fredag 5 oktober 2012

Apmels frågor


Jag valde ett äldre foto på dig och mig Apmel :)

Hur hittade du SL? Det var syrran som ringde en kväll och sa "Skynda dig att logga in, det är en jätte rolig sajt"

Vad gjorde du i början på SL? Var på SS bland dom röda stugorna och drack gröna drinkar med en massa folk :)

Vilka träffade du i början? Det var många på SS som försvunnit nu. Det var där jag träffade Junivers.

Hade du någon som hjälpte dig i början? Ja, Junivers Stockholm var min mentor och vän, han hjälpte mig med ALLT.

Har du lärt känna många genom SL? Ja, jag har lärt känna en del, träffat några iRL :)

Vad gör du nu på SL? Jag äger Connemara Hills tillsammans med Rultan.

Är du med i nån RP grupp? Nej.

Vilka umgås du mest med här? Rultan, Jändan, Gitt, Vampi, sirhc... Träffar resten av mina vänner på events :)

Vad fick dig att börja med en egen SL-blogg och inte bara ha en spalt på min? Ville testa en egen blogg om SL med lite events och SL-Hänt m.m

Vad vill du med ditt SL? Vill - Ville vet inte hur det blir nu framöver men att skapa knäppa events, projekt, skulle velat ta upp min teater igen. Jag har min grupp kvar "Teater Blanche" fast inte traditionell teater som iRL utan mer expremintiellt - allt är ju möjligt i den virtuella världen :)

Har du någon dröm som du skulle vilja göra på SL? Hänvisar nog till ovanstående svar då.

Var det därför du började på SL? Nej, jag fattade ju inte vad man kunde göra i början, men sen upptäckte jag att man kan göra ALLT möjligt på SL :)

Har du någon alt i SL? Ja, en nobbie som var med i ett film projekt "12nOObs & one smart guy", den noobien har jag kvar. Sen har jag Pluttan Brinner (som du vet Apmel :) Henne har jag om det händer något med min avatar Blanche. Vampi har ju hjälpt mig mycket när jag var en Rut, då loggade hon in med Blanche och jag med Pluttan :)

Vad är ditt bästa minne? Bilfärderna på SL med Junivers,och när vi bildade SL Art Ensemble och jammade, sen saknar jag början på SL när allt var nytt och spännande, när syrran och jag bodde på Marwellous köpte hästar och red. När vi hade våran 3 årsdag tror jag det var - när alla skulle komma med sin första avatar, det var skitkul. Sen Tara Hill och Connemara Hill som Ewa och Jesper hade och när Allo var i farten och vi filmade en massa där :)

Vad är det sämsta med SL? Skitsnack och lögner, ibland eller ofta verkar SL vara en "sandlåda för barn" som inte har något annat att göra, och när man blir "utpekad" för något man varken gjort eller är som person.

Vad saknar du? Jag saknar en del vänner.. Jesper, Jazzoru, Ika ciok, Steven Lobby, Lensi (RajRaj), SRC, SS, AB's Café.

Måste man ha en mission i SL för att inte tröttna? ja, jag tror man måste ha en mission - projekt på G. Skapandet på SL.

Vad skulle du vilja göra för att SL ska blir en bättre plattform, eller vad skulle kunna bli bättre? För det första att folket på SL börjar samarbeta mer istället för att motverka kränka varandra i alla fall bland svenskarna. Svenskarna skulle kunna göra så mycket mer i samarbete och kunna sprida sina events mer till alla andra nationaliteter som finns på SL. Nu är det mer en sluten ankdam, tyvärr.

Hjälper du andra? Ja jag hjälper andra så gott jag kan. Jag bildade en grupp också "Welcome avatar". Det verkar som om många kommer in för att kolla några dagar sen försvinner dom, trots hjälp. Det har inte blivit någon vidare aktivitet i min grupp, men jag ville göra ett försök i alla fall och Zigadena, Vampi, Gitt, sirhc var väldigt aktiva där också och hjälpte till :)

Brukar du locka folk till SL? Nej faktiskt inte, vet inte varför.

Är något speciellt du vill ha när det gäller ett event i SL? ja, det är väl mina idéer om min teater då, men det krävs ett otroligt samarbete då.. helst skulle så många svenskar vara med då så man kunde nå ut till resten av världen inom SL.

Vad är en relation i SL? Partner menar du, eller....? En Partner på SL är som en partner iRL - man har förtroende för varandra, kan lita på varandra, lyssna och försöka förstå när det blir strul, att alltid finnas till hands för varandra..

