onsdag 5 september 2012

Alla olika Viewers hit o dit på Second Life


16 kommentarer:

  1. Japp, håller med fullständigt!!! Lägg ner alla utom Firestorm!!!

    Skämt åsido, visst är det bra med valfrihet...men det krånglar till det när man vill hjälpa någon och man har olika viewers som inte beter sig på samma sätt.

    Det var enklare för några år sedan när vi alla hade den gamla SL-viewern...(hmmm...var den där meningen tantvarning???)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar faktiskt LL:s senaste. Firestorm innehåller på tok för många finesser som jag inte har nytta av om jag inte är machinima-filmare eller något annat avancerat.

      Fast det fanns ju vissa kul funktioner från Firestorm jag saknade i början, men vilka det var har jag glömt numera. ;)

      Radera
  2. Jaaaaa.. Tacka vet jag den Viewer som gällde för alla på den tiden :)

    SvaraRadera
  3. inte för att va motvallskärring men det fanns mer än bara LLs viewer även på den tiden...även i väldigt tidigt stadie..hippo tex
    och jag tycker det är bra med olika viewers och valmöjligheter..tänk om alla var tvingade att köra volvo en blå tom hur kul är nu det....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Volvo är en bra bil. Min är blå ;)

      Radera
  4. Inte alls Vampi, vi hade en och samma Viewer, när jag reggade mig i alla fall.. Update tog ju flera timmar, ingen kom in då.
    Det var besvärligt.. man 'längtade'.. kollade hela tiden.. "Jag ska bli en av de första som kommer in"..

    SvaraRadera
  5. Det var inte bättre förr, men roligare när man var noob och inte visste allt om alla och slapp allt skvaller :)

    Kramar
    //Chaplin

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet du, jag vill bara säga det.. att det var bättre förr faktiskt, Chapp :)

      Radera
    2. Nä, håller inte med, det var inte alls bättre förr! Jag får bara påminna er gamla om bl a ständiga crashes, håret som fastnade i skrevet eller stövlar som fastnade i rumpan... ;)

      Radera
    3. Hahahaha.. jaa med håret och sånt..

      Radera
  6. Ah Amiga the waiting and the rush to sign back in on maintenance day...a new viewer version every few days as something was added or fixed (ok so sometimes not fixed =^^= )
    Mind you we had to make our own viewers back then out of prims..

    Kram

    SvaraRadera
  7. Allt utom Phoenix är rena skiten tycker jag personligen, Phoenix är den enda tydliga viewern resten tycker jag bara är krångliga och röriga och jag håller med i mångt och mycket att det var bättre förr numera Genomsyras den svenska kolonin mest av missundsamhet,avundsjuka och svartsjuka och skitsnacket frodas.
    /Fia

    SvaraRadera
  8. Jösses, ska vi ha en x vs y diskussion om viewer också.
    Räcker det inte med, Canon vs Nikon, MAC vs PC, etc.
    Det handlar ju mest om vad man är van vid.

    Jag kan bara hålla med Chaplin om att det vore skönt att slippa allt skvaller och skitsnack. Men det sköts ju mest på FB och bloggar så man kan ju låta bli att läsa. Tyvärr så dyker det upp i kommentarerna på trevliga bloggar också.
    /Holy

    SvaraRadera
  9. ...Nu hänger inte jag med riktigt...
    Jag menar att det var bättre förr när alla hade samma Viewer, jag tycker det var charmigt på nåt sätt när SL stängdes ner för att uppdatera.. och alla väntade med iver att få komma in igen :)
    Det enda kruxet var när det hade planerats nåt jippo på SL och just då stängdes det ner för ett par timmar eller nåt dygn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kommentar var mer riktad mot kommentarerna på inlägget.
      Som relativt ny har jag ingen erfarenhet från hur det var förr på SL och i synnerhet inte på den svenska delen.
      /Holy

      Radera