tisdag 5 juni 2012

intervju Danne



Blanche Argus: dig har jag aldrig sett på SL, trots att du snart är 4 år.
Danne Jigsaw: Nej, jag känner igen ditt namn men jag tror inte att vi pratats vid faktiskt. På Second Sweden tiden var jag ibland på raj raj och gick runt på bryggan och så men jag var oftast på andra ställen.

Blanche Argus: vad har du gjort hela tiden?
Danne Jigsaw: Oj..det var en fråga som det tar en roman att svara på men jag har i stort sett mest umgåtts med folk som jag träffat och gillat på SL. Mycket chatt, voice mm. Eftersom jag umgicks mycket med engelskspråkiga personer så har jag fått träna på min engelska en del :)
Blanche Argus: umgicks du inte med svenskar i början?
Danne Jigsaw: Nej. Det fanns några som jag pratade med lite bl.a Annabella och Lensi men annars så var jag på ställen där det inte var så mycket svenskar. För mig har SL mest handlat om den sociala biten även om jag ägt en homestead och testat att bygga lite också.

Blanche Argus: hade du en homestead själv?
Danne Jigsaw: Ja
Blanche Argus: blev inte det dyrt?
Danne Jigsaw: Den var min men jag hade en partner då och vi byggde och grejade tillsammans där. Det var kul i början men blev lite ensamt och som du säger ganska dyrt faktiskt :)

Blanche Argus: var det en svensk partner?
Danne Jigsaw: Ja. Hon var dock alrdig på svenska SL. Hon var/är mer amerikansk än svensk :)
Blanche Argus: hur länge hade ni den simmen?
Danne Jigsaw: Ihop kanske några månader men jag hade den väl ytterligare några månader om jag minns rätt.
Blanche Argus: hade ni den privat eller?
Danne Jigsaw: Ja, den var privat men jag hade ju en grupp som gjorde att vänner kunde komma dit.

Blanche Argus: apropå partner så är du och Vira ihop nu.
Danne Jigsaw: Ja
Blanche Argus: hur länge har ni varit ihop?
Danne Jigsaw: I ca en månad. Efter min första SL relation så kände jag att det fick vara nog med sånt på SL men det gick ju sådär när jag träffade Vira :) Jag har dock tagit SL lite väl oseriöst tidigare känner jag och tänkt för lite på hur lätt det är att såra och bli sårad på SL så nu är det RL-Danne som är online helt och hållet.

Blanche Argus: har du blivit sårad tidigare?
Danne Jigsaw: Vi kan säga så här. Jag har sårat och blivit sårad och helt enkelt inte förstått vilken kraft det kan vara i känslorna här. Nu vet jag bättre.
Blanche Argus: var träffades du och Vira första gången?
Danne Jigsaw: Här på Yadkin. Jag flög runt och kollade in hela simen då jag såg en prick därnere. Det var Vira och det var mitt öde. Den flygturen är det bästa jag gjort i SL.
Blanche Argus: har ni träffats iRL?
Danne Jigsaw: Ja. Det har vi. Jag har aldrig varit så här kär i hela mitt liv. Det är helt makalöst och då har jag ändå levt rätt många år nu ;)
Blanche Argus: Grattis :)
Danne Jigsaw: Tack :)

Blanche Argus: hur länge har du bott här?
Danne Jigsaw: Jag har bott här i ca 3månader nu. Jag bestämde mig för att träffa mer svenskar eftersom många av mina gamla vänner inte längre är online. Jag hade ett uppehåll också ett tag så det kändes kul att kolla in SL igen.
Blanche Argus: hur länge hade du uppehåll?
Danne Jigsaw: Under ca 1,5 år var jag bara online lite sporadiskt. Ungefär som en av mina gamla vänner som du intervjuade senast nämligen Embla. Det var kul att "se" henne igen. Fast jag var inne och kollade lite då och då bl.a i Roslagen men det verkade så dött på SL.. jag var väl på fel ställen skulle jag tro :)

Blanche Argus: varför gjorde du uppehåll?
Danne Jigsaw: Många av mina SL-vänner gick off och det blev mindre och mindre kul. Mitt jobb i RL gjorde också att jag inte hade tid. Fast mest var det för att det verkade så dött på SL under 2010-2011 men som sagt jag var kanske på fel ställen.

Blanche Argus: vad är ditt största intresse på SL?
Danne Jigsaw: Jag gillar att explora och går gärna på musikevents. Just nu är det så att Vira upptar största delen av mina tankar så hon är mitt stora intresse nu. Fast det är ju mycket mer än ett intresse förstås ;). Jag har testat att bygga och sånt och det är också rätt kul men jag är kass på det. Jag har t.o.m svårt att editera och att flytta saker i SL :)

Blanche Argus: Hur hittade du SL från början?
Danne Jigsaw: Jag läste en artikel om det och hur man kunde skapa en avatar m.m och jag blev intresserad. Jag hade testat en väldigt enkel onlinevärld innan men den var helt folktom men jag gillade konceptet. När jag loggade in och skapade Danne så var jag helt fast. SL blev väldigt tidskrävande i början måste jag säga men också jättekul på många sätt. Jag ångrar lite att jag inte valde ett bättre efternamn. Jag heter Dan i rl men naturligtvis inte Jigsaw ;)
Blanche Argus: haha.. varför valde du det?
Danne Jigsaw: Jag vet inte. Det var helt random och jag trodde inte att jag skulle bli så fast i SL. För mig var det ju bara ett tidsfördriv i början men det blev snabbt något annat. När jag väl valt det kunde jag ju inte ändra och ju mer jag köpte till Danne och skapade relationer så blev det som det blev. Nu är jag van och nu får han heta Danne Jigsaw :)