Hur många relationer har du haft? Hua.. ja du det är en del nu.. haha.

Får man fråga vad du har för krav på en man på SL? Krav.. hmm.. Jag har väl inga krav, men det kan nog verka så för en del... jag blir förbannad när man inte kan prata ordentligt, jag gillar inte att chatta hur länge som helst i ett förhållande, jag gillar inte när man skjuter upp saker till morgondagen, konflikträdda personer är jag nog lite allergisk mot, när partnern bara försvinner ett antal dagar eller veckor för att senare logga in och man ska stå "stand by"..

Är SL ett substitut för dig för något i ditt RL? Nej absolut inte.

Vad skulle du vilja råda oss alla på SL ? Att lägga ner stridsvapen for ever... att sluta bete sig som ett barn fast det är fel jämförelse för barn är kloka. Att sluta "tänka" revir och "jag är bäst" och "du är en skit" .. Att försöka få ett samarbete istället som jag sa tidigare, glömma allt tidigare groll - börja OM.

Hur länge kommer du att fortsätta med SL tror du? Jag vet faktiskt inte. Jag har en ordentlig svacka nu tyvärr och det beror inte endast på som SS - skvaller bloggen dillar om att jag inte är online eller bloggar för att mitt partnerskap är slut.. Det händer saker i mitt RL också. Jag tycker man ska vara försiktig med att spekulera varför en person börjar svaja med inlägg och inte är online, när man egentligen inte vet VAD det beror på!

Kommer du att fortsätta blogga om annat om du slutar med SL? Nej om jag slutar på SL så läggs bloggen om SL ner naturligtvis. OM det blir en annan blogg iRL i framtiden så kommer det inte ha med SL att göra.

- När du Apmel hade gjort ett sånt bra förarbete till vårat möte och jag bangade mötet, så ville jag ändå svara på dina frågor nu.
Tack Apmel :)

12 kommentarer:

  1. Ett bra initiativ av Apmel! Kul att få veta lite mer om dig Blanka, men hade du suttit i intrevjustolen hade du inte kommit så lätt undan ;)

    Du är saknad bland oss på SL, men det är klokt att ta en paus när du känner att du behöver det. Vi finns kvar när du bestämmer dig för att återvända.

    Prutt på re :)

    SvaraRadera
  2. Äntligen fick vi se dig i intervjustolen, nästan i alla fall. Nu fick vi veta lite mer om dig också.
    Jag håller med Iendi, när hon skriver att det är klokt att ta en paus. Se bara till att den inte blir för lång bara.
    Tack Apmel för att lyckades med detta initiativ.
    /Holy

    SvaraRadera
  3. "-Glömma allt tidigare groll - börja OM."
    Gärna Blanche och alla andra. Komma ur den är onda karusellen som bara tar en massa onödig energi och förtar glädjen. Acceptera oss precis som vi är.
    PS gäller både mig och Ruth DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. -Instämmer helt med Kyn.
      Det finns många gråtoner mellan vitt och svart. Mellan hat och kärlek.
      Om man sen uppfattas av andra som ett rundningsmärke eller inte spelar ingen roll.
      PS Finns min kommentar kvar på måndag vet jag att du menar allvar Blanche.

      Radera
  4. Tack för svaren Blanche! Och Jändi har rätt, det hade blivit MÅNGA följdfrågor i en "live" intervju :))

    Kram vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde du bra Apmelito, och när Blanche nu har tränat på distans så hoppas vi på en intressant intervju om något år MED följdfrågorna ;)

      Radera
  5. Var ju hedrande att du satte tillbaka våra inlägg. Då tar jag tillbaka det inlägget som du tagit bort :)

    SvaraRadera
  6. SL Art Ensemble borde återuppstå!!

    Heja Blanka!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAZZZZ!!
      Kraaammm ..och jaa SL Art Ensemble borde återuppstå :))

      Radera
  7. Direktör Saltet9 oktober 2012 09:49

    Blanche..!
    Kom tillbaka..!
    Jag bjuder dej på ett glas Dom Prignon -56 bara du kommmer tilbaka till SL...!!!!

    SvaraRadera
  8. Hörde att du saknar mig eller var det bara RajRaj?;)
    Hoppas att du och de andra av mina vänner har det bra vart du nu håller hus och Jazz också!
    Kram på er :)

    Lensi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag saknar dig Lensi och RajRaj :)
      Vad kul att du skrev kommentar, hoppas att du har det bra!
      Kram

      Radera