torsdag 26 juli 2012

Intervju Ayram Uggla

Ayram Uggla: välkommen :)
Blanche Argus: Tack :) Dig ser jag inte heller så ofta i svängarna.
Ayram Uggla: nej jag är som oftast upptagen med ett projekt som vi har arbetat på de senaste 16 månaderna.
Blanche Argus: vad är det för projekt?
Ayram Uggla: det är en ny breedable, för visst behöver SL en ny av dem ;)) Gempandas heter de.
Blanche Argus: är det en sån du har på axeln? eller huvudet haha
Ayram Uggla: japp:)

Blanche Argus: finns de att köpa nu?
Ayram Uggla: nej de är fortfarande i alphatestning, men vi har hopp om att starta vår beta inom en kort tid. Vi ville göra något som var mer en bara en breedable som satt på ens sim och åt, så vi drömde och tänkte ihop gempandas.

Blanche Argus: vilka vi?
Ayram Uggla: Det är mina partners Ziggy21 Slade och g3mp4nd45 Resident.. g3m är scriptare både i RL och här och Ziggy har flera projekt bakom sig. Ziggy och g3mp är från England.
Blanche Argus: gjorde inte ni Krazy Kitten oxå?
Ayram Uggla: jo Ziggy gjorde Krazy Kittys och Blooming Butterflies med Twstd Ruggles och Abu Ashby.--och jag jobbade some chef för CSR-customer service

Blanche Argus: gör du några djur?
Ayram Uggla: För Gempandas gör jag all textures på Gempandorna och jag har också haft ansvaret för själva avelssystemet.
Blanche Argus: har ni någon shop här?
Ayram Uggla: japp:)
Blanche Argus: var finns den?
Ayram Uggla: ett ögonblick så ska jag ge dig LM..gräver i "handväskan".

Gempandas

Blanche Argus: du är 5 år på SL, vad gjorde du innan breedables?
Ayram Uggla: första tiden bodde jag på en ö med min bf, homested.. jag har gjort lite av varje, smycken och möbler, hus och kök, haft några affärer.
Blanche Argus: säljer du sånt nu?
Ayram Uggla: inte för tillfället, jag hinner inte riktigt nu.. men ibland kliar det i fingrarna att bygga.

Blanche Argus: har du haft någon mentor i början?
Ayram Uggla: jag hade flera stycken :) De flesta av dem är inte längre i SL.
Blanche Argus: vad var det första du gjorde när du kom in på SL?
Ayram Uggla: jag ändrade min avatar till en blåhårig tjej med ljustblå hud lol.. i början satt jag och pratade med folk på den platsen jag är "född" i SL, Bear.
Blanche Argus: vad var det för plats?
Ayram Uggla: en infohub men för mig var det homepoint i 3 månader. Sen jobbade jag på Hells café i 6 månader för 50 L /timman + dricks. Cafeet var en camping med servetriser som serverade allt från kaffe och te till smörgåsar.
Blanche Argus: var låg Hells Café?
Ayram Uggla: simmen hette Hawaii och var på mainland, ingen strand.

Blanche Argus: umgicks du med några svenskar i början?
Ayram Uggla: ja, det var en och annan som dök upp där, och jag tog mig till Svenska ambassaden, men det var först i "svenskagruppen" som jag lärde känna folk. Jag hann bara med att se Second Sweden när det var helt avfolkat och just skulle stängas
Blanche Argus: Hur hittade du SL?
Ayram Uggla: jag såg en artikel i tidningen om att Carl Bildt hade invigit den svenska ambassaden i SL och blev nyfiken på det hela. Jag gillade idén att kunna vara kreativ härinne, och vem kan tacka nej till att flyga och flytta hela hus ;)? Sen, har åren rullat på och det finns fortfarande så mycket att göra här.

Blanche Argus: har du byggt och skapar mest på SL?
Ayram Uggla: ja, och jag brukar gå och lyssna på musik och ibland när jag kommer ihåg så försöker jag gå på svenska evenemang.. har varit i luciatåget ngr gånger ;) lol
Blanche Argus: ja just de, jag var ju med då.
Ayram Uggla: japp vi har vinglat på led i laggen :).. och jag försökte hinna se så många som möjligt av ABBA eventen de var så roliga för det samlade så många.

Blanche Argus: har det gått bra för dig med det du skapat och sålt?
Ayram Uggla: det har varit väldigt lite sålt, men det har ju mest varit för att det har varit roligt att bygga och så, jag har nog gått med mindre underskott när jag har fött upp och sålt breedables.
Blanche Argus: hur länge har du sålt breedables?
Ayram Uggla: sedan Sions chickens...vad blir det..2009?
Blanche Argus: är det ditt huvudintresse på SL?
Ayram Uggla: mitt huvudintresse nu är nog Gempandas, det har slukat min tid ganska så mycket, men jag har tid att gå och dansa eller träffa vänner också och jag jobbar som personlig assistent för Ziggy och Twstd. Betalar hyran här och lite över till skor :) En flicka kan aldrig ha för många skor.

Blanche Argus: vad är det sämsta med SL för dig?
Ayram Uggla: lagg lol.. men bortsett från det trivs jag med SL, annars skulle jag inte vara här.
Blanche Argus: vad tycker du SL bör bli bättre på förutom lagg?
Ayram Uggla: jag skulle önska att LL tog itu med några gamla bugs som att inte hela simmen laggar ihop när mer än 10 personer är där, och den eviga Alphalayer buggen.. och om jag fick önska något så vore det flexisculpts ;) Om de kunde så skulle det vara möjligt att göra tillexempel växter som rörde sig med bara 1 prim, eller fluffiga svansar ;)
Blanche Argus: finns inte det?
Ayram Uggla: nej, inte än. LL fokuserade på mesh istället.

Blanche Argus: tycker du mesh är bra?
Ayram Uggla: det beror väl på, jag har sett meshkläder som är riktigt bra, men jag har oftast inte på så hög grafik så oftast springer folk runt utan kroppsdelar lol ..festligt när man går och dansar.

Blanche Argus: vad har du mer för planer?
Ayram Uggla: det här är ett så stort projekt att det tar den mesta tiden framöver härinne, men förhåppningsvis kan jag få en chans att bygga lite smycken längre fram och lära mig stava igen, förhoppningsvis heter det.
Blanche Argus: haha
Ayram Uggla: lol skriver nästan bara på engelska härinne.
Blanche Argus: vad gjorde du för smycken?
Ayram Uggla: halsband och bangles.

Blanche Argus: umgås du med svenskar?
Ayram Uggla: inte så ofta, men jag har vänner i den svenska gruppen, och om jag är ensam och har tid så går jag helst till nåt av de svenska eventen.
Blanche Argus: vad är ditt sämsta minne under dina år på SL?
Ayram Uggla: det måste nog vara när det tog slut med den killen jag var ihop med 3 år.
Blanche Argus: oj så länge.
Ayram Uggla: ja, det var väldigt intensivt, vi hade kontakt varje dag i och utanför SL, men vi är vänner nu.

Blanche Argus: Ditt bästa minne?
Ayram Uggla: oj, det finns så många bra.. kanske ett av dem som jag gillar bäst är 2007 hösten, jag och Michel satt i vår skybox med "regn" utanför och det var dags för en rollback, vi såg folk från våra friendslist gå offline, och vi bara satt stilla och pratade i 2 timmar medans SL var stängt för inlog :)

Blanche Argus: vi kanske ska avrunda, du ska ju jobba snart.. är det något du vill tillägga?
Ayram Uggla: nej jag tror du täckt allt :)) men det var trevligt att prata med dig och du är alltid välkommen hit.
Blanche Argus: Tack Ayram, längesen jag såg dig :)
Ayram Uggla: ja, jag skall försöka ta mig tid till lite dans i Sverige:) kraam:)

Ayram Uggla: ok, bäst jag hoppar till Ziggy och förbereder Q&A. Du är välkommen om du har lust att komma :)
Blanche Argus: vad är det för LM?
Ayram Uggla: det är till Q&A om Gempandas som vi har idag:).. alla som vill får komma och fråga vad de vill veta om Gempandas. På lördag den 28 ska vi försöka ha en bra tid för Europa, kl. 20.00 och nästa onsdag den 1 aug. Kl. 23.00.

LM till Q&A om Gempandas



BTW så fick jag en Shoulderpet Gempanda not breadable av Ayram :)
Den är jätte töt, klättrar omkring på en :)
Halsbandet fick jag också som Ayram gjort :)

12 kommentarer:

  1. Direktör Saltet26 juli 2012 12:59

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Nu börjar du bli tjatig "Saltet" så från och med nu så ryker dina kommentarer.

    SvaraRadera
  3. Direktör Saltet26 juli 2012 15:44

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Tack för den trevliga intervjun med min trogna följeslagerska i många års Luciatåg! Man får ju veta massor som man inte hade en aning om att man skulle fråga efter ens...

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Du vågar inte visa dig på Connemara Hills med den där Gempandan...då lovar jag att jag kommer griefa hela simmen med Gempandor...

    Herreguuud så söt den är :))

    Pösss och tack för en underbar intervju,roligt att läsa om Ayrams enorma kunskaper, såå spännande med nya Gempandan...

    SvaraRadera
  6. Direktör Saltet27 juli 2012 15:13

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Direktör Saltet27 juli 2012 20:30

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Ledsen Rultan, jag tog bort din kommentar också för den hade ett svar till "Saltet"

    SvaraRadera
  10. Direktör Saltet27 juli 2012 23:06

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. Helt okej, ville bara hålla ställningarna tills du tog bort den :)

    Pöss

    SvaraRadera