måndag 30 juli 2012

Intervju Angut


Angut Fireguard: velkommen
Blanche Argus: hej tack :) oj här är det vinter.
Angut Fireguard: ja hahaha

Blanche Argus: vad har du gjort under dina 3 år på SL?
Angut Fireguard: mange ting. i starten loggede jeg på af nysgerrihed, ville se hvad det var.
Blanche Argus: hur hittade du Second Life?
Angut Fireguard: jeg havde hørt om det at det var et virtuelt mødested.. was in english.
Blanche Argus: läste du om det?
Angut Fireguard: nej jeg havde hørt om det på universitetet, jeg læser statskundskab i RL.

Blanche Argus: vad gjorde du först när du kom in på SL, kommer du ihåg det?
Angut Fireguard: haha ja jeg var forvirret den første uge alt det med skin og ao alt det grundlæggende.
Blanche Argus: fick du hjälp av någon?
Angut Fireguard: ja efter en uge mødte jeg en serbisk jente som havde tålmodighed til at lære mig SL at kende lærte mig de grundæggende ting, hun var vampyr.

Blanche Argus: var kommer du ifrån?
Angut Fireguard: Grønland men jeg bor i Danmark, jeg er eskimo eller inuit som vi kalder os selv altså i RL.
Blanche Argus: jaha :).. Bygger du något?
Angut Fireguard: nej jeg er ikke superdygtig til computer.

Blanche Argus: vad gör du helst när du är online?
Angut Fireguard: allerhelst er jeg sammen med Asasara hun er Lakotha og min SL jente. Den skybox vi er i er lavet et sted der er beregnet for folk som er oprindelige folk i RL. Nordamerikanske indianere er der en del af her og så for ca et år siden.

Angut Fireguard: fandt jeg ud af at jeg er særlig sensitiv eller HSP som det kaldes på engelsk, det er ikke en diagnogse men et temperament. Så jeg er med i en gruppe for særligt sensitive i SL.

Blanche Argus: vad gör den gruppen?
Angut Fireguard: vi prøves at mødes men det er ikke nemt. HSP er tiltrukket af kreativitet og kan lide at filosofere men vi er generte.
Vi udgør ca 20% af alle mennekser. En amerikansk psykolog Elaine Aron fandt ud af hvad HSP er, det er et relativt nyt begreb.

Blanche Argus: är ni många i gruppen här?
Angut Fireguard: HSP gruppen eller Virtual Native Lands?
Blanche Argus: HSP.
Angut Fireguard: ja vi vokser hele tiden, men ikke så mange endnu.
Blanche Argus: är det en bra hjälp här på SL?
Angut Fireguard: tja altså jeg tror det er tilfældigt med hjælpen men vi prøver at systematisere det.
Blanche Argus: vad är det förkortning på HSP?
Angut Fireguard: Highly Sensitive Person, særlig sensitiv på dansk.. som sagt er det ikke en psykologisk diagnose men en personlighedstype vi er som regel generte men ikke nødvendigvis.
Blanche Argus: generte?
Angut Fireguard: shy in english.

Blanche Argus: hur känns det att bli intervjuad?
Angut Fireguard: det er rart.

Blanche Argus: var träffade du din tjej första gången?
Angut Fireguard: jeg træffede hende i en native sim :=) og vi dansede fandt ud af vi havde en del til fælles.
Blanche Argus: är hon eskimå med?
Angut Fireguard: nej hun er Lakotha indianer hendes stamme bliver også kaldt Sioux.. meget berømt stamme. Sitting Bull. Red Cloud osv. Hendes RL klan hedder the white wolf clan.

Blanche Argus: hur länge har ni varit ihop, såg att ni gift er på SL.
Angut Fireguard: ca. 1 år.. lidt længere mener jeg, men ca.
Blanche Argus: såg också att ni ska gifta er iRL.. hihi
Angut Fireguard: ja vi vil gerne mødes i rl :=) ..og vi har snakket på skype, vi ligner hinanden også.
Blanche Argus: ligner hinanden?
Angut Fireguard: ja psykisk og fysisk... nogle gange når vi prattar så har vi sagt det samme på samme tid :=)

Blanche Argus: bor ni långt ifrån varandra?
Angut Fireguard: ja meget desværre ..hun bor i USA South Dakota jeg i Danmark. Jeg havde ikke regnet med at møde hende, men det skete bare :=)

Blanche Argus: vilka umgås du mest med här?
Angut Fireguard: amerikanske natives og skandinavere og så har jeg en veninde fra Wales og en amerikansk veninde.
Blanche Argus: går du på svenska events?
Angut Fireguard: ja, vi har en del fælles venner også Rultan Peppe og Trulte. Jeg har været i Connemara :=) og andre sikkert også.

Blanche Argus: Vad är det bästa med SL för dig?
Angut Fireguard: at jeg kan slappe af fra RL.. det føles rart føler mig hjemme her i SL hahah og så at møde andre mennesker.
Blanche Argus: Har du gjort bort dig nån gång?
Angut Fireguard: can you repeat in english, very swedish :=)
Blanche Argus: have you made a fool of yourself sometime?
Angut Fireguard: ahhh hehehe ..tænker på en episode jeg fortæller om det på engelsk... first time i heard the word hammock det skete i SL i thought it was english slang for ham-cock lol .. jeg sagde huuh what does that mean ? gav en del lattter :=)))
Blanche Argus: hahhaa

Blanche Argus: vadär din dröm med SL, skulle du vilja lära dig något eller något annat..?
Angut Fireguard: godt fråga. At SL kunne bruges til at udvikle kreativitet som det også sker, og udvikle personlige forbindelser. Jeg har mødt mange her i SL som jeg aldrig ville have en chance for at møde i RL ..det kan jeg godt lide mange snille mennesker.

Blanche Argus: skulle du vilja göra något kreativt?
Angut Fireguard: ja og udveksle ideer om og tanker hvor der er frihed til at være den man er på en anden måde end man kan være i RL.
Blanche Argus: på vilket sätt?
Angut Fireguard: kan du flyve i RL? :=))
Blanche Argus: ja det kan jag.. skoja
Angut Fireguard: hahahah ..det kan man i SL.
Blanche Argus: haha ja.

Blanche Argus: Tack Angut, det var kul att träffa dig, vi har ju bara setts 1 gång på ett event :)
Angut Fireguard: ja i lige måde blanche :=) meget kult at be live interviewed :=)
Blanche Argus: är det något du vill tillägga?
Angut Fireguard: ja at respekt for andre er meget vigtigt i RL og i SL, så får man det bedste liv mener jeg i begge verdener :=)

1 kommentar:

  1. I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's a
    very easy on the eyes which makes it much more pleasant
    for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?

    Exceptional work!
    My site my article network review

    SvaraRadera