Jag har haft småutsällningar , men ingen stor. Jag har fått erbjudande om att ställa ut dessa bilder men jag vet inte, tror jag är för feg.
Blanche Argus: Det måste du!
FanFan Babii: hehe

FanFan Babii: du ska få en bild av en tavla som är photoshoppat rejält som jag kommer sälja här. Som jag kallar Gambian Colos.

Den bilden är en av de bilder jag säljer. De är photoshoppade för att passa i SL på en vägg som en tavla och kommer att kosta 250L. Allt fotat i Gambia så inga plagiat. Deras kläder är så vackra, även på ett tvättsträck hehehe

Blanche Argus: hur många bilder kommer det att finnas här?
FanFan Babii: Nästan 40 st, denna våning och den allra översta.

Blanche Argus: Tänkte fråga lite om SL?
FanFan Babii: Absolut.
Blanche Argus: du är 5 år på SL.
FanFan Babii: yup... gammal som gatan.
Blanche Argus: jag med är 5.
FanFan Babii: jaaa visst är det cool hehe

Blanche Argus: när blev du partner?
FanFan Babii: 3 år nu tror jag men jag har varit gift 1 ggn innan i SL hehehe
Blanche Argus: hade ni bröllop?
FanFan Babii: hhee jaaaa, inte jag och Fury, vi har inte gift oss här inne men jag har gjort ett riktigt sagobröllop en ggn innan , Så svar JA. Han hette Dirge Graves, Amerikan.. tyvärr så försvann han från SL för nåt år sedan men vi var goda vänner, mest goda vänner faktiskt.
Blanche Argus: byggde du allt själv då?
FanFan Babii: på den tiden byggde jag nästan allt.

Blanche Argus: bygger du något nu?
FanFan Babii: Jag håller på att bygga om min sim... men jag köper gärna grejer också, blir lättare och går fortare ibland. En hemlis än så länge vad det blir.. men de som vill ska få komma på party där sen... några har redan sett det, men jag hoppas få visa det i färdigt skick sen, typ.
Blanche Argus: får jag göra en till grej med dig om det, innan du öppnar?
FanFan Babii: absolut :)

Blanche Argus: vem är Fury?
FanFan Babii: Fury är min nuvarande partner, En Dansk, som jag träffade senare i RL, först SL och som nu bor här, hos mig i RL :)
Blanche Argus: träffades ni genom SL?
FanFan Babii: jaa det gjorde vi, här i SL... han ock jag har varit partner i 3 år men aldrig gift oss. Trodde aldrig på sånt eller att jag skulle träffa någon men så, poff stog han där.

Blanche Argus: Var sågs ni första gången?
FanFan Babii: På Alohas, En gammal sim som tyvärr inte finns mer, men som vi senare tog över. Jag satt och surade över att Dirge hade lämnat mig och min tagg var felstavad, så klart och han tyckte synd om mig hehe, på den vägen var det :)
Blanche Argus: vad stod det på taggen?
FanFan Babii: Hartbroken lol.
Blanche Argus: hahaha.
FanFan Babii: fan så kan det gå.

Blanche Argus: Vad är ditt bästa minne på SL?
FanFan Babii: hmmm, jag vet. Den dagen jag började våga prata med människor, första ggn jag chattade. Jag minns det tydligt. Trodde inte jag vågade men så började jag chatta med folket på Alohas, och så helt plötlsigt så öppnade sig en helt ny värld för mig.
Det var helt förlösande , jag hade varit tyst i 3 månader, jag vågade inte..
Blanche Argus: var du blyg?
FanFan Babii: blyg ja.. helt tyst. Jag är fortfarande ganska restrektiv på vissa ställen med att prata, vågar helt enkelt inte... tror det eller ej hehehehe

Blanche Argus: varför vågade du inte på 3 månader... ?
FanFan Babii: jag hade aldrig chattat i hela mitt liv innan, inte msn, inget, och SL var första ggn jag mötte andra människor, dessutom icke svensktalande, jag har bara pratat svenska 1 år i SL. Jag hade aldrig varit i svensksimmarna förrän för 1 år sedan, typ.
Blanche Argus: men nu är du inte blyg.. du babblar ju både i transistorn och på chatt :)
FanFan Babii: Jaaa, Nu gör jag det ...men inte tidigare.. fast jag funkar så.. ställ mig på en scen och jag kan spela pajas, skicka mig till en fest och jag blir tvärtyst.

Blanche Argus: Vilken tid är utställningen på Torsdag?
FanFan Babii: 21.00 och en timme afrika bilder och de som vill titta poå videon, Sen 22.00 startar jag att Djinga så länge folk orkar.. Men kommer inte spela Afrikans musik, utan blandade gamla remixar typ
Blanche Argus: kul :)


Blanche Argus: jag får tacka för intervjun FanFan, det var kul att prata med dig och superfina bilder:)
FanFan Babii: Tack Själv underbara du :) Jättekul :)
Blanche Argus: Kraam.
FanFan Babii: huggie?
FanFan BabiiFanFan Babii opens their eyes wide
FanFan Babii: Huggie?
FanFan Babii: HUGGIE?? >:o
FanFan Babii: HUGGIES! HUGGIES!! HUGGIES!!! HUGGIEZ!!!!

FanFan Babii: •´¨*•.¸. HahahaA •´¨*•.¸.
Blanche Argus: hahahah
FanFan Babii: Nu ska jag laga mat.

Torsdag den 26 april på Yadkin Exhibition Kl.21.00
Därefter partaj DJ FanFan.

Till Yadkin Exhibition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar