tisdag 26 juni 2012

Intervju Eddie Meduza



Blanche Argus: Hur länge har du bott här?
EddieMeduza: tror det är ett år drygt.. Välkommern förresten till mina domäner :)
Blanche Argus: tack.. du fyller 1 i höst.
EddieMeduza: ja då kan det inte vara ett år. :) men lite efter jag loggade på så flyttade jag hit. Försökte återskapa ett Eddie hem som det var i RL. Idén med denna plats är att få ett så likt hem som Eddie Meduza hade i RL.
Blanche Argus: bor du själv här?
EddieMeduza: Jaa den nedre delen är min. Men jag delar med Affe, Alfdeejay Cooper. Han har övervåningen kan man säga.. jag kan inte rezza så han har hjälpt mig.

Blanche Argus: bygger du något på SL?
EddieMeduza: nä inget alls. Jag bara bor och lever :)
Blanche Argus: hur hittade du SL?
EddieMeduza: ja det var en vän och så såg jag ett TV program om SL.
Blanche Argus: var det vännen som lockade in dig?
EddieMeduza: nä det var SL mest, det var intressant.

Blanche Argus: du sa något om en Show som du ska göra..
EddieMeduza: Det finns en påbörjad utställning om Eddie och en dansbana som jag ska ha showen. En show med ett axplock av mina låtar.
Blanche Argus: vad för utställning?
EddieMeduza: Utställningen finns i den vita ladan och där finns bilder på RL Eddie och tidningsurklipp.
Blanche Argus: vad är det för låtar?
EddieMeduza: det är RL Eddies Meduzas låtar som jag kommer att spela. Jag är ju RL Eddies avatar i SL :) Jag spelar bara Eddies Meduzas låtar och försöker agera som RL Eddie gjorde i SL.

Blanche Argus: vad är det för bilder?
EddieMeduza: Bilder på Eddie Meduza "den kände musikern". Idén är att hedra hans minne som en avatar i SL och att sprida hans musik och hur RL Eddie var, det är det som är idén med att ha skapat denna avataren som ser ut som RL Eddie Meduza.
Blanche Argus: vad är det för tidningsurklipp?
EddieMeduza: det är från tidningar om Mr Meduza. Hans annonser som han hade ute och vad som kunde stå i tidningarna.

Blanche Argus: har du någon som hjälper dig med utställningen?
EddieMeduza: Jo Affe hjälper mig att rezza upp utställningen och att skaffa mig rekvisita som hus och möbler.
Blanche Argus: vilket datum är det?
EddieMeduza: 5e Juli kl 22. här på min folkpark.
Blanche Argus: ska den pågå hela sommaren?
EddieMeduza: Nu är det planerat en show. Sen så kommer det kanske fler, beroende på intresset.
Blanche Argus: är du DJ också?
EddieMeduza: Nä ingen DJ. Jag kommer att stå på scenen som Eddie Meduza och det ska se ut som Eddie sjunger till hans låtar, tyvärr har jag ingen orkester bakom mig, men det kommer att bli en görskön kväll med många av Eddies låtar som är inspelad live upptagningar. Affe har byggt en tipjar som ser ut som mig som pratar som Eddie :)

Blanche Argus: vad gör du annars när du är online?
EddieMeduza: Brukar tala med mina vänner här och går på en del klubbar. Sen är jag här och kopplar av från RL livet. Vad brukar man gör här ? :) En del bygger och en del bråkar. Men jag försöker hålla mig borta från skvallerkärringar :)
Blanche Argus: tycker du det finns många "skvallerkärringar" ?
EddieMeduza: Ja det finns tyvärr några kärringar. Som gillar att glappa lögner :) men så kan det vara i RL med.
Blanche Argus: har du råkat ut för nåt sånt här?
EddieMeduza: nä som tur är.. men det kanske alla får gå igenom här.. skvallerkärringarna :)
Blanche Argus: hahaha

Blanche Argus: är det events som du helst skulle vilja pyssla med här?
EddieMeduza: jo, jag gillar att uppträda. Vem vet kanske jag får spelningar på andra klubbar sen efter detta :=)
Blanche Argus: som DJ då?
EddieMeduza: Ja kanske. Men jag har inte tänkt bli DJ här. men att spela Eddies musik. Vill berätta om RL Eddie och spela hans musik här.

Blanche Argus: du verkar vara en kille som gillar att spexa, stämmer det?
EddieMeduza: Jo jag gillar att spexa och att skämta det stämmer. Livet är ju svårt ibland och humorrrrr är ju bra att ta till när det är svårt i livet.

Blanche Argus: kommer du att prata på voice när du berättar om Eddie?
EddieMeduza: vet inte. Voica har jag inte tänkt på. Om jag ska voica så skulle jag kunna imitera den RL Eddie i så fall. Jag textar i local när jag berättar om Eddie. Jag vet en del om våran Eddie :)

EddieMeduza: Jag agerar som han i SL med respekt och en ära för den RL Eddie, för att hedra den riktiga Eddie Meduza. Han är både älskad och hatad kanske. Jag var på Fias Altan och det blev nästan bråk om hur Eddie var i RL. Jag tyckte det var mest "sk*tsnack" om han. En sa att han var en rasist. Men då var Maffe inne och försvarade den riktiga Eddie. Men om de tror att Mr Meduza var rasist, så har de inte förstått hans paroditexter och hans humor, sa jag. Han var tvärtom rasist. Han ville försvara de svaga människorna och att motverka orättvisor.

Blanche Argus: varför valde du Eddie Meduza?
EddieMeduza: Meduza är en idol som försökte på ett sätt förändra världen tror jag. Han var en mycket musikalisk och intelligent person. Han är en av mina idoler just för en av skälen som jag skrev här ovan. Men alla känner inte till Eddie I RL. Han är mest känd för hans brännvins texter och hans texter om sex. Kanske inte alla känner till att han hade en svår barndom. Han är en intressant personlighet.

EddieMeduza: det går ju att googla om han och han har en hemsida med.
http://www.eddiemeduza.se
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eddie_Meduza

EddieMeduza: Så här står det i min profil :
"Known as a musician and lyricist in sweden. Estimated of the swedish "Raggare".
Known for them as the King of "raggarna". Reincarnated to SL." :)
Så jag säger att Eddie har reinkarnerat till SL :)


Blanche Argus: vet du tillräckligt om hans liv, med tanke på frågor.
EddieMeduza: tror att jag inte vet allt om han. Men jag kan mycket om han. Fick höra hans musik när jag var i tonåren. Så hans musik har jag lyssnat på i hela mitt liv.

Blanche Argus: så den 5 Juli kl. 22.00 är det premiär här om Eddie Meduza.
EddieMeduza: hoppas det kommer möe folk, men man vet aldrig. Alla känner inte till han.



EddieMeduza: Här bakom ligger eddies kända studio som han gjorde sina låtar. Ett hus som vi jar byggt om efter en RL bild av hans studio Men den är inte färdig inredd än. Studion heter "Studio Ronka" :)



EddieMeduza: här är utställningen, bilder på RL Eddie på TVN. Han har gjort rubriker som du ser :) Sen har du annonser som han satte in för att sälja sin musik. Han fick inga skivkontrakt så han fick sälja kassetter på postorder.



EddieMeduza: Här är dansbanan där jag ska ha showen.

Blanche Argus: kul, vi kanske ska avsluta... tack för pratstund Eddie:)
EddieMeduza: Tack för pratstunden. Tack för besöket :)

LM till Eddie Meduzas show den 5 Juli Kl. 22.00

3 kommentarer:

  1. Kul initiativ från ett fan och bra blev det! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är inte något fan av Eddie Meduza direkt, men kul läsning :)

    SvaraRadera
  3. Bra initiativ, men det kan vara bra att veta att Eddie Meduzas kompband d.vs hans nära vänner och kollegor är fortfarande aktiva med bandet. Den som sjunger nuförtiden är Peter Melin, tested and true by Eddie.;)
    Om jag var du Eddie skulle jag nog ta kontakt med bandet och höra att det är ok, om inte annat blir dom informerade och hedrade över att du gör detta som ett kärt minne av Eddie.
    Allt går säkert att diskutera och komma överens om.
    Sök på "Fantastiska Nöjen", vilket är bokningsfirman för dagens Eddie Meduza band, eller IMa mig så får du nummer och namn till rätt person direkt. :)
    Vänliga hälsningar Gittrika

    SvaraRadera