fredag 8 juni 2012

Invigning av Svampen den 16 Juni


Blanche Argus: berätta lite om projektet.. Svampen.
Rultan Zeplin: Svampen är ett projekt som egentligen har funnits sedan vi hade Simslaget, men tiden har gått och gått, och det har inte funnits tid och ork att dra igång det på riktigt.. men nu är det dags tycker jag! Svampen är en byggnad som gjorts av en svensk kille här i SL, en duktig designer, Iga Clawtooth, som av en händelse råkar bo i Örebro :) Jag var i hans affär och hittade Svampen bland hans byggnader som han säljer. Han frågade om han kunde hjälpa till, jag hade rezzat Svampen och var oerhört imponerad.



Rultan Zeplin: Svampen är ju en byggnad som finns i Örebro i RL, och jag kände igen väldigt mycket i hans skapelse. Han blev glad att träffa en person från Örebro, och det slutade med att han gav mig Svampen. Jag fick en idé om att bygga upp en träffpunkt av Svampen och denna idé har jag gått och sugit på hela hösten, vintern och våren.



Blanche Argus: vi var ju där några stycken på Stellas rezzday.
Rultan Zeplin: ja precis, det har ju stått där ända sedan dess. Nu är det dags att öppna det för alla.

Blanche Argus: hur kom det sig att du fick den gratis?
Rultan Zeplin: för att jag var från Örebro :)
Blanche Argus: enbart därför?
Rultan Zeplin: Svampen är för mig väldigt speciellt, jag har minnen därifrån som betyder väldigt mycket för mig.
Blanche Argus: vad för minnen?
Rultan Zeplin: väldigt personliga, minnen som förändrat mitt liv när jag var ung, på gott och ont.
Blanche Argus: hemligt..?
Rrultan Zeplin: ja :)

Blanche Argus: vad är det som ska hända där nu?
Rultan Zeplin: det ska bli invigning nästa helg tänkte jag. Jag är ju väldigt fascinerad av mat i SL och kommer att ha olika maträtter där.

Blanche Argus: vad blir det mer än mat?
Rultan Zeplin: nu på invigningen kommer det att bli artistuppträdande, i dagsläget kan jag inte säga namn men det kommer mer info under veckan. Tanken är att det ska bli event lite oregelbundet, men åtminstone en gång i månaden. ibland blir det teman på mat, t.ex. mexikanskt tema där det serveras mexikanska rätter och mexikansk musik... buffé gäller så var och en får ta för sig själva.

Blanche Argus: vad är temat på invigningen?
Rultan Zeplin: fast food.
Blanche Argus: hamburgare.
Rultan Zeplin: jaa, och varm korv, soppa och kyckling, sedan blir det förstås champagne, öl, vin o.s.v.

Blanche Argus: ska du driva Svampen själv?
Rultan Zeplin: Peppe finns med på ett hörn, han har väldigt mycket i RL nu, så han kommer att vara med när han kan, men jag har yttersta ansvaret, sedan har jag nära vänner som kommer att stötta mig.. bl.a har jag hört ryktas om att SL Hänt-reportern ska vara host på lördag :)
Blanche Argus: ja, det ska bli kul :)
Rultan Zeplin: jaa, och jag är glad för att du ville ställa upp, att du erbjöd dig att hjälpa till :)

Rultan Zeplin: Svampen kommer också att vända sig till icke-svenskar, om man säger så. Jag hoppas ju att någon där ute i världen ska komma och besöka Svampen, bli intresserade, åka till Sverige och Örebro och besöka Svampen där.. restaurang-tänket är ju för att det finns restaurang i Svampen i RL.. plus att jag gillar mat i SL.

Rultan Zeplin: kan väl säga också att invigningen inte kommer att annonseras i några svenska grupper, men det går bra att bli medlem i Svampen-gruppen klicka bara på min profil så kan ni joina. Den heter Svampen/Mushroom.

Blanche Argus: då får vi önska alla välkomna till Svampen Lördag den 16 juni kl. 21.30 :)
Rultan Zeplin: jaa, och som sagt, mer info kommer nästa vecka, när artister och DJ's är klara.



8 kommentarer:

  1. Den svampen finns inte bara i Örebro, den finns i Riyhad i Saudiarabien också.
    En shejk blev så förtjust i den att han beställde en kopia av arkitekter i Göteborg. Platsen han hade valt för den var bara öken så arkitekterna fick bygga ett komplett vattensystem så där blommar numera öknen.

    SvaraRadera
  2. Stämmer bra det Sjöfn, det finns information om detta i SL-Svampen.

    SvaraRadera
  3. Glömde säga under intervjun att utanför restaurangen så finns det en hel del information om Svampen i RL. Iga har gjort ett fantastiskt jobb med denna byggnad, och just även sett till att information om RL-Svampen finns.

    SvaraRadera
  4. Tror jag har bott i örebro i 7 år nu och har aldrig varit uppe i svampen i RL, borde jag skämmas nu? Eller räcker det med att jag kommer till SL svampen den 16'e? ^^


    //Aallo

    SvaraRadera
  5. Ja, skäms lite Allo. Var ligger Örebro??.. ;)

    SvaraRadera
  6. Jag är en som bott i gnällbältet lite mer 20 år.. har varit i Svampen otaliga ggr.. wow Vilken överraskning detta inlägg.

    SvaraRadera
  7. Hahaha. Skäms på dig Aallo, men du är förlåten om du kommer den 16:e :))

    SvaraRadera
  8. Hoppas du kan komma på lördag Tienkie, så får vi se vad du tycker :)

    SvaraRadera