tisdag 19 juni 2012

Intervju Egge


Blanche Argus: Du fyller 4 i November, dig har jag inte heller sett tidigare på SL..
Egge (gemetria.marioman): Det är inte så konstigt. Jag har hållt mig på så många andra platser under de här åren.
Blanche Argus: var?
Egge (gemetria.marioman): Jag har mina närmaste vänner från Holland och USA. Under en tid höll jag till i Norge också.
Blanche Argus: inga svenska simmar?
Egge (gemetria.marioman): Jag besökte några bara ett par enstaka gånger. Det är allt.
Blanche Argus: vilka då?
Egge (gemetria.marioman): Det var ju under mitt första år, och bl.a besökte jag Svenska ambassaden och Malmö.

Blanche Argus: vad gjorde du i början?
Egge (gemetria.marioman): Reste runt och upptäckte nya ställen. Försökte lära mig allt som det bara gick om SL och dess hemligheter. Efter bara 2 dar blev jag vän med en tjej från Holland som hjälpte mig massor med att komma igång. Hon blev som en mentor för mig. Utan henne hade jag nog irrat omkring som en nybörjare länge.
Blanche Argus: har du nån kontakt med henne idag?
Egge (gemetria.marioman): Ja.. och om jag behöver veta något så är det henne jag tar kontakt med först. Hon är min äldsta och bästa vän här inne.

Blanche Argus: vad var det som var svårast för dig i början?
Egge (gemetria.marioman): Det var inte så mycket som var svårt. Jag tyckte att jag kom in i det relativt lätt ändå.
Blanche Argus: byggde du något?
Egge (gemetria.marioman): Ja, jag har ägt egna parcels tidigare och bebyggt en del., men jag har hållit mig ifrån skapandet av saker. Det har inte intresserat mig så mycket, och å andra sidan så finns det så många här som kan skapa de mest fantastiska saker.

Blanche Argus: viken är din favorit syssla på SL?
Egge (gemetria.marioman): Normalsvaret.. *skrattar*.. upptäcka nya ställen, besöka klubbar för dans och lyssna på bra musik, livespelningar, träffa vänner och för närvarande träffa Kicki...
Blanche Argus: ja just det nu kommer vi in på det.. Var du på väg att lämna SL när du träffade Kicki?
Egge (gemetria.marioman): ja, faktiskt. Hon fick mig att känna något för SL som jag hade tappat med tiden.
Blanche Argus: varför var du på väg att lämna?
Egge (gemetria.marioman): Du vet.. när nyhetens behag börjar lägga sig, samt att mitt RL krävde mer och mer tid av mig, så blev det ganska naturligt att jag började tappa intresset lite för SL. Sen att en del vänner försvann med tiden av olika anledningar gjorde ju inte saken bättre.

Blanche Argus: var träffade du Kicki första gången?
Egge (gemetria.marioman): Det var på Gennis i Norge.
Blanche Argus: var det längesen?
Egge (gemetria.marioman): Drygt en månad nu.. så det är ju riktigt färskt fortfarande.
Blanche Argus: vad hände hur lyckades hon få dig att stanna kvar?
Egge (gemetria.marioman): Jag hade börjat logga in mindre och mindre under en tid, men hade inte kunnat släppa SL helt och hållet. SL har alltid varit en plats för mig att ladda om mina batterier och komma ifrån RL's alla måsten. Men jag kände att SL inte kunde ge mig mer och var väl inställd på att lämna när jag träffade på Kicki. Hon hade ett sånt okomplicerat sätt som jag tyckte om. Vi pratade mycket den första tiden och jag kände att det kanske finns något som kan få mig att känna en nyfikenhet och en glädje för SL igen.
blanche Argus: så nu har du beslutat dig för att stanna på SL :)
Egge (gemetria.marioman): Tack, Blanche.. det ser så ut att SL inte kommer bli utan mig för en lång framtid framöver :)

Blanche Argus: Hur hittade du Second Life?
Egge (gemetria.marioman): Oj.. nu ska vi se.. hur var det?.. Jo, nu kommer jag ihåg.. Jag hade ingen aning om vad SL var förrän jag läste en artikel om ett engelskt par som hade träffats via något som hette SL, men efter ett tag hade kvinnan upptäckt att han hade gått till någon call girl i SL och hon hade blivit vansinnig. Allt lät så konstigt så jag var av nyfikenhet tvungen att kolla upp vad SL var för något. Efter att ha trampat mina första steg på SL's marker blev jag fast.. he he he

Blanche Argus: vad är det sämsta med SL för dig?
Egge (gemetria.marioman): Det sämsta?.. hm.. det är nog att väldigt många tar med sig sina problem från RL in hit och det blir bara en massa drama. Det är nog det..
Blanche Argus: har du varit med om något drama?
Egge (gemetria.marioman): Absolut.. både direkt och indirekt.. tror inte att någon här inne har lyckats värja sig fri från sånt.

Blanche Argus: Vad är ditt bästa minne?
Egge (gemetria.marioman): Nu borde jag säga något med Kicki, förstås..*ler mjukt*.. men jag har så många bra minnen. Det är svårt att plocka ut någon bara så där. Jag har ju i princip varit med om och gjort allt man kan tänka sig här inne. Kicki tillhör defenetivt en av de goda minnen jag har här i SL :)

Blanche Argus: är det något du skulle vilja lära dig mer av här?
Egge (gemetria.marioman): Nej, faktiskt inte. Tycker att jag har lärt mig det jag behöver. De senaste 2 åren har jag från att ha arbetat som en galning på för många saker, så vill jag helt enkelt bara vara här och nu.. :)
Blanche Argus: arbetat med vad?
Egge (gemetria.marioman): Med mina parcels och byggandet av dom. Blev ibland lite för mycket och glömde bort varför jag egentligen var här.
Blanche Argus: hade du flera parcels?
Egge (gemetria.marioman): Jag hade 2 ganska stora.. var på väg att köpa en egen ö, men kom aldrig så långt..
Blanche Argus: det blev väl dyrt?
Egge (gemetria.marioman): Pengar var inget problem för mig, så jag tyckte att jag hade råd.

Blanche Argus: Hur känns det att hoppa omkring bland svenska events nu?
Egge (gemetria.marioman): *skrattar*.. det känns lite, vad ska jag säga, avigt. Jag har ju mest umgåtts med engelsktalande och den svenska communityn är inte riktigt lika som andra icke svenska. Dessutom vill jag poängtera att jag har alltid sett positivt på att få en chans att knyta nya bekantskaper med människor från andra delar av världen.
Blanche Argus: ja nu lär du väl träffa många svenskar .. hihi
Gemetria Marioman: Det blir nog det.. ha ha ha

Blanche Argus: hur kom du på namnet Egge?
Egge (gemetria.marioman): Egge är ett gammalt smeknamn från min barndom. Lite lustigt faktiskt. Jag var ganska bra på fotboll och målvakterna hade lite problem med mina aviga skott. Det var någon som sa en gång att bollen såg ut som ett ägg när jag sköt, och så småningom blev jag kallad för Egge :)
Blanche Argus: aha.. jag tänkte oxå på Egg när jag såg dig första gången.. haha
Egge (gemetria.marioman): Av mitt utseende, eller? *skrattar*
Blanche Argus: haha.. nej namnet :)
Egge (gemetria Marioman): Förstod det :)
lBanche Argus: men det gör väl alla, kanske
Egge (gemetria.marioman): Förmodligen, men jag antog namnet här inne bara för en kort tid sen.. det visade sig att många hade problem med att uttala namnet Geme.
Blanche Argus: var fick du Geme ifrån?
Egge (gemetria.marioman): Gemetria tog jag från en låt av SlipKnot som heter " Gematria - The Killing Name", samt att Gematria är det grekiska sättet att räkna på..

Blanche Argus: vi kanske ska avrunda.. Får tacka dig för att du ville vara med på intervju :)
Egge (gemetria.marioman): Tack själv, Blanche.. det var bara roligt:)
Blanche Argus: är det något som du skulle vilja tillägga till folket där ute?
Egge (gemetria.marioman): Att leva efter mitt gamla slitna motto:
" Behandla andra som du själv vill bli behandlad "


18 kommentarer:

  1. Var hittar du alla kloka och snygga karlar, Blanche? ...fast just den här var det visst Kicki som upptäckte först ;)

    SvaraRadera
  2. Jättekul att läsa om avor som funnits med länge, men som man aldrig sett tidigare :)
    Bra jobbat Blanka :)

    Det är ett himla bra motto Egge.. tänk om vi alla kunde leva upp till det alltid!

    SvaraRadera
  3. Awww fina ord min älskling Egge <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Menar du att du inte var inblandad när Egge och Kicki träffades Bock!? Jag trodde att du var svenska SLs största matchmaker ;)

    Bra jobbat son vanligt Blanka! Jag gillar att läsa dina intervjuer, och lära känna avor lite bättre.

    Bra motto Egge!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Iendi, nääää för jag hjälper bara de som verkligen behöver det! ;P

      Radera
    2. Bock! Jag behöver det...VERKLIGEN! :D

      Radera
    3. OK Jasmine, lämna en kort beskrivning i punktform (max 10 punkter) på egenskaper som måste finnas eller absolut inte får finnas. Droppa nc:t på mig så börjar sökandet ;)

      Radera
  5. Direktör Saltet20 juni 2012 15:54

    Fjantiga intevjuer...
    Håller inte ens Aftonbladet klass.

    SvaraRadera
  6. Till den s.k. direktören, fy fan för att ha med ditt företag att göra....
    Bara en fråga...om nu intervjuerna är så fjantiga....varför läser du dem?? En klar förolämpning dessutom mot de som intervjuas....Gå du tillbaka till blaskan Aftonbladet, där hör du hemma tillsammans med alla andra intelligensbefriade kommentatorer som huserar där.

    /rultan

    SvaraRadera
  7. Direktör Saltet24 juni 2012 15:36

    Rultan...
    Jag läser dessa fjantiga intervjuerna bara för att få mej ett gott skratt, vad annars..?
    Då du verkar ha fått Aftonbladet på hjärnan (i den mån du har någon hjärna)så verkar det som om du är en av dessa inteligensbefriade kommentatorerna vilket man snabbt kan uttyda av ditt sätt att skriva här. Men fortsätt du och sprid din skit, inte mej emot.
    Själv sitter jag här på min veranda och tar ett glas Champange och njuter av utsikten.
    Skål på dej Rultan. Wherever you are...

    SvaraRadera
  8. Drick inte för mycket nu, Fröken "Direktör".. hihi

    SvaraRadera
  9. Förlåt mitt grova språk i tidigare inlägg kära läsare, men det var medvetet provokativt och gav den effekten som jag önskade.
    Punkt slut.

    SvaraRadera
  10. Återigen en eloge till dej Blanche för ditt arbete med att låta både kända och okända få en chans presentera sig.
    Uppskattar så, alla som försöker göra något för andra.

    Har själv den Gyllene Regeln i min profil. Det vore inte så dumt om fler försökte leva i enlighet med den.

    /Holyarcher

    SvaraRadera
  11. Smaken är kanske som baken delad men personligen gillar jag dina intervjuer. Den svenska bloggosfären skulle bli väldigt mycket mindre utan Blanche´s Arena.

    Salt får leta vidare på nätet så kanske hen hittar en blogg som även passar en direktör.

    SvaraRadera
  12. Direktör Saltet27 juni 2012 11:09

    Själklart kära Zerozony...
    Kan rekomendera dej att läsa den seriösa tidningen "Veckans Affärer" istället för att slösa bort ditt liv som fåne i en datavärld.
    Kanske kan du, som jag, göra dej en hacka och få en dräglig tillvaro?
    Själv har jag precis korkat upp dagens första flaska Champangen och funderar på att ta en tur med min Princess båt senare...
    Skål och trevlig semester på dej...!

    SvaraRadera