söndag 22 april 2012

Uppföljning om avatarer på Facebook..

På Facebook:
Vanadis Falconer
Igår
"Nu suras det över att vi finns på Facebook.
Bara påminner om att din rätt till anonymitet är grundlagsskyddad, YTL".

- Ni får ursäkta mig, men jag är väldigt trött på Avatarer som sprider dynga om SL på FB.

Som ett av alla exempel:
På Facebook.
Vanadis Falconer
den 14 april
"Nu ger jag snart faan i svenska Second Life för gott.
Hittills har alla trevliga uppvägt inskränkta, grälsjuka ruskprickar men nu väger vågskålarna jämt. Får se åt vilket håll de tippar.
Att inte bli trodd på mitt ord och bli beskylld för lögner och intriger jämt och ständigt stjäl en massa energi som kan användas bättre.
-Ser ni inte att den ene efter den andre hoppar av plötsligen och bara lämnar SL p.g.a att de upplever sig illa behandlade?
Nu skiter jag i det här och går ut och byter däck. Hjulmuttrarna håller i alla fall käften när de trilskas".

Kolla även Alternativt liv om Facebook

7 kommentarer:

  1. Att söka identitet genom att jämföra icke öppna, icke villiga avatarer genom att jämföra deras id med FB är oetiskt,att skriva om avatarer på FB, i syfte att skada dem, är inte etiskt heller,eftersom FB är RL

    SvaraRadera
  2. Du är inte Second Life Blanche, inte Connemara heller.
    Second Life är så oändligt mycket mer utanför Connemara.
    -Skulle vara väldigt roligt att dels få veta vad du anmält för "abuse".
    -Att jag uttryckt en åsikt på Facebook som du inte delar? -Det är inte "abuse" det är yttrandefrihet.
    -Vem anklagar du för att jämföra id på FB och på SL, Ziga?
    -Det går inte att se id på FB om man inte är "vän" och då bara det som vännen lämnat ut. Inte som jag känner till, jag har inte försökt.
    -Tycker nog istället att det som jag själv Sjöfn och Kynlif blivit utsatta för på senaste tiden i olika fora närmar sig abuse, stalking eller förtal.
    -Rättsläget är än så länge oklart men det kan ju lösa sig.

    SvaraRadera
  3. Haha.. ja herregud Vanadis..
    Har du läst inläggen om FB och kommentarer?
    Jag har anmält dig och Sjöffn för att ni är avatarer på FB m.m

    http://www.facebook.com/help/?faq=212722115425932

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Då får vi reda på ditt RL-namn för en avatar kan väl knappast anmäla en annan avatar.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Citat från Blanches inlägg ovan:

    "På Facebook:
    Vanadis Falconer
    Igår
    "Nu suras det över att vi finns på Facebook.
    Bara påminner om att din rätt till anonymitet är grundlagsskyddad, YTL". SLUT CITAT

    Gäller inte det helt plötsligt Sjöfn??

    SvaraRadera