fredag 10 augusti 2012

Intervju LenaBlue

LenaBlue Bloobury: Hej...här bor jag och Tor.
Blanche Argus: Heeej.. Fint ni har det :)
LenaBlue Bloobury: Tack.. Vi älskar att hålla på här. Vi har ett varsit hus. Egentligen 2 små tomter som vi slagit ihop.

Blanche Argus: bygger ni båda?
LenaBlue Bloobury: oja...Tor har varit i SL längre än mig och har lärt mig en del.
Blanche Argus: hur länge har ni varit ihop?
LenaBlue Bloobury: 18 månader lite drygt...fast vi har känt varandra 2 år den 13 Augusti.
Blanche Argus: så du träffade Tor 2 månader efter du reggat dig?
LenaBlue Bloobury: Jag hade en annan ava innan...men, som LenaBlue ja.
Blanche Argus: hade du.. då har du varit på SL längre än 2 år då?
LenaBlue Bloobury: Första gången jag loggade in var den 28 December 2009...Då som Lena Voorhees.
Blanche Argus: finns den avan kvar?
LenaBlue Bloobury: Nej... inte alls.. Jag gillade inte henne något vidare... En riktigt mesig typ. Dessutom gick hon och blev vampyr...verkade mest besvärligt.
Blanche Argus: ojda.. haha

Blanche Argus: hur hittade du Second Life från början?
LenaBlue Bloobury: Jag hörde om SL via en amerikansk talkshow. Dr Phil... handlade just om SL.. om barn som var med... om hur vuxna kunde utnyttja barn...
Blanche Argus: menade han att det är mer utbrett på SL?
LenaBlue Bloobury: Vad jag minns pratade de rent allmänt om online-*spel* ..Fast de använde SL som exempel.

Blanche Argus: loggade du in sen på SL?
LenaBlue Bloobury: Jag blev nyfiken och ville kolla...Fast det tog kanske 1 år innan jag hade en dator som klarade av SL...sen var jag fast. Tänkte på vad jag sa om programmet jag såg på TV om SL... Naturligtvis har jag INGET att göra med utnyttjning av barn-avor.
Blanche Argus: nej det fattar jag väl.
LenaBlue Bloobury: bra.

Blanche Argus: kommer du ihåg vad du gjorde första dagen?
LenaBlue Bloobury: Oja.. Fjantade runt och fattade ingenting. Sen träffade jag en kille som jobbade på BBC. Han visade mig runt. Första tiden var jag mest i Hyde Park och pratade med folk och lärde mig vad SL var. Sedan träffade jag Mike som blev min bästa vän här tills jag träffade Tor.
Blanche Argus: är det Tor som lärt dig det mesta?
LenaBlue Bloobury: absolut, utom att shoppa :)

Blanche Argus: var träffades ni första gången?
LenaBlue Bloobury: Vi träffades på stranden nedanför Pj's klubb. Han bara satt där lutat mot en stock.. Jag satte mig bredvid och så började vi prata. Sedan tog de några månader innan vi blev riktiga vänner. Efter det har vi hängt ihop.

Blanche Argus: har du hunnit att göra något mer på SL?
LenaBlue Bloobury: Tja, jag tycker om att inreda hus, lära mig olika saker och träffa folk.. Är ofta på olika events fredagar och lördagar. Fast jag skulle vilja lära mig betydligt mer om saker i SL...vet bara inte hur.
Blanche Argus: Vad skulle du vilja lära dig mer av?
LenaBlue Bloobury: Jag skulle vilja lära mig design ordentligt...och hur en stream fungerar.
Blanche Argus: hur menar du med design?
LenaBlue Bloobury: Dels kläder förstås och hur man bygger hus.
Blanche Argus: gör du några kläder idag?
LenaBlue Bloobury: nej, mina kunskaper är för dåliga.
Blanche Argus: om du lärde dig vad skulle du vilja göra sen.. öppna en shop?
LenaBlue Bloobury: Tja, det vet jag ju inte...till att börja med för min egen skull...fast man vet ju inte i framtiden.

Blanche Argus: vad är det bästa med SL, tycker du?
LenaBlue Bloobury: Definitivt alla kompisar jag fått här... jag har haft enorm tur... alla jag träffat hittills har varit väldigt trevliga och sympatiska ..dessutom är det ju roligt med kreativiteten.

Blanche Argus: har du gjort bort dig någon gång?
LenaBlue Bloobury: Nåja... misstag har jag med all säkerhet gjort...fast för mig har de alltid blivit ett roligt skämt och något att skratta åt...inga allvarliga saker alltså. Jo förresten... skulle byta kläder en gång på The Rock klubben när jag var noob.. hhmm...var inte tillräckligt kunnig utan blev stående utan kläder en stund.. gissa kommentarerna. Idag är sådant skitkul.
Blanche Argus: hahah jaa.. fick du på dig kläder sen?
LenaBlue Bloobury: jorrå... de talade om för mig att ta ett djupt andetag och sätta på mig kläder.

Blanche Argus: vad är det sämsta med sL?
LenaBlue Bloobury: nu måste jag fundera lite.. Det finns säkert många dåliga sidor....men, jag har sluppit många av dem. Sedan tycker jag det är lite tråkigt med dem som bara kommer in i SL för att förstöra och vara taskiga.

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne?
LenaBlue Bloobury: hhmmm.... jag har massor sådana... de flesta är med Tor och en del med Mike. Kan inte plocka ut ett enda.

Blanche Argus: nu till stora grejen.. Ni ska ju gifta er den 25 augusti.
LenaBlue Bloobury: jepp...äntligen. DET ska bli något att minnas :)
Blanche Argus: när bestämde ni er och hur gick det till?
LenaBlue Bloobury: Vi bestämde oss redan i November för det när vi blev partners. Vårt första datum var i Januari.. men, då fick Tor data-problem och det inställdes. Så för ungefär en månad sedan började han prata om det igen och vi föll för augusti.

Blanche Argus: ni ska gifta er på Yadkin såg jag på inbjudningskortet.
LenaBlue Bloobury: Exakt...våran ambition är att så många som möjligt av våra vänner ska kunna vara med... Eftersom vi båda haft roligt på Yadkin var valet inte så svårt... och Iendi tyckte det var en toppen-idé.
Blanche Argus: ska ni ha präst?
LenaBlue Bloobury: Kicki kommer att viga oss.... både hon och Iendi har hjälpt oss jättemycket med planeringen.
Blanche Argus: var ska ni gifta er där?
LenaBlue Bloobury: Vid stranden nedanför Grodan håller de på att bygga upp för vår vigsel.

Blanche Argus: har du köpt brudklänning?
LenaBlue Bloobury: Ja...*fnissar med förtjusning*...en jättefin. Idag köpte jag smycken så jag tror jag är klar nu. Sedan hoppas jag bara att alla gäster kommer med glatt humör.
Blanche Argus: på bröllop är väl alla glada :)
LenaBlue Bloobury: jaaaaaaaa.
Blanche Argus: sen blir det fest, vem är DJ?
LenaBlue Bloobury: Det var vårt enklaste val..... Båda två tycker vi väldigt bra om Alf... och han har sagt ja.

Blanche Argus: vi kanske ska avrunda nu.. Tack LenaBlue för att du ville vara med.. Är det något du skulle vilja lägga till?
LenaBlue Bloobury: Jo, och om vi har missat att skicka inbjudningskort till någon av våra vänner så är ni naturligtvis ändå välkomna... fel kan vi ju alla göra.

Blanche Argus: Jag önskar er all lycka, och det var trevligt att prata med dig Lena :))
LenaBlue Bloobury: Tack så mycket för den här stunden Blanche. Det var trevligt det här. Det var ett av de roliga minnena...
Blanche Argus: Kraamm.
LenaBlue Bloobury: Kram och vi ses.
Blanche Argus: yes :)


På Yadkin fixas det inför bröllopet den 25 aug Kl.20.00 mellan LenaBlue och Tor Takacs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar