onsdag 13 juni 2012

Intervju Alfdeejay


Blanche Argus: Har du gjort om här?
Alfdeejay: Nja det var ett tag sen. Poolen området är gjort förra hösten. Beachen är nyast. Jag har två klubbar en som är utomhus och en som är inomhus. Avalon Club här är min första klubb. MIn andra som ligger på en annan sim heter Xanadu och är en 80 tals retro / disco klubb.

Blanche Argus: Hur går det med klubbarna?
Alfdeejay: Jo jag ser en ökning med båda klubbarna och det beror troligtvis på att jag har fler events i veckan och att Alf har blivit mer känd :) Tycker det är mycket roligt att ha dessa klubbar. Vi har 2-3 event på Avalon i veckan och då har jag även tagit in andra DJ's.
Blanche Argus: är det inte tufft att ha 2 klubbar?
Alfdeejay: Jo ibland kan det vara tufft, men tycker det har lättat lite. Jag själv kör 2 events i veckan när jag kan och de andra tar de återstående dagarna.
Blanche Argus: kommer det folk när du har 3 ggr i veckan?
Alfdeejay: Ja det kommer folk på alla eventen. Berorende på tema och vem som är DJ.

Blanche Argus: när började du som DJ på SL?
Alfdeejay: Jag har varit DJ i RL i många år innan. I Sl så är det ca över ett år. Jag arbetar även på andra klubbar i SL.

Blanche Argus: hur hittade du Second Life?
Alfdeejay: Det var en som jag chattade med på en chatt utanför SL som bjöd in mig. Men jag var inne för flera år sen i SL men då fastnade jag inte. Idag så är jag "fast" här :) Har mestadels roligt här och får göra det jag gillar. Att få vara Dj spela för människor och att driva min webradio.

Blanche Argus: när var det första gången?
Alfdeejay: Minns inte exakt när. Men det var nog 2006-07 men mitt första konto finns inte kvar.
Blanche Argus: hur länge var du inne?
Alfdeejay: var inne ett par timmar, men det intresserade mig inte då. Jag trodde att det var ett spel., men det är det ju inte som jag vet idag. Idag vet jag bättre. Jag har träffat många fina människor som blivit mina vänner här.
Blanche Argus: var du bara inne ett par timmar?
Alfdeejay: Ja ett par timmar. Sen så tog det ett par år tills jag är tillbaka nu :)
Blanche Argus: vad var det som gjorde att du inte gillade SL?
Alfdeejay: Hmm. Ja det var inget som jag blev intresserad av då. Jag var på ett par ställen men det kunde inte hålla mig kvar då.

Blanche Argus: vad gör du mer förutom att DJ:a här?
Alfdeejay: Jag hyr ut Skyboxar och driver en webradio. Jag spelar in program för Iendis Transistor. Webradion hade jag redan för ca 10 år sen, men den stängde jag av ett par år och nu är den tillbaka sen ett år tillbaka. Radion sänder 24 timmar musik dygnet runt.
Blanche Argus: har du egna skyboxar som du hyr ut?
Alfdeejay: Ja jag har 5 skyboxar som jag hyr ut och de är poppis mer o mer. 2 av dem är uthyrda på längre tid. Jag har inte byggt dem själv men jag har rezzat upp dem och kopplat ett uthyrningssystem till dem. Boxarna är i en sphere och de har sandstrand och ett hus. m.m.
Blanche Argus: köpte du dom från början?
Alfdeejay: Jag har köpt husen till skyboxarna. De andra är öar som ligger i luften. Öarna som jag kallar paradisboxar var bara att rezza upp i luften.

Blanche Argus: Bygger du nåt annars på SL?
Alfdeejay: Har börjat bygga små saker Bland annat Tipjars, TPs, en pappersdocka som är psykolog som pratar i local med dig. Så jag har lärt mig lite att programmera scripts.



Alfdeejay: Psykologen som jag kallat DR Alf. Finns utanför klubben. Jag har haft par som gått i terapi i SL och så gjorde jag han som skoj. Fast han är tjatig. Vet inte om man blir hjälpt att gå till han denna pappersfiguren. Hade honom på min rezzdag. Men jag fick avlägsna honom, han pratade för mycket :)



Alfdeejay: Jag har en alt som är Svenska Kocken. Kul med avatarer. Har inte han så mycket igång, men han var med på ett event en dag. Jag säger att han jobbar som kock här. Han lagar go mat i alla fall - Alltid nått pluss. Tycker han påminner om Leif "loket" Olsson.
Blanche Argus: haha han var kul.
Alfdeejay Cooper: Jo det är en kul avatar.

Blanche Argus: var det någon som hjälpte dig i början, eller har du lärt allt själv?
Alfdeejay: Jo jag fick mycket hjälp av vänner här. Att snygga till avataren och att kunna rezza. jag är van att spela spel och så att förflytta sig här är inte svårt för mig från början.

Blanche Argus: Vad är det bästa med SL för dig?
Alfdeejay: Det är vännerna som man fått här och du kan vara kreativ och prova på olika saker att upptäcka nya fantastiska platser. Att göra det du tycker mest om att göra. Jag är ju här för att ha roligt. Vissa har ju inte så bra RL liv och de kan vara bra för dem att få vara stund och glömma bort sitt svåra RL liv en stund. För mig är det inte så , jag har ett bra RL liv och här får jag utveckla mig och prova på saker som jag vill testa som är svårare än i RL. Som tex att starta en klubb etc. Det som gett mig mest av SL är goa vännerna man fått och att jag fått komma tillbaka som DJ och hitta min DJ-anda igen. Och så har min engelska blivit bättre.

Blanche Argus: har du uppfyllt det du vill göra här, eller finns det nåt mer som du skulle vilja utveckla?
Alfdeejay: Tror inte att jag har uppfyllt allt än. Man vet inte vad det kan leda till det är ju det som är spännande. Jag har fått utveckla mig så att jag kan göra bättre radioprogram det är nått nytt som har fötts här, ett större intresse för att spela in radioprogram. Det jag kan mer utveckla är att göra roliga events och att spela in roliga intressanta radioprogram, utveckla klubben lite till.

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne?
Alfdeejay: Hmm. Bästa minne... Det finns ju många fina minnen och upplevelser.. svårt att förklara , men när man har ingående och trevliga samtalsämnen med sina vänner här.

Blanche Argus: Har du gjort bort dig nån gång?
Alfdeejay: Jo det har hänt.
Blanche Argus: som vad?
Alfdeejay: Fick nästan alla emot mig den gången för att jag skojade på en klubb en gång. Men det är säkert glömt idag.
Blanche Argus: vad skojade du om?
Alfdeejay: Jag var på min väns IX Heron klubb. och han skulle avsluta sitt event. Då gick jag in i local och sa att vi kunde fortsätta på min klubb . Då blev det värsta im bombningen. Många skickade elaka ims. och det var lite tufft då. Det som är nackdelen med SL är ju att folk kan vara hemska och elaka och försöker skada en med lögner. Men idag så har jag lärt mig bättre hur man tar kritiken. Men visst blir man ledsen ibland, men mestadels så struntar jag i det. För jag vet att det är lögner.
Blanche Argus: är det så nu oxå?
Alfdeejay: Nu var det ett tag sen jag hörde att det var lögner som spreds om nån.

Blanche Argus: är det något som du saknar på SL?
Alfdeejay: Inte vad jag kan komma på. Saknar inget just nu. Just nu är det roligt att få vara i SL. Har ständigt nya project i huvudet som man vill genomföra. Nu funderar jag på webradion hur jag ska kunna utveckla den.

Blanche Argus: Relationer?
Alfdeejay: Har haft givetvis. Men det är inte nått jag saknar just nu eller letar efter... men man vet aldrig :) Ibland så träffar man nån speciell.

Blanche Argus: oki, kanske dags att avsluta, trevligt att få prata med dig. Är det något som du vill tillägga?
Alfdeejay: detsamma. Det var trevligt. Nää tror inte det. Önskar dig och alla andra en trevlig sommar och att de är rädda om varandra.

Alfdeejayradio

5 kommentarer:

  1. Tack för ännu en bra och intressant intervju Blanka..
    Önskar dig en trevlig sommar också Alf :)

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med Vira, bra jobbat Blanche. Jag träffade Alf för första gången i går kväll så det var kul att läsa intervjun.
    Ha en riktigt skön sommar och tack för igår.
    /Holyarcher

    SvaraRadera
  3. Håller med de båda ovanstående! ;)

    SvaraRadera