söndag 11 november 2012

Intervju Tuttan Zabelin

Tuttan Zabelin: heej.
Blanche Argus: heej, det var väl 100 år sen vi sågs?
Tuttan Zabelin: o,, ja.. mer än 100 :)
Blanche Argus: var har du här uppe?
Tuttan Zabelin: jag jobbar här, eller bor.

Blanche Argus: Vad gör du på SL?
Tuttan Zabelin: jag bygger.
Blanche Argus: vad bygger du?
Tuttan Zabelin: för ögonblicket är det smycken.
Blanche Argus: ja jag har ju fått en del av dig :) säljer du smycken oxå?
Tuttan Zabelin: nej, så långt har jag inte kommit.
Blanche Argus: jobbar du på Amacci?
Tuttan Zabelin: jag har min arbetsplatta här hos Carina.
Blanche Argus: ska du sälja smycken där sen?
Tuttan Zabelin: vi har inte pratat om det, Carina har så mycket eget fint :)

Blanche Argus: du är 5 år på SL, vad har du gjort hela tiden?
Tuttan Zabelin: ojj.. jag har haft vissa pauser men från början gjorde jag väl som de flesta nya, drev omkring och shoppade, sen flyttade jag hit till Carinas sim och jag har bott här nästan hela tiden. Jag började med att bygga en bil, sen har jag lekt lite med att göra kläder.
Blanche Argus: har du kvar den bilen?
Tuttan Zabelin: jaaa,, så klart jag har ;)
Blanche Argus: kan du inte ställa fram den :)

Tuttan Zabelin: länge sen jag såg den själv.. efter bilen gjorde jag träd också.
Blanche Argus: har du lärt dig själv att bygga?
Tuttan Zabelin: ja, jag lärt mig så gott som allt själv.
Blanche Argus: ingen mentor som hjälpte dig i början?
Tuttan Zabelin: jag har fått mycket goda råd och tips av vänner. Carina hjälpte mig komma igång med photoshop.
Blanche Argus: har du byggt hus oxå?
Tuttan Zabelin: ja, fast inte så många.

Blanche Argus: vad är det roligaste med SL, tycker du? Bygga?
Tuttan Zabelin: ja, absolut. Men självklart också att prata med vänner.
Blanche Argus: du är sällan på events.
Tuttan Zabelin: hinner inte med sånt :)) Jag är nog lite ensamvarg också.
Blanche Argus: hur hittade du Second Life?
Tuttan Zabelin: läste i en tidning.
Blanche Argus: vad är ditt bästa minne under dessa år?
Tuttan Zabelin: ojj, de finns många.
Blanche Argus: några speciella?
Tuttan Zabelin: nej inte direkt.
Blanche Argus: ok.. det hade varit kul att höra något :)
Tuttan Zabelin: hihihi,, de tror jag säkert ;)

Blanche Argus: varför är du en ensamvarg här?
Tuttan Zabelin: Jaa, jag är nog en sån person även i RL.
Blanche Argus: har du någon dröm som du skulle vilja uppfylla här om det gick?
Tuttan Zabelin: nej, inte vad jag kan komma på
Blanche Argus: har du gjort bort dig nån gång..?
Tuttan Zabelin: jag vet inte direkt,, det är klart man har under åren men kommer inte på nåt speciellt.

Blanche Argus: har du gjort många smycken?
Tuttan Zabelin: ja.. jag har gjort några men ännu är jag inte helt nöjd med dom.
Blanche Argus: går det att lägga fram dom?

Tuttan Zabelin: det här är några som jag gjort, vissa har jag armband till. Det roliga med halsbanden är texturerna man får användning av photoshop.
Blanche Argus: jätte fina smycken!
Tuttan Zabelin: Tack.
Blanche Argus: om folk vill köpa, kan de ta kontakt med dig då?
Tuttan Zabelin: ja, självklart :)

Tuttan Zabelin: de jag har på mig nu tycker jag jätte mycket om också.
Blanche Argus: ja fint :)

Tuttan Zabelin: Den här klänningen köpte jag idag, den sitter som en smäck jätte trevlig butik.. masssssor med kläder. Du vet att det finns shapes som passar måtten till mech plaggen?
Blanche Argus: jasså.. nää .. köper man shape då?
Tuttan Zabelin: ja, de blir lätt fel, men det är ofta när man tar av plagget, men de har blivit mycket bättre. jag har köpt jättefin korsett, sån jag kan lägga på eget tyg.
Blanche Argus: det där verkar krångligt.
Tuttan Zabelin: Carina har kroppar efter måtten. Det hänger ju lätt över kanterna fläsket :)) men inte med rätt kropp.
Blanche Argus: ska man köpa en ny kropp då?
Tuttan Zabelin: ja. sen gör ju du om det du vill så klart, men jag vet när jag tar på en medium att den ska passa. Carina har såna kroppar, hon kan förklara mycket bättre än mig.
Blanche Argus: så det är det som gäller med mesh? ny kropp.
Tuttan Zabelin: ja, de tycker jag, det underlättar ju mycket. Jag tycker det är praktiskt, man liksom drar in magen automatiskt då :))
Blanche Argus: Ändras inte shapen då?
Tuttan Zabelin: jo så klart.. är man rädd om sina former ska man låta bli.

Blanche Argus: och nytt hår blev det från Amacci. Tack Tuttan för att du ville vara med på intervju och tack för hjälp med hår :)

LM till Amacci

LM till mesh kläder

Kontakta Tuttan Zabelin om ni vill köpa smycken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar