onsdag 27 juni 2012

Intervju Jasmine


Blanche Argus: välkommen till Connemara :)
Jasmine Cazalet: Tackar.
Blanche Argus: det var ett tag sedan jag såg dig.. vad gör du nu förtiden?
Jasmine Cazalet: Ja det blir inte så ofta nuförtiden :) SL går lite i perioder och märker att perioderna utan suget efter SL blivit längre och längre. Eller så har jag blivit tröttare :)
Blanche Argus: har du tröttnat?
Jasmine Cazalet: Vet inte om tröttna är det rätta för jag saknar SL och det som en gång var. Men är trött på kvällarna, eller snarare mornarna så det blir inte att jag loggar på så sent och det händer ju mest saker på kvällstid i SL. Då blir det segt att ta sig upp till jobbet :) Hm..märkligt för sommaren 2007 orkade jag med att vara här till 5 på morron och ändå vara på jobbet kl 8. haha Träffade människor från hela världen och roliga fester och mycket mycket musik att lyssna på. Vi var ju rätt många som dök upp våren 2007 så det hände mycket då.

Blanche Argus: ja du är ju 5 år med :)
Jasmine Cazalet: Ja tiden går fort :) Tror en sak som gjort att jag svävat runt lite mer i RL än SL är att när Second Sweden försvann hade jag ingenstans att gå för att träffa folk. Har för det mesta varit hemlös så den vanliga mötesplatsen försvann. Så blev lite lat och orkade inte leta upp folk :)
Blanche Argus: ja men ni hade ju "New Town of Sweden" senare..
Jasmine Cazalet: Ja det var en lyckträff :) när jag hamnade på New Town of Sweden en dag och träffade på Neo.

Blanche Argus: du saknar honom vad jag förstått på din blogg..
Jasmine Cazalet: Nja det är lite knepigt. Saknar ju inte direkt personen bakom... utan tiden som var då. Är man var två, vilket jag i stort sett aldrig varit på SL. När jag träffade på han så började vi prata lite och han berättade om sina planer för NToS och jag kom med förslag och så fick jag bo där och hjälpa till innan det klickade :) Lite roligt är att jag en gång sa att han påminde om en person från SS...det visade ju sig att han var den personen också :) SL blir så klart lite roligare om det finns något som drar...

Blanche Argus: har du hört nåt mer i efterhand, var han tog vägen?
Jasmine Cazalet: Nej, mystisk person :) Fick höra att när han försvann med sin förra avatar så hade hans lunga kollapsat eller nåt sånt. När han försvann från NToS och smet från hyror m.m så skyllde han på hjärtat. Men han lever och är frisk och var förmodligen aldrig sjuk :) Jag är rätt säker på att han finns här i nytt namn. Så min brudklänning, som numera är 3 år gammal tror jag... åkte tillbaka in i garderoben :) Jag är ju fortfarande nyfiken på hur och varför. Intressant person liksom...vad får man ut av det? :) Men jag saknar den Neo som fanns då under den tiden.

Blanche Argus: ja, såg på kommentarer på min blogg att du du bad Bock fixa någon.. han svarade på det då.. :)
Jasmine Cazalet: Haha, ja jag gett Bock ett roligt misson :)
Blanche Argus: har du skickat note till Bock? :)
Jasmine Cazalet: Ja han har fått 10 punkter på en lista :)
Blanche Argus: få se om han "fixar" uppgiften :)
Jasmine Cazalet: Ja eller om det är ett mission impossible :).. haha

Blanche Argus: är du hemlös sen "New Town of Sweden ?
Jasmine Cazalet: Japp, det är jag. Alla mina sköna mysiga möbler ligger magasinerade... katten med. :) Brukar hänga i trädgården på OD hos Vampi och Sirhc.
Blanche Argus: varför skaffar du inte eget?
Jasmine Cazalet: Valt att inte lägga så mycket pengar på SL. Behöver dem i andra livet där jag ska ha en riktig musiksommar. Haft lite olika boenden genom åren. Har t o m en mysig skybox som aldrig ritkigt kommit fram. :) Det börjar redan i helgen. Skulle åkt på Peace and Love på fredag och sett Billy Idol. Men så dök Kollenfestivalen i Oslo upp där förutom Billy Idol även Kiss spelar på lördag. Jasmine ska rocka loss :) Sirch är liiiite avis ;) Sen blir det John Fogerty veckan efter och senare i juli Bruce Springsteen :)

Blanche Argus: ja det är ju en del från SL har jag förstått som träffas på P&L iRL nu :)
Jasmine Cazalet: Jaså? Hoppas de får en trevlig festival...och att de slapp blixten igår :)
Blanche Argus: ja flera stycken.. hoppas dom ropar: "Get naked!"
Jasmine Cazalet: haha.. De lär säkert leta förgäves efter dansbollar :) Saknar faktiskt dansbollar ibland när jag är ute :) haha...

Blanche Argus: Hur hittade du Second Life?
Jasmine Cazalet: Har aldrig varit så mycket för dataspel. Fastnat för två och det enda var Safecracker och det andra The sims. :) En kompis spelade också The Sims. När vi lunchade en dag berättade hon att hon hade läst om nåt som hette Second Life och hon hade testat det. Hon sa det var som The Sims..fast på riktigt. Så jag åkte hem och testade :) Hade inte bredband först så gick knappt att köra...men sen när bredbandet kom igång blev det åka av. :)

Blanche Argus: tycker du Second Life är ett spel?
Jasmine Cazalet: Nej absolut inte :) Eller kanske ett lite socialt spel på ett sätt...men jag ser det mer som ett socialt nätverk/community.
Blanche Argus: socialt spel?
Jasmine Cazalet: Ja jag tror vissa spelar lite.... att de är någon annan.
Blanche Argus: hur?
Jasmine Cazalet: Reste runt lite i SL genom året och mötte lite olika personer. Vissa har roat sig med att manipulera och skapa drama...på skoj. Vilket ju inte alltid är så roligt för dem de drabbar. Neo kanske ägnade sig åt sitt spel, vem vet :) Jag har aldrig varit nån annan än den jag är, tycker det skulle vara svårt att hålla reda på i sånna fall. Är iofs lite mer utåtriktad härinne.

Blanche Argus: hade du nån som hjälpte dig på SL i början?
Jasmine Cazalet: Nej inte direkt. Hankat mig fram själv rätt mycket.
Blanche Argus: bygger du?
Jasmine Cazalet: Nej aldrig varit så intresserad av det. Byggde lite förr och hade en liten shop i ett av båthusen på SL. Gjorde lite lampor och kaminer samt tavlor. Hade en fotoutställning för länge länge sen när de hade en utställningshall på SS. Minns jag rätt så invigde jag den kanske.

Blanche Argus: Kommer du ihåg vem din första vän var på SL?
Jasmine Cazalet: Oj.. Svårt. Har inte kvar så många gamla heller. Ja på Second Sweden. Sharky Bamaisin är en av de äldsta. En annan som jag känt nästan hela min SL-tid är Inh Sands. Sharky har jag inte sett på flera år. Fick jobb som host rätt tidigt på en holländsk rockklubb och ägaren där är en gammal vän med.
Blanche Argus: har du kvar dem?
Jasmine Cazalet: Inte holländaren/hollänskan.

Blanche Argus: Vad är det bästa och sämsta med SL för dig?
Jasmine Cazalet: Det bästa är nog att man träffar på människor från hela världen om man vill. Jag gillar att prata. :) Gå på livekonserter och upptäcka bra musik. Sämsta tja.. har man blivit lurad en gång blir det lite svårare att lita på folk. Sämsta är nog att jag inte hinner med SL lika mycket som förr. Efter att mamma blev sjuk och avled så var SL ett litet andningshål. Bara logga in och sitta på nåt fint ställe och inte tänka på nåt. Det kunde få oron i kroppen att släppa.

Blanche Argus: kan du lita på folk nu, eller "spökar" det tidigare?
Jasmine Cazalet: Det tidigare spökar lite men å andra sidan, vad spelar det för roll? Jag blir hellre lurad och trampad på i SL än i RL :)

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne?
Jasmine Cazalet: Oj det finns så många. Hände så mycket och var så intensivt i början att det ibland är svårt veta om det hände i SL eller i RL? :) haha.. Men ett fint minne är då jag mötte en walesare på Franks dansställe för några år sen. Det var en speciell tid. Men ibland går saker över från SL till RL och det blev lite knepigt sen och tjaffsigt och ledsna hjärtan. Men det var en bra tid. Är man lite kär i SL blir livet lite gladare i RL. Solen skiner lite skarpare och man mår liksom lite bra i alla liv :)

Blanche Argus: vad saknar du på SL?
Jasmine Cazalet: Saknar nåt meningsfullt att göra och kanske nån att göra dem med. :) Det var fantastiskt roligt med New Town of Sweden.

Blanche Argus: får man fråga vad du har för krav på en man på SL?
Jasmine Cazalet: haha fråga Bock :) Svårt med krav...ibland träffar man bara på nån som man har roligt med. Jag är en av få, känns det som, som aldrig gift mig på SL :) Så jag har inte träffat på så många. På senare tid känns det som SL blivit en dejtingsajt på sina håll haha.. Många som gått från SL till RL och lever lyckligt. Jag är fortfarande inne på att leva separata liv, SL är SL :)

Jasmine Cazalet: kom på en roligt sak :) När jag varit inne i SL ett tag i början satte jag ett mål att skaffa man och hus här inom 2 år. Då det inte hänt i RL... men det har gått 5 år så jag har misslyckats! Haha det var en roligt mål :)
Blanche Argus: ja vi får väl se vad Bock hittar..
Jasmine Cazalet: Lite läskigt :) Med Bocks alltså haha.. vad han ska komma med. Det är rätt skönt resa resa omkring ensam i SL med :)

Blanche Argus: då avslutar vi intervjun.. Är det något du vill avsluta med?
Jasmine Cazalet: Vill avsluta med att önska alla en trevlig och skön sommar. Behandla alla så som du själv vill bli behandlad. Var snälla mot varann :)

4 kommentarer:

  1. En underbar intervju med en fin människa!

    Jag tror inte alls det ska våra svårt för Jasmine att hitta en äkta människa och man - även om det kanske inte blir genom min försorg - inte en lurendrejare som ljuger, bedrar och "leker SecondLife" gång, på gång, på gång. Jag blir så ilsken när jag läser om sådana svin, de väcker naturligtvis obehagliga minnen om likadana avatarer i mitt eget SecondLife.

    SvaraRadera
  2. Ännu en av dessa härliga intervjuer, Blanche.
    Jag blir så besviken när man upptäcker att det finns flera här som enbart ser till sig själva och saknar förmågan att sätta sig in i hur deras beteende påverkar andra.
    Tur att flertalet här ändå har förmågan och gör allt för att även andra än sig själv ska må bra och trivas här.
    Stor eloge till er alla.
    /Holy

    SvaraRadera
  3. Bra intervju, trist Jasmine, det finns många av just den där sorten i SL som passar på här, bara för att dom kan :(

    SvaraRadera