tisdag 28 augusti 2012

Intervju med Rultan om att ha barn på SL


Blanche Argus: dina barn har jag inte sett sen baljan, typ.
Rultan Zeplin: jag väntar på att den lilla skruttfian ska växa och börja krypa också.
Blanche Argus: växer dom själva?
Rultan Zeplin: dom utvecklas genom att dom gör mer och mer saker, men man måste köpa stjärnor för att dom ska uppnå nästa stadie.. sedan när hon når stadium 23 tror jag, då måste jag köpa en större i james' storlek.. då först kan hon lära sig krypa så småningom, hon är i stadie 18 nu.
Blanche Argus: heltidsjobb nästan, va?
Rultan Zeplin: ja ibland så haha.. många gånger när jag loggar in på morgnarna så brukar jag ägna mig åt dom.

Rultan Zeplin: nu hade jag dom i Inv sedan igår, hmmm...ska nog ha dom där oftare, då har man dom ju liksom med sig.
Blanche Argus: var är dom annars.. på golvet när du inte är här?
Rultan Zeplin: nej i sin säng och ibland på lekmattan eller i sittgungan.

Blanche Argus: rör dom sig själva då?
Rultan Zeplin: ja james kan ju krypa nu. Erika vänder sig mellan mage och rygg, hon är inte så rolig än... hahaha
Blanche Argus: det är som djuren.. man programmerar in distance..
Rultan Zeplin: ja precis.


Rultan Zeplin: titta, han går :)
Blanche Argus: jaaa kan dom göra det plötsligt då?
Rultan Zeplin: ja, han kan bara gå med stöd ännu.. men sedan när han blir "äldre" så kan han gå utan stöd d.v.s. när mamma har köpt tillräckligt många stjärnor haha
Blanche Argus: vad är det för stjärnor?
Rultan Zeplin: man köper stjärnor som gör att dom utvecklas.. ju dyrare stjärnor desto fortare går det tills dom når nästa stadie och vid varje stadium lär dom sig något nytt, ungefär som ungar i RL.
Blanche Argus: matar man dom med stjärnorna? haha
Rultan Zeplin: hahaah nää.. det är som en liten ask, jag brukar ställa dom vid sängen, så sätter en timer igång och räknar ner tiden tills dom når nästa stadie.


Rultan Zeplin: nu ska vi se, jag kan visa dig, jag visar på Erika. Hon lärde sig något nytt häromdagen, jag har inte sett det själv... nu klickar jag på kaninen.. det är det senaste hon lärt sig.. att leka med en kanin haha

Blanche Argus: vad gör du med henne efter stadie 23?
Rultan Zeplin: då får jag lägga henne i Inv och ta fram den nya.
Blanche Argus: hur länge håller man på?
Rultan Zeplin: så länge man vill. James blir ju aldrig större t.ex. så jag skulle tro att för många så är det här som barnavatarerna kommer in. Primungarna blir inte större, och dom vill ha äldre barn, som börjar prata o.s.v. Då är det nog där som många skaffar sig barnavatarer eller "adopterar" rättare sagt.

Blanche Argus: missbrukas det tror du?
Rultan Zeplin: några få tror jag.. klart det missbrukas, precis som barnporr finns på Internet, men jag tror att merparten är okej.. jag vill tro det iaf...

Blanche Argus: är det dyrt med barn på SL?
Rultan Zeplin: att köpa ett barn med kvalitet kostar ca 2000 - 10000L, men du har ganska bra möjligheter att bestämma själv om det ska bli dyrt eller ej. Ofta måste du köpa två, en nyfödd och en som är lite större. Men som sagt det finns många alternativ.

Blanche Argus: man kan alltså ha ett barn länge?
Rultan Zeplin: jaa, men jag vet att Trulte har någon annan sort, dom blir visst motsvarande fyra år i RL... sedan har jag sett att det finns upp till 7 år

1 kommentar:

  1. Vill bara komplettera med att just mina barn är köpta hos Zooby, systemet med stjärnor och utveckling är ganska unikt just hos dem tror jag. På Ewas och min klinik rekommenderar vi just Zoobys, bra kvalitet, valmöjligheter. Enkelt att få ungarna i t.ex. säng med bara ett klick, istället för att använda Edit. Det är samma Zooby som har SL's bästa (tycker jag) animerade djur.

    Tack :)

    SvaraRadera