fredag 15 juni 2012

Intervju Fury


Fury Wirefly: sittar med dansk keyboard
Blanche Argus: haha hur ska det gå?
Fury Wirefly: hehe
Blanche Argus: går det?
Fury Wirefly: ja, men jag skrivar inte så bra svenska.
Blanche Argus: är du inte svensk?
Fury Wirefly: nope, jag er dansk har boet ca 3 år i Sverige. Flyttade hit da jag mødte Fanfan.
Blanche Argus: flyttade du hit när ni blev tillsammans?
Fury Wirefly: ja flyttede hit da vi hadde kændt verandre et par mnd.

Blanche Argus: flyttade du hit efter några månader?
Fury Wirefly: ja :)
Blanche Argus: hade ni sett varandra innan?
Fury Wirefly: inte mycket, typ en bild, vi træffedes i københavn ock det slog gnistra haha :)

Blanche Argus: har du gett upp allt i Danmark?
Fury Wirefly: nej jag har 2 flickor som kommer hit verandra weekend ock har min familje der kommer dock inte over så ofta
Blanche Argus: har du varit i Sverige innan?
Fury Wirefly: ja som liten en del ock har set mycket svensk TV i min opvækst. Har altid gillat Sverige :) dom er lite konstiga ibland meeeeen.. haha.
Blanche Argus: jasså..
Fury Wirefly: dom tyckar nok jag er hel tokig.
Blanche Argus: varför tror du det?
Fury Wirefly: 1 jag er dansk..2 jag er den jag er :) har nok et lite annat syn på livet en dom fleste svenskar.
Blanche Argus: vad har du för syn?
Fury Wirefly: jag tar mest en dag åt gången, planlægger inte långt ut i fremtiden... kun hvad som gællar Fanfan :) kan inte leva utan hende :) planlægger at bliv jætte gammal med hende :) mitt livs kærlighed :)

Blanche Argus: :) vad gjorde du på SL innan du träffade FanFan?
Fury Wirefly: jag var mest på Alohas, jag var DJ der.
Blanche Argus: är du fortfarande DJ på SL?
Fury Wirefly: nej inte fast, jag forstsatte DJ på Mundo beach i ungefær 2 år efter Alohas blev stængt.
Blanche Argus: gör du nåt DJ jobb idag?
Fury Wirefly: nej :)
Blanche Argus: skulle du vilja?
Fury Wirefly: inte et fast job men då ock då hadde vel varit ok :)
Blanche Argus: vad spelar du för musik?
Fury Wirefly: mest nyt vocal trance etc, house.. hængar inte fast i 80 talet hehe :) som många gjør, følger med tiden.

Blanche Argus: du är inte online så ofta, va?
Fury Wirefly: nej inte så ofta men det går lite op ock ned :)
Blanche Argus: har du tröttnat?
Fury Wirefly: nej men har varit lite nede over at vores land ville blive stængt.. men føles faktisk som en befrielse nu inte at have det ansvar ock udgift :)
Blanche Argus: varför stängdes det, vet du det?
Fury Wirefly: der var strul med betalnigen ifrån SL sidan ock jag var trøt på at betala 1000+ skr i mnd for nogat vi inte udnyttade.. spørgsmål om prioritering, men ledsan over vi inte kunna få det at funka.

Blanche Argus: hur hittade du SL?
Fury Wirefly: en andan dansk som var i SL ville ha mig se hans shop herinde.. hadde det lite tråkigt då ock blev fast hehe :) annars hadde jag nok aldrig hamnat her.. men jag er både glad ock taknemlig for det har bragt mig ock fanfan ihop bedste som har hændt mig.
Blanche Argus: finns han kvar som hade affären?
Fury Wirefly: ingen anning lol
blanche Argus: hahaha
Fury Wirefly: han hadde sin grej ock jag var ny i SL då.
Blanche Argus: det var ju han som lockade in dig.
Fury Wirefly: yup haha bastard.
Blanche Argus: kände ni varandra iRL?
Fury Wirefly: nej vi pratades i et mmo spel jag holdte på med då.. jag er en gammal nerd haha lol.

Blanche Argus: umgås du med många svenskar här på SL?
Fury Wirefly: nej kun dom på grodan nær fanfan har sin radio, fast jag er inte altid der.. umgås inte hellar danskar.


Blanche Argus: vad gjorde du i början på SL, när du var ny?
Fury Wirefly: jag startede på newbie stællet ock gik igennom newbie programmet :) sen åkte jag videre til et øppet stælle der jag prattede med en cool kille, han var pirat :) really coolt :) han hadde en fest senarer på kvællen derefter drog vi ut ock clubbade ock vi hamnade på Alohas :) efter der hængte jag ut der.. mysigt stælle.. snælla folk der. Senare fik jag job der som DJ ock ibland kom fanfan forbi, jag så hende men tyckte bara hun var rolig som holdt på med gestures hehe.. men hun krashade konstant hehe.. hun var anderlunda :) det ena med det andra nu er vi her :) ock livet er skønt. Vi har hverandra i medgång ock motgång.. elskar hende bara mer for hver dag der går. Aldrig følt så mycket for nogen hela mit liv det er utroligt. Vi kan bråka men det rensar bara luften :) det er bra at komma ut med det, funkar bra :) Forlåt jag prater så mycket om mig ock fanfan :).. men SL er årsaken til vi fann hverandra. Vi hadde aldrig fundet hverandra utan.. ingen chance in hell vi ville have mødt hverandra utan.. så vores Sl er en kærlighed storie :)

Fury Wirefly: skæms for mit hemska svenska lol.. men bætra en at skriva dansk tror det. Blandar jo lite dansk ock svensk.. jag skrivar ock prater"Svansk"

Blanche Argus: den här piraten, har ni nån kontakt idag?
Fury Wirefly: nej tror han slutade efter et tag.. han hadde mangå flickor tror han råkade illa utt LOL. Han var amerikan så jag var vaken på nætterna, gik jo inte i længden.

Blanche Argus: fick du nån hjälp i början?
Fury Wirefly: nej jag brugte SL guiden.
Blanche Argus: har du fixat din ava själv?
Fury Wirefly: ja gjør alt selv.
Blanche Argus: har du haft samma hela tiden?
Fury Wirefly: nej inte hel men næstan samme shape, skinnet er ændrat. Har en shape jag købte for længe sidan som er full modify, så kjøbte den ock ændrade den så den var mig :)

Blanche Argus: ja vi kanske ska sluta snart, är det något du vill tillägga till folket där ute?
Fury Wirefly: ta det lungt du dør bara fortara om du stressar :)

Blanche Argus: Tack fury, det var kul att prata med dig, jag har aldrig pratat med dig tidigare :)
Fury Wirefly: nej det var mysigt :)
Blanche Argus: var fick du namnet ifrån ?
Fury Wirefly: har altid kallat mig Furywrath i spel ock sånt så Fury var naturligt for mig at vælga, inget specielt med namnet, jag gillar det. Det er liksom mig hehe.. selv mina danska kompissar kænnar mig som det.. samma namn jag brukar på skype ..etc..etc Har brugt namnet enda senn 1999.

Blanche Argus: Tack igen Fury :)
Fury Wirefly: selv tack :)

Fury Wirefly: hadde du frågat mig før jag mødte fanfan om jag villat flytta til sverige hadde jag skrattat.

8 kommentarer:

  1. Som jag fattat så har inte fury flyttat till sverige han har flyttat till skåne;) det är en viss skillnad det hihi

    SvaraRadera
  2. Haha Vampi.. han valde rätt landsdel ;)
    Jättekul intervju att läsa!
    Bra jobbat ännu en gång Blanka

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt att läsa dina intervjuer. Du lyckas få fram svar som gör att det känns som att man känner personen bakom avataren lite bättre.
    Det gillas :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen dina intervjuer Blanka. Keep up the good work :)

    SvaraRadera
  5. Jättekul Blanche, härligt att läsa, även fast jag känner personen bakom och jaaaa hhehe LOL
    Skåne är kanske inte Sverige eller hur var det nu då.. Skillnaden är ju enorm, Skåningar och danskar förstår inte varandra lättare... tur då att jag inte är från Skåne!
    Och som sagt han provade på 3 månader i Värmland förra året och det gick bra det med hehehe TACK BLANKA
    Fury hälsar :) och ger din en STOR KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack gullisar, jag bli såå glad och upplyft av era kommentarer och tack till alla som jag intervjuar som är så öppna och varma :))

    SvaraRadera