måndag 4 juni 2012

Intervju Embla



Blanche Argus: det var längesen jag såg dig, jag har en del bilder där du är med på events från 2010.
Embla Scarpulla: oj har du hittat sånt :)
Blanche Argus: ja men sen finns du inte med.
Embla Scarpulla: det kan nog vara 1,5 år sen jag har varit här i alla fall.
Blanche Argus: har du haft uppehåll så länge?
Embla Scarpulla: kanske varit in en snabb sväng nångång men ja det verkar så.

Blanche Argus: vad var det som gjorde att du tog en paus?
Embla Scarpulla: inget speciellt tröttnade bara helt enkelt och hade mer för mig i RL
Blanche Argus: hur känns det att komma tillbaka?
Embla Scarpulla: Jag var lite nyfiken på om allt är sig likt och tillsvidare verkar det så. Har inte hunnit träffa många som jag kände då men några och dom kom i alla fall ihåg mig :)

Blanche Argus: när kom du tillbaka?
Embla Scarpulla: för ett par dagar sen ungefär dagen före jag träffade dig och kom överens om intervjun.
Blanche Argus: ja, du var ju på den orientaliska festen som vi hade. Hur hittade du dit?
Embla Scarpulla: De var en vän som bjöd mig med dit.

Blanche Argus: hur hittade du SL?
Embla Scarpulla: Tjaa nu får jag fundera :) Tror jag hade hört om det i media och tänkte att det skulle vara kul att se vad det är.
Blanche Argus: du är ju 4 år på SL, :)
Embla Scarpulla: Jo jag märkte det då jag kollade mitt födelsedatum:)

Blanche Argus: vad är det bästa med SL för dig?
Embla Scarpulla: För mig har den sociala biten varit det mest intressanta och att följa med hur hela "fenomenet" fungerar.
Blanche Argus: bygger du något?
Embla Scarpulla: hehe jag har byggt innerväggarna här så det märks att jag inte är någon byggare. I princip är jag nog en kreativ och skapande person men mina tekniska kunskaper är kanske inte på den nivån.

Blanche Argus: vad gör du helst när du är online?
Embla Scarpulla: pratar med folk och går kanske på nåt event och lyssnar på musik
Blanche Argus: umgås du mest med svenskar?
Embla Scarpulla: av nån anledning har det blivit så, kanske för att jag från första början sökte mig till Second Sweden då den finska communityn var så begränsad.
Blanche Argus: ja du kommer ju från Finland. finns det finsk community här?
Embla Scarpulla: det har i alla fall funnits en bastu som fungerat som plattform för det finska, men nu har jag inte varit där och kollat om det är kvar.

Blanche Argus: hur var det på Second Sweden?
Embla Scarpulla: jag gillade Second Sweden blev direkt väl emottagen och hängde mycket nere vid stranden.
Blanche Argus: fick du någon hjälp av någon i början, eller lärde du dig allt själv?
Embla Scarpulla: Fick lite hjälp i början och sen lite efter av olika personer.

Blanche Argus: vem var din första vän på SL?
Embla Scarpulla: Oj de var så länge sen så jag vet inte riktigt folk har kommit och gått under åren.
Blanche Argus: Har du haft någon relation här?
Embla Scarpulla: Nej jag har inte varit partner med någon.
Blanche Argus: skulle du vilja?
Embla Scarpulla: Nej känner inget behov av det här.

Blanche Argus: har du någon dröm som du skulle vilja göra här?
Embla Scarpulla: låter kanske tråkig men kan inte komma på nåt speciellt. I det stora hela gör jag inte mycket här som jag inte kunde göra i RL gillar att vara mig själv. iof saknar jag möjligheten att kunna teleporta mig i RL :) så vissa fördelar finns ju i SL. Också möjligheten att prata med folk från andra delar av världen är ju häftigt.

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne under dina år?
Embla Scarpulla: haha många svåra frågor men visst minns man den första tiden med Second Sweden. Har också rört mig lite i Norge som har varit snyggt uppbyggt. En gång var jag med i en tävling för bullriding och vårt team vann så de var ju kul :)
Blanche Argus: var var det nånstans?
Embla Scarpulla: Det kommer jag inte ihåg tyvärr. Många möten med människor kommer man ju också ihåg. Sen har det varit kul med live uppträdanden på olika events!

Blanche Argus: är du mest på svenska events?
Embla Scarpulla: Kanske det har blivit mest sådana ja.
Blanche Argus: har du någon favoritplats på SL?
Embla Scarpulla: som sagt har jag haft så lång paus härifrån så jag kan inte svara på den frågan. Har rört mig där folk jag umgåtts med har rört sig.

Blanche Argus: kommer du att stanna nu?
Embla Scarpulla: Hehe ingen aning har ganska mycket annat jag sysslar med just nu i RL och sen är ju sommaren på väg så vi får se

Blanche Argus: är det här Island, bor du här?
Embla Scarpulla: Jag var faktiskt förvånad att stället fanns kvar. Har fått bo här i skyboxen för en kompis och vet inte egentligen vad som skett med simen sen jag var här sist. Egentligen är det inte så viktigt att ha ett hem här. De har mest varit kul att möblera lite.
Blanche Argus: har du bott här hela tiden?
Embla Scarpulla: nej inte hela tiden men rätt så länge.
Blanche Argus: du loggade bara in och platsen fanns kvar?
Embla Scarpulla: Japp så var det.
Blanche Argus: hur har du gjort med hyran?
Embla Scarpulla: Jag har inte behövt betala hyra.
Blanche Argus: vem betalar?
Embla Scarpulla: Jag har fått bo gratis.
Blanche Argus: fantastiskt att ett ställe finns kvar efter 1 år.
Embla Scarpulla: Ja de var en överraskning :)

Embla Scarpulla: Jag får ursäkta men jag måste börja avrunda skall jobba snart i RL.
Blanche Argus: är det något som du skulle vilja tillägga innan du går?
Embla Scarpulla: Nej inte egentligen.

Blanche Argus: Tack Embla för intervju och wb till SL :)
Embla Scarpulla: Tack! Jag hoppas du fick nånting av det här :)
Blanche Argus: har du haft samma ava hela tiden?
Embla Scarpulla: ja det har jag.
Blanche Argus: :)

3 kommentarer:

  1. Sköna intervjuer du publicerar, Blanche.
    Du är duktig på att få tag i nya, gamla och nygamla sl innevånare som alla har något att berätta. Viktigt att komma ihåg.

    /Holyarcher

    SvaraRadera
  2. Ojj..Embla Scarpulla. Det var inte igår jag träffade henne. Det var en jättetrevlig tjej som jag umgicks lite med för ca 2år sedan. Fast hon kommer nog inte ihåg mig längre. Det märks att man börjar bli gammal i sl nu :). Mvh/Danne Jigsaw

    SvaraRadera