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne under dina år här?
Danne Jigsaw: Mitt bästa minne är när jag försiktigt flirtade lite med Vira och jag förstod att hon var intresserad :) Annars har jag många roliga minnen med möten med folk men naturligtvis en del tråkiga också. Precis som i RL. Jag var sur när Second Sweden försvann och förstår fortfarande inte varför det inte kunde räddas men det fanns kanske inte intresse för det. Jag gillade att gå omkring där och kunde jag betala 12000l för en tråkig homestead hade man ju kunnat betala för att ha SS kvar men men.

Blanche Argus: har du någon dröm som du skulle vilja uppfylla här, eller lära dig?
Danne Jigsaw: Naturligtvis skulle det vara rätt kul att kunna göra saker här men annars har jag numera gjort det jag ville och just nu lever jag min dröm. Det finns ju naturligtvis saker som jag nu skulle gjort annorlunga om jag fick chansen igen men så är det väl alltid :)

Blanche Argus: blir det bröllop snart.. hihi
Danne Jigsaw: Nja vi är ju partners redan i SL och där ville vi ju ha en enkel ceremoni med bara vi två vid ett vattenfall så så fick det bli. Något SL-bröllop är inte planerat i alla fall :)

Blanche Argus: Då får jag tacka dig, Danne det var kul att träffa dig.. Är det något som du vill tillägga till alla där ute?
Danne Jigsaw: Jo en sak. Tänk på att allt du säger och gör här har samma genomslagskraft och kanske mer än i RL. Jag har lärt mig det den hårda vägen så tänk på det. SL är ingen lek även om det kan vara lätt att börja leka.

Danne Jigsaw: Tack själv Blanche och ha ett gott SL och RL liv och nu kanske vi kommer att ses ibland härute :)
Blanche Argus: ja ..hälsa Vira :)
Danne Jigsaw: Det ska jag göra. Jag älskar henne..helt otroligt efter bara en dryg månad...

12 kommentarer:

  1. Älskar dig också Danne :)

    Tack för ännu en jättebra intervju Blanka!
    Kramar :)

    SvaraRadera
  2. Med risk för att upplevas tjatig, men nu gjorde du det igen Blanche. Mycket trevlig intervju.
    Minns första gången jag träffade Danne, är väl drygt en månad sedan. Vi upptäckte att ingen av oss hade blivit kysst på Yadkin. Efter lite diskussion kom vi fram till att fjäsk borde kunna ändra på detta.
    Nu verkar det som om ingen av oss behöver fjäska något mer.
    /holyarcher

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Holy, det blev riktigt bra. ...och med en karl som har personlighet nog att kapa åt sig den ljuvliga Vira kan ju bara inte vara helt fel! ;)

    Här håller jag på med kyssfester i SL sedan två år och så ska man behöva läsa om TVÅ stiliga okyssta avatarer - det är ju bara för bedrövligt!

    Vad sysslar de kvinnliga avatarerna med egentligen???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Vira och jag tog vårt ansvar det ska du ha klart för dig ;)

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Eftersom jag fipplade bort min kommentar så gör jag om den istället :)

    Jag minns den kvällen mycket väl Holy och någonstans djupt nere i magen kände jag på mig att din och min kyss-oskuld skulle försvinna med just dom två vackra kvinnorna vi dansade med. Jag måste börja lite mer på min magkänsla för den har sällan fel.

    Bock. Helt underbar kommentar och jag lovar att skvallra för dig om det dyker upp en okysst killavatar som inte vill bli kysst av tjejer ;) /Danne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magkänslan ska man lita på ;)

      Radera
  6. Woot!! så kul! Grattis Vira o Danne:) från ett ganska strävsamt par i SL ..:) 4 år:)

    SvaraRadera
  7. Klart ni måste fortsätta fjäska Holy! ;)
    Sen är det nog iofs Vira som har gjort det bästa kapet Bock, men jag tackar för komplimangen ;) och precis som Danne lovar så ska vi skicka varenda okysst karl vidare till dig! ;)
    Tack Ziga :) Underbart att ni kunnat hålla kärleken levande i 4 år trots ert ganska stora avstånd i RL.. ni är så fina ihop och man blir så glad över att det finns så strävsamma par som ni :)

    SvaraRadera
  8. 4 år och med det avståndet...jag bugar för er Zigadena och Emarald.

    Jag har bara knappt 3 timmar med bil till min Vira och det är ju ingenting det.

    Sen håller jag med Bock. Självklart är det jag som har gjort ett kap och är en otroligt lycklig och tacksam man för det. SL kan ju vara helt magiskt i sina bästa sunder men å andra sidan skapar man ju dom stunderna tillsammans med dom personer man tycker mycket om :)

    SvaraRadera
  9. Du tog orden ur min mun Vira. Klart vi förväntar oss massor av fjäsk!
    Jag är så glad för er skull Via & Danne! Och som du säger Danne så kändes det i luften den där kvällen :)

    SvaraRadera
  10. Nu måste jag lägga mig och säga att är det någon som gjort ett kap så är det jag. Så nu blev det rätt!

    Och Iendi, det låg något i luften. Det kände jag med. :)

    /Holy

    SvaraRadera