fredag 1 juni 2012

Intervju Holyarcher


holyarcher: Välkommen.
Blanche Argus: Tack :)
holyarcher: Det här är ett fantastiskt ställe att sitta och bara ta det lugnt. Nu har jag hittat min plats här i SL.

Blanche Argus: du är snart 1 år på SL.. hur har det varit för dig under denna tid?
holyarcher: Oj, både upp och ned, enormt lärorikt har det varit. Både rent tekniskt förstås eftersom jag är väl lite teknik nörd i botten. Och hur man umgås med med andra personer man träffar. Det har varit ett väldigt hoppande mellan simmar tills för ett tag sedan. Det har tagit tid att finna det jag tror att jag sökt hela tiden men inte varit helt medveten om.

Blanche Argus: har du haft flera hem?
holyarcher: Jag bodde på Connemara ett tag innan jag kom hit, men det var ett för stort hus. Det såg ut som en ungkarls kylskåp ungefär.
Blanche Argus: varför flyttade du från Connemara?
holyarcher: Det passade bättre med tiderna när det händer saker här, typ FanFan. Men jag grämer mej varje gång det är meditation på Connemara, skulle så gärna vilja ha möjlighet att vara med.
Blanche Argus: det kan du ju ändå :)
holyarcher: Nja, tiden passar inte pga RL, så jag har satt mej själv där ett par ggr.

Blanche Argus: Vad är du mest intresserad av på SL?
holyarcher: I början vad det att fotografera och se olika simmar, men det jag uppskattar mest nu är att umgås med andra som jag lär känna mer och mer. Dem här stunderna när det är en aktiv chat med flera personer på en gång.

Blanche Argus: går du något på events?
holyarcher: Inte event med en massa tävlingar och sploders.
Blanche Argus: gillar du inte det?
holyarcher: Jag har inte varit på så många, jag var på Connemara en gång, och det har blivit några här på Yadkin. Jag gillar event där den lokala chatten är full i prat.
Blanche Argus: men det är det väl på events.
holyarcher: Jo det är sant, jag är väl så ny här på den svenska delen att jag inte har koll på vad som händer.

Blanche Argus: vad gör du helst när du är online?
holyarcher: Hittils så har det varit FanFan som jag har försökt att se till att jag har varit med och lyssnat på. Nu försöker jag lära känna så många svenskar som möjligt. Jag har ju inte haft förmånen tidigare. Jag försöker prioritera event som jag gillar.

Blanche Argus: Har du någon dröm som du skulle vilja uppfylla på SL?
holyarcher: Inte i dagsläget, jag måste erkänna att jag för tillfället mest går omkring och njuter av tillvaron här. Jag ska väl se till att bygga mig något eget att bo i, men jag vill prova om jag kan göra det lokalt på datorn i ett 3d program och sedan importera det till SL. Men dit har jag inte kommit än.

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne hittills?
holyarcher: Med alla runt omkring och den härliga stämningen som fanns i chatten. Kan inte riktigt sätta ord på det. Det finns en annan händelse som gjorde mig väldigt glad, det var när jag såg att jag fanns med på en blogg. Jag har inte haft möjlighet att berätta hur mycket det betydde. Det värmde verkligen.
Blanche Argus: vad stod det då ?
holyarcher: Det var mest hur jag såg ut och dansade, det var inte det som betydde något utan det var mest att man blev sedd.

Blanche Argus: hur hittade du Second Life?
holyarcher: Jag läste en artikel och kom då ihåg att jag sett ett inslag på TV. Blev intresserad och provade.

holyarcher: Som du märker så trivs jag så mycket bättre här nu än jag gjort tidigare.
Blanche Argus: trivdes du inte tidigare?
holyarcher: Nej, det var inte så kul att hoppa omkring. Den svenska delen är lite annorlunda än dem andra platserna jag har sett. Både på gott och ont.

holyarcher: Anledningen till att jag inte sökte mig hit till den svenska delen var det som skrevs på dem bloggar jag läste I början av tiden jag var här.
Blanche Argus: vad var det som gjorde att du inte sökte dig till den svenska delen?
holyarcher: och jag trodde att det skulle vara för nära geografiskt. Jag trodde att det skulle kännas konstigt. Nu har jag inga problem med det... men du måste vara ganska envis och stark för att komma in i den svenska delen av SL.
Blanche Argus: på vilket sätt?
holyarcher: du möts av en misstänksamhet och du märker att det förekommer påhopp både här och på bloggar och FB. Det har jag aldrig stött på tidigare.

Blanche Argus: har du upplevt det så?
holyarcher: Jag har fått frågan om jag är en alt eller om jag har haft en ava tidigare, inte en gång.

holyarcher: det var mest tonen i bloggarna som gjorde mig ointresserad.
Blanche Argus: vad för ton?
holyarcher: den var inte trevlig, lite översittar attityd och i vissa fall nedvärderande. Jag läser andra bloggar nu, som handlar om vad som händer här och vad man upplever.

Blanche Argus: är det så fortfarande, tycker du?
holyarcher: Det finns vissa bloggar som inte är så insmickrande och lockar säkert inte nya avis att söka sig hit. Men jag har hittat dem som verkligen lockar och det är dem jag läser. SL ska vara ett kul och trevligt ställe att vara på.. där du träffar personer som du vill umgås med. Och ja, det är precis så SL är för mig nu. Så jag är lite förbannad på mig själv att jag inte sökte mig till den svenska delen av SL tidigare

Blanche Argus: så det är bloggarnas fel, eller vad man ska kalla det för?
holyarcher: Bland annat, har man otur att hitta dem tristare istället för dem som inbjuder till en upplevelse, då blir man inte intresserad. Det är ett ansvar som bloggare tycker jag, att när man lyfter ut SL till bloggosfären eller FB ..att man är tydlig med sitt syfte och vet vilka konsekvenser det kan få. Eller hur man beter sig här inne också för den delen... och tar man med sig sig frustration eller ilska ut till en blogg eller FB så blir det inte riktigt bra.

Blanche Argus: vad är det vi bloggare ska tänka på?.. eller det kanske du sa nyss förresten.
holyarcher: Jag tycker framför allt inte man ska tro att man löser problem eller missförhållanden här i SL genom att debattera dem i en blogg eller FB. Skriv hellre om vad som ska hända eller vad som har hänt men undvik att gå till angrepp på personer. Just personangreppen är för trista. Jag tycker mig se det ibland.

holyarcher: Var det någon hjälp till en van bloggare?
Blanche Argus: ja, tack ska tänka på det du sagt, för min egen del i alla fall :)
holyarcher: Du följer redan dem råden.
Blanche Argus: ja men jag har haft mina "uppjagarfasoner" tidigare jag med.
holyarcher: haha Det har vi väl alla. Det är nog tur att jag inte bloggar för jag skulle ha svårt att vara tyst i vissa situationer.

holyarcher: Det är ju bättre om vi alla försöker hjälpas åt och skapa något fint. Alla kan vi bidra på något sätt, gäller bara att finna just det man är bra på. Sedan har vissa en större begåvning an vi andra på just det.

Blanche Argus: då får jag tacka dig för intervju, holy :)
holyarcher: Lycka till med att få ihop något.
Blanche Argus: Tack. jag ska vidare nu.. kul att träffa dig :)
holyarcher: ha en skön kväll och ett stort tack.

18 kommentarer:

  1. Holyarcher jag håller med till 150% i vad du säger om bloggarna och FB (därjag inte är med tackolov) men iaf. Kul att du trivs nu och har hittat rätt! Hoppas vi ses nångång! Imma gärna, jag är inte så farlig (mwahhah)

    //Mera Kranfel

    SvaraRadera
  2. En man med sunt förnuft och gott omdöme och skitsygg dessutom. Det enda felet jag kan hitta är att han är hetris - fast det är ju många av mina bästa vänner också, så det får jag lära mig leva med... ;)

    Ännu en intressant intervju, Blanche, bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Det finns fler anledningar till att hålla borta händerna från honom Bock. För det första är du gift med mig (i alla fall nästan :). För det andra är han MIN! ;)

    SvaraRadera
  4. Fasen, att jag missade den frågan, jag får skylla på kraschen som pågick under intervjun.. pfffft

    Tillägg: Hur är det med kärleken på SL, holy? :)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar intervju!!!

    Jag är ditt största fan nu holyarcher, mycket klokt du sade!!

    Nej Iendi, jag lovar, jag ska inte röra honom, jag är ju gift. Var rädd om grabben nu Iendi :)

    SvaraRadera
  6. Vad jag trodde var Jändan både gift (Bock McMillan)och bortlovad (Selma Edman) Är Holy den där berömda trädgårdsmästaren??

    Vet nog att jag stött på dig någonstans tidigare Holy. Efterforskningen fortsätter med ominskad energi, Jag återkommer med teorier......

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat Blanche och intressanta ord från Holy.

    //Nollan

    SvaraRadera
  8. Visst är Blanche duktig, att få till den här intervjun, sl visade inte sin bästa sida.
    Tack för alla positiva kommentarer.
    Bock jag hoppas att du förstod att det var din blogg jag syftade när jag sa att det värmde att se det som var skrivet.
    Selma, lycka till. Vem vet vi kanske är släkt, kusinträffen 1998 (ledtråd).
    Till sist, den glömda frågan.
    Kan bara säga, det kan inte vara bättre med kärleken. Tror inte du kan hitta någon lyckligare på hela SL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske skulle skriva under också
      /Holyarcher

      Radera
    2. Tack Holy, jag anade men visste inte säkert!

      Förresten du vet väl att det är mig du ska tacka för att Iendi såg dig? Hade jag inte stönat av hänförelse hade hon ju aldrig förstått vad hon höll på att missa... ;) (Det är min historieskrivning och den tänker jag hålla fast vid oavsett vad Iendi må säga - och det vet hon!)

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. ...och tack för de vänliga orden, Holy! ;)

      Radera
    5. Tack Bock.
      Ska aldrig glömma den hjälpen
      /Holy

      Radera
  9. Jag håller helt och fullt med din historiebeskrivning Bock. Möjligen nån liten detalj som inte stämmer... ;)

    SvaraRadera