fredag 30 november 2012

Intervju vigselförrättare Kicki Spingflower


Kicki: kaffe får vi ta sen.
Blanche Argus: ja :)
Blanche Argus: hur känns det att vara vigselförrättare på SL?
Kicki: det känns som man gör något fint, för dom man ska viga.
Blanche Argus: hur många har du vigt nu?
Kicki: oj låt mig räkna.. fyra vigslar har jag gjort. Blir den femte nu.
Blanche Argus: gör du olika varje gång?
Kicki: ja de gör jag, blir den andra med svenska jag gör nu.. har gjort tre på engelska.
Blanche Argus: letar du efter texter som passar vederbörande då?
Kicki: nej jag får av dom jag ska viga, vad dom vill att jag säger.
Blanche Argus: jaha, så dom ger dig text?
Kicki: japp dom flesta. Lena och Tor vet jag hade ingen text, då använde jag mig av en weddinghud.
Blanche Argus: hur hittar du texterna?
Kicki: jag hittar på nätet.. sök och du skall finna.
Blanche Argus: om "wedding"
Kicki: ja, eller bröllop då på svenska.

Blanche Argus: har du tänkt på att skriva en egen text nån gång?
Kicki: nej det har jag inte.
Blanche Argus: läser du innantill då, eller lär du dig texten utantill?
Kicki: läser inanntill.
Blanche Argus: lägger du till något eget?
Kicki: jag brukar lägga till något eget ja.. och det varierar från det ena bröllopet till det andra.
Blanche Argus: är du nervös när du ska viga?
Kicki: ja det är jag... det är ju alltid nåt som händer på bröllop.
Blanche Argus: ja det händer ju att någon kraschar.

Blanche Argus: har du någon vigsel som känns bäst för dig?
Kicki: alla känns bra.
Blanche Argus: hur förbereder du dig?
Kicki: försöker få allt klart, ja du vet outfiten jag ska ha på mig, olika från varje gång det också...har liksom ingen standard uniform.

Blanche Argus: hur känns det egentligen att stå där och viga ett par?
Kicki: mäktigt. Jag blir tårögd.
Blanche Argus: är du troende iRL?
Kicki: nja de kan jag inte påstå.
Blanche Argus: tror du på äktenskap?
Kicki: ja de gör jag.
Blanche Argus: du har väl varit gift några gånger på SL?
Kicki: ja det har jag, tre gånger.
Blanche Argus: får man fråga varför det tog slut?
Kicki: ja, han jag var gift med först, var ju en amerikanare, det funkade inte i längden, dom ligger efter i tid, sex timmar.. och äktenskap nummer två var med en svensk, det tog slut i brist på tid eller nåt sånt. Det tredje tog slut p.g.a han hade en alt kom det fram till, som också var gift och hade flera fruntimmer.
Blanche Argus: ojda.
Kicki: ja de kan man säga.

Blanche Argus: vilka hade du som vigselförrättare då?
Kicki: det första bröllopet hmm.. kommer jag inte ihåg.. dom andra två var ju Herman i second norway, var där jag gifte mig då.
Blanche Argus: skulle du vilja gifta dig igen på SL?
Kicki: bra fråga, både ja och nej.
Blanche Argus: berätta.
Kicki: ehm ja eftersom det inte gått så vidare bra med mina äktenskap så funderar man ju... men om jag säger så här då, om jag nu träffar nån som det verkligen klickar med och då menar jag klickar ordentligt, då vill jag gifta mig igen.
Blanche Argus: är det svårt att hitta kärlek" på SL, tycker du?
Kicki: ja de kan jag nog tycka, vissa är ju såna som bara leker med en.
Blanche Argus: om du skulle gifta dig igen, har du någon tanke om vem som skulle vara eran vigselförrättare då?
Kicki: jändi skulle jag fråga.

Blanche Argus: vad är din dröm på SL?
Kicki: min dröm? oj jag vet inte.
Blanche Argus: vad skulle du vilja göra egentligen, om du fick välja?
Kicki: jag tycker jag gör två bra saket, skulle inte vilja byta till nåt annat, då menar jag jobb som DJ och vigselförrättare. Det räcker för mig.
Blanche Argus: om du skulle gifta dig igen, har du någon tanke om vem som skulle vara eran vigselförrättare då?
Kicki: jändi skulle jag fråga.

Blanche Argus: hur har du planerat inför Ikaros och Betty nu, har dom gett dig text?
Kicki: japp jag har fått text.. Ikaros och Betty har skrivit den gemensamt.
Blanche Argus: du har varit smakråd till brudparets outfit också sa du.
Kicki: ja det har jag.

Kicki: är vi klara?
Blanche Argus: ja ok Tack Kicki. Lycka till med bröllopet :)
Kicki: tack själv.


Bröllop ikväll Fredag 30 nov. Kl.21.30 på Grodan!
BTW tuff affisch :)

3 kommentarer:

  1. Jag är redo för en vigsel i stallet. Grisarna har redan börjat träna för att vara vittnen och rultan har lovat bada dom innan och skrubba stallet från golv till tak för att få bort den värsta lukten. Hon är ju van vid obehagliga dofter i samband med bröllop ;)

    SvaraRadera
  2. Förväntar mig ett nytt sensationellt "undertäcket" reportage av Rultan om huruvida Ikaros hatt är på eller av under bröllopsnatten :)

    /Chaplin

    SvaraRadera
  3