lördag 14 april 2012

Nytt Hotell - Singelträff den 25 April på Terrassen..



Blanche Argus: Äger du hotellet själv?
Ephrodite Mermaid: Ja. jag äger hotellet och landet. Jag har en deal med min granne Alf som har Avalon Club att hotellets gäster kan använda sig av hans pool och strand och få vara med på hans events. Alf hjälper mig med gästerna när jag är off. Jag har 3 byggnader. Men jag började med ett hus först och se hur det går. En svensk som byggt hotellet och fontänen :)
Blanche Argus: ja du sa det vem?
Ephrodite Mermaid: Iga Clawtooth. Han rör sig inte så mycket ibland svenskar.

Blanche Argus: nu får du berätta lite om hotellet, vad du tänkt..
Ephrodite Mermaid: Jag hade ett annat hotell innnan , men det var mycket scriptfel med uthyrningsdelen. En vän kände till iga och jag kontaktade honom. och han hade börjat med hotell. Han visade ett hotell men det var inga terasser som jag ville ha. Men då skulle han bygga ett annat hotell. Jag väntade på det och så köpte jag detta. Som är en rund byggnad med terasser. Detta hus har 6 lägenheter varav ett penthouse högst upp med en takterass. Detta är ju ett "lägenhetshotell" typ, man hyr per vecka el. så länge de vill. Gästen har möjlighet att rezza sina egna möbler.

Blanche Argus: Hur länge har du haft hotellet?
Ephrodite Mermaid: Detta hotellet är ca 2 veckor gammalt.
Blanche Argus: Ska du ha events också här?
Ephrodite Mermaid: planerna är ju att det ska bli events.
Blanche Argus: vad heter simmen?
Ephrodite Mermaid: Simmen heter Kalvatar. IX Heron hade sin Euroklubb här förut.

Ephrodite Mermaid: Jag söker en manager till. Managern kommer att få provision på hotellet.
Blanche Argus: ok, om det är någon som är intresserad så får dom höra av sig till dig.
Ephrodite Mermaid: Precis. De får maila mig eller skicka NC.

Blanche Argus: vad är det för provision?
Ephrodite Mermaid: 10 - 15 % av priset på rummen. Planerna är ju att om jag kan få detta fullbelagt så bygger jag 2 torn till, då blir det 18 rum sammanlagt med 3 penthouse :)
Blanche Argus: hur många rum är det i detta torn?
Ephrodite Mermaid: 6 rum.
Blanche Argus: vad kostar det att hyra?
Ephrodite Mermaid: 250 L / vecka. Penthouset med takterass kostar 500 L / vecka. Gästen har möjlighet att rezza sina egna möbler. Men jag kan också erbjuda gästerna skyboxar som är mer privata.

Blanche Argus: heter hotellet Hotel E
Ephrodite Mermaid: Ja. Först hette hotellet Ephrodity. Men sen jag bytte byggnad så heter Det Hotel E.

Blanche Argus: Är det inte svårt med hotell på SL?
Ephrodite Mermaid: Ja det finns några. Sen så ska jag få hjälp av en designer som ska byta texturer på väggarna och golven. Då kan det bli bättre. De hotellen som finns att köpa är inte många och en del fungerar inte så bra. har jag hört. Men detta var ett som fungerade och Iga är serviceminden om nått inte fiungerar, det är viktigt att hotellet fungerar.


Ephrodite Mermaid: Premiär Onsdag den 25 April kl. 21.30 singelträff på Terrassen. Får se om Affe kan spela som dj.
Blanche Argus: fast jag kan inte komma då, för jag är inte singel.
Ephrodite Mermaid: Men du kan komma som reporter :)
Blanche Argus: precis :)

Blanche Argus: Tack för titten Ephrodite.
Ephrodite Mermaid: tack själv Blanche kul att se dig.

-Sen kommer Singelträffar varvas med Aphrodite tema :)

1 kommentar: