fredag 4 maj 2012

Intervju med Gittrika Mint


Blanche Argus: det är på tiden att prata lite med dig :)
Gittrika Mint: jaaa det var länge sen nu:)
Blanche Argus: Ska MB finnas kvar här nu?
Gittrika Mint: Haha vi har funnits på en del ställen genom tiderna, men jag hoppas att detta blir helt permanent. Lionheart är en bra community.

Blanche Argus: varför är du inte kvar på Yadkin?
Gittrika Mint: Jag hade inte råd att ha fler ställen helt enkelt. Jag tenderar ju till att flytta och samla parcels på hög :)
Blanche Argus: fler ställen?
Gittrika Mint: Jag hade ju Yadkin kvar när jag flyttade MB hit menar jag. .Jag tänkte först att man skulle ha Yadkin som trädgårdsscen och livekonserter, men jag hade inte råd.

Blanche Argus: läste på din blogg att du har en del planer?
Gittrika Mint: ja det kommer lite nytt nu varefter. Först i tiden kommer ju MBs 3-årsjubileum
Blanche Argus: när är det?
Gittrika Mint: 11 juni firar vi MB. Men det finns även lite planer som ligger på "ritbordet" än så länge. hihi
Blanche Argus: vad händer den 11 juni på MB?
Gittrika Mint: Det blir en lång kväll, det är allt jag kan lova dig hihi.
Blanche Argus: det vill du inte berätta om nu?
Gittrika Mint: Nej det är inget klart än så länge men info kommer så fort jag kan:)
Blanche Argus: OK tack för intervjun... haha... skoja.
Gittrika Mint: hihi

Blanche Argus: vilka var det som startade MB?
Gittrika Mint: Det var jag, Ikaros, Svessa och Vampi som ville köra en temafest en måndagkväll när det var helt tyst och tomt i SL Klassfesten :) .. Det gav mersmak så vi utvecklade och fortsatte.
Blanche Argus: var var ni då?
Gittrika Mint: Då bodde jag i Undulosa.
Blanche Argus: är det den simmen som är borta nu?
Gittrika Mint: Nej den tillhör Mainland så den är kvar, men de andra simmarna jag bott på är borta. Czestate Huapala och Thargor.

Blanche Argus: Är du ensam om att driva MB nu?
Gittrika Mint: Ja sen Ikaros slutade har jag varit helt ensam om mina beslut, även om folk har trott nåt annat :) Många trodde ju att Eddie hade en ledande roll men så har det aldrig varit.
Blanche Argus: men han hjälper till ibland va?
Gittrika Mint: Ja men inte så ofta nu. Det har varit många byggare på MB. Nu senaste var det sirhc. Men även Aallotar och Vampi för att nämna 2.

Blanche Argus: så nästa surprice blir den 11 juni på MB?
Gittrika Mint: Ja :) Det ska bli kul. Jag hoppas på en del återseenden om man säger så ;)
Blanche Argus: med? .. hihi
Gittrika Mint: Kära vänner från förr haha och även nu så klart :) ..jag retas bara med dig :)
Blanche Argus: haha.

Blanche Argus: kostar det mycket att driva MB?
Gittrika Mint: Det kostar ju tiern och priset på tävlingarna varje vecka. Jaa jag klarar mig. Det blir ingen vinst, men det är inte syftet heller. Jag tycker det är roligt att bygga och skapa miljöer.
Blanche Argus: får du tillräckligt med tip?
Gittrika Mint: Jadå det tycker jag. :)

Blanche Argus: bor du på MB, eller har du nåt eget också?
Gittrika Mint: Nej jag bor här på MB. Efter några år i SL tycker man att det känns lite onödigt med ett hus.. det kostar bara prims haha. Bara man har nånstans att byta om så är det bra. Jag byter om bakom bardisken hihi
Blanche Argus: kommer MB att finnas kvar?
Gittrika Mint: Ja definitivt. Det kanske ändrar skepnad litegrann då och då, men grundstommen kommer att finnas kvar

Blanche Argus: Har du någon dröm som du skulle vilja göra?
Gittrika Mint: Jag skulle vilja ha en egen sim, men det är ju tokdyrt. Det har jag inte råd med. En egen sim med bilvägar, möjlighet att åka båt och så vacker natur

Blanche Argus: Vad är ditt sämsta minne på SL?
Gittrika Mint: Oj svårt (tänker)... När Second Sweden försvann. Absolut Second Sweden.
Blanche Argus: ja det säger alla... vad var det som var så bra med Second Sweden för dig?
Gittrika Mint: det blev en tomhet som medförde mkt sorg. Det var en mötesplats, en trygghet när man var ny. Jag visste inte så mkt om världen utanför SS då :)

Blanche Argus: har du haft någon mentor, eller har du lärt dig allt själv här?
Gittrika Mint: Eddie kom in tidigt i mitt SL-liv. Han lärde mig byggandets grunder. Han har alltid varit och är fortfarande min mentor, mitt bollplank.

Blanche Argus: Vad är det bästa med SL, tycker du?
Gittrika Mint: Möjligheterna! Man kan göra och uppleva vad man vill här. Utveckla något man inte kan göra irl eller utöka sin verksamhet här.

Blanche Argus: Vad är ditt bästa minne?
Gittrika Mint: Det är inte bara ett, det är hela tidsperioder. Mitt första hem i Undulosa, när jag lärde mig bygga, när MB bildades. Alla dessa tre år jag har varit här.. består av överlag roliga och positiva minnen. Det är alltid nånting eller någon i SL som får mig att skratta högt, oavsett tid på dygnet...förlåt mig, mina grannar! :)
Blanche Argus: haha ..jaa det känner man igen :)

Blanche Argus: Får man fråga hur det är med kärleken?
Gittrika Mint: Den har jag valt bort i SL. Det verkar bli så struligt på ett eller annat sätt. Jag försökte men det gick inge bra..hahaha.. Så nu bygger jag och ägnar mig åt MB och mina vänner... och jaa, det var Eddie jag var kär i, men idag är vi vänner och har kontakt i båda världarna. :)

Blanche Argus: OK, kanske räcker nu..Tack gullis för intervju :)
Gittrika Mint: pöss gumman och tack :) Nu ska jag gå en promenad med hundarna :)
Blanche Argus: Kraamm.

1 kommentar:

  1. wiz var faktiskt oxå med från början glöm inte det:) får nog rota fram en bild vi tog med oss alla;)

    SvaraRadera