lördag 26 maj 2012

Gittrika Mint i gröngräset med MB


Blanche Argus: är det nya MB, eller?.. haha
Gittrika Mint: nej.. hihi.. MB i kort vila på semester kan man säga.
Blanche Argus: vad ska det bli här? ..fint.
Gittrika Mint: vet inte ännu, kanske ett event i hästhagen haha
Blanche Argus: ja varför inte?
Gittrika Mint: jag är bara här uppe nu, det är så avkopplande.. bra när man ska varva ner.



Blanche Argus: nu måste jag fråga dig, varför MB ska sluta, eller är det bara vila?
Gittrika Mint: Ojj var ska jag börja.. haha
Blanche Argus: ja nu får du svara ordentligt.. haha
Gittrika Mint: Det har hänt en del IRL på sista tiden. jobbigt skit som har tagit kraft..sen har jag jobbet, hundarna och så MB. Och måste man prioritera får det bli IRL
Blanche Argus: beror det enbart på RL?
Gittrika Mint: Ja i detta fallet gör det det. Det blev för mkt i torsdags helt enkelt och jag kände att jag måste droppa SL om det kan hjälpa mig.

Blanche Argus: hur har MB varit den sista tiden?
Gittrika Mint: Det har varit få gäster men väldigt trevlig stämning de senaste veckorna. Ibland får man tänka kvalitet istället för kvantitet.
Blanche Argus: ditt senaste blogginlägg tog du bort, så jag trodde att du ändrat dig.
Gittrika Mint: Ja det är det vi måste prata om nu. Jag är ledsen alla ni som skrev kommentarer på detta inlägg, men jag kommer att skriva ett nytt. Herregud jag grät när jag läste kommentarerna, men det kändes så omöjligt precis då.

Gittrika Mint: Jag har fått otroligt mkt IM med "protester" om nedläggningen. Alla tycker att en instutition som MB inte får läggas ner.. det fick mig att se lite ljus i tunneln i alla fall, att vi inte jobbar i blindo haha. Många av mina vänner har peppat och uppmuntrat till en fortsättning. Sen är det ju svårt att bryta en vana som man haft i 3 år nu..vad ska jag göra av det jag bygger om jag inte kan använda det? :)
Blanche Argus: ja det är klart :) har du ändrat dig nu då?
Gittrika Mint: Ja lite, jag har fått ny kraft igen. RL kommer att ta en del tid framöver, men det ska gå att anpassa eventen lite grann.

Blanche Argus: så du stannar med MB?
Gittrika Mint: Ja det kommer jag att göra :)
Blanche Argus: Åhh.. vad kul. Du kan väl förnya lite bara, MB kan väl vara här i hästhagen, jätte fin plats här :)
Gittrika Mint: ja och sen behöver man inte byta dekor varje vecka, inte ha contest heller kanske. Jag har märkt att contests blir mer och mer ointressanta för gästerna. Det viktigaste är ju musiken och att träffas.
Blanche Argus: ja, precis.. här skulle MB passa i gröngräset med hästarna.
Gittrika Mint: Ibland hjälper det att få en "second thought" som det heter, mitt i allt elände :)

Gittrika Mint: Här får det bli MB på måndag, jag kände det precis nu:)
Blanche Argus: Perfekt! ha kvar denna miljö nu :)
Gittrika Mint: jaa :) jag har ju hästar nu så detta är en naturlig del att ha.. det går även att ha dansbanan här :)

Blanche Argus: dansa på gräset går väl, som det är :)
Gittrika Mint: Ja verkligen, man måste ju inte ha dansgolv hela tiden.
Blanche Argus: nej, det ska se ut såhär. Jätte fin miljö för MB.. något helt nytt.
Gittrika Mint: inspiration kommer ju vartefter när man pratar liksom.. jag har ju haft lokaler i alla möjliga varianter som dekor.. så lite natur är inte fel :)

Blanche Argus: ha denna kvar nu.. behöver inte byta miljö hela tiden. Ibland kan du väl ha tema bara :)
Gittrika Mint: ja precis, jag har ju flera våningar att bygga på, så denna blir kvar.. och det här med kläder kan nog vara lite för ofta och mkt med ..att ha klädtema menar jag hahah
Blanche Argus: ja, det kan ju bli lite pressat med tema varje gång.. i alla fall för mig.
Blanche Argus: ska du ha Green Room kvar?
Gittrika Mint: jag har inte tänkt ut nåt för GR ännu.. kanske för live uppträdanden och vissa onsdagar.

Blanche Argus: MB i hästhagen blir perfekt :)
Gittrika Mint: ja, Lite sommarstämning också :)
Blanche Argus: ja, vad kul Gitt.

Blanche Argus: MB har ju funnits i 3 år.
Gittrika Mint: Ja det är ju det, det var lite överraskande med denna feedback faktiskt :) ..och planerna är ju att ha 3-årsfesten den 11 juni.

Blanche Argus: bra då är det spikat då. MB kör vidare :)
Gittrika Mint: ja lite sommarlätt till en början :)
Blanche Argus: Vad roligt Gitt.
Gittrika Mint: Ja verkligen :)
Blanche Argus: Grattis till den fina miljön också.
Gittrika Mint: Tack :) Till en början gjorde jag den enbart för hästarna, men nu kom ju en massa nya idéer på köpet liksom :)

Blanche Argus: MB på måndag då?
Gittrika Mint: Ja måndag 21:30 :)

Blanche Argus: oki tack för besöket och för att du kör vidare med MB:)
Gittrika Mint: Tack och välkommen igen Pluttan :)


5 kommentarer:

  1. Det är rätt Gittrika, ibland får man ombestämma sig - det är en naturlig del av att vara människa ;)

    SvaraRadera
  2. Tjurskallar är aldrig roliga att ha att göra med :) Bra beslut Gitt!!
    Och helt perfekt att ta en svängom i gröngräset så här års.

    SvaraRadera
  3. Det ser mysigt ut i hästhagen, tummen upp från mig o det fyrbenta gänget med Mr och Miss (!) Smythe i släptåg :)

    SvaraRadera