fredag 7 september 2012

Kreativt på Yadkin Exhibition



Aake Roffo: Uleria gjorde ny färgsättning på borden här. Det blev fint!
Blanche Argus: jaa.. hur hittade du henne?
Aake Roffo: Det var Embla som tipsade mig. Hon hade nyss bekantat sig med den finska simmen och blev bekant med Uleria och berättade att det fanns en gallerist här på Yadkin. Jag hade sett Ulerias verk på Solace galleri tidigare, så jag blev intresserad och sedan har hon egna lokaler med mängder av verk. Det kom rätt många besökare från Finland i och med det.
Blanche Argus: är fotona från SL?


Aake Roffo: Här uppe är det Uleria, som arbetar med foto och akryl blandat och Photoshop, hon fotar och bearbetar i RL och importerar hit. Hon arbetar mycket med keramik och närbilder av material.


Blanche Argus: Hur fick du kontakt med Erik?
Aake Roffo: Erik har jag inte fått tillfälle att prata med, det var Em som hittade honom. En vän till henne och konstnär från RL. Han var skeptisk till SL först men lät sig övertalas. Tyvärr kunde han inte komma på öppningen. Vi hade gjort en avatar åt honom, som blev ganska lik honom, enl Em.
Blanche Argus: så han reggade sig på SL?
Aake Roffo: han behövde inte regga sig, han skulle få låna Em's alt.
Blanche Argus: har han varit online med sin avatar?
Aake Roffo: Nej han kom aldrig så långt att han körde den själv. Det hade varit trevligt att träffa honom här.
Blanche Argus: varför var han skeptisk till SL, vet du det?
Aake Roffo: det vanliga antar jag, att det inte är tillräckligt seriöst, men där gissar jag... men han gick med på att ställa ut här iaf
Blanche Argus: tror du att han kommer online?
Aake Roffo: ja senare kanske, när han får se sina tavlor här.
Blanche Argus: skickade han tavlorna till Em?
Aake Roffo: De umgås i RL så det var Em som importerade dem hit.

Blanche Argus: Hur länge ska utställningen pågå?
Aake Roffo: vi brukar ha tavlorna en månad här c:a.. det är inte sagt någon exakt tidsgräns, men en månad brukar det bli.
Blanche Argus: vad händer sen?
Aake Roffo: Jag har kontakt med en annan, mycket duktig konstnär, det blir nog hon nästa gång.
Blanche Argus: vem är det?
Aake Roffo: hmm det blir hemligt ett tag, diskussionerna är bara på förstadiet :)

Blanche Argus: vad kul att det går så bra med utställningen här.
Aake Roffo: ja det har gått bättre än väntat. Men det är alltid strul och problem.
Blanche Argus: vad är det för problem?
Aake Roffo: Nu fick jag inte tag på vår vanliga DJ, FanFan p g a att mitt Twitterkonto var kapat, eller åtminstone hade ett virus som stoppade mina mess... jag märkte inte att mina meddelanden inte gick fram. Jag bytte till nytt konto igår, så nu ska det vara ok.
Blanche Argus: och då ställde Apollon upp?
Aake Roffo: då ställde bussige Apollon upp och det är vi tacksamma för (Tack Apollon!)

Blanche Argus: vi kanske ska avrunda är det något du vill tillägga?
Aake Roffo: Yadkin Exhibition ska fortsätta som vanligt.
Blanche Argus: det är väl självklart :)
Aake Roffo: det blir lite ändringar dock. Em äger rezzgruppen här och jag äger marken och huset, men hon ska bli mer av en konsult.. när det gäller att bedöma konst, hon är proffs och jag tar över mer av uppgifterna... själv är jag inte nån konstkännare.
Blanche Argus: så hon väljer konstnärer/utställare framöver?
Aake Roffo: inte direkt, men jag diskuterar med henne innan jag bestämmer mig, så i stort sett blir det som vanligt.. vi har alltid arbetat bra ihop.

Blanche Argus: då så.. tack Aake för att du ville prata lite :)
Aake Roffo: Tack själv Blanka :)

Till Yadkin Exhibition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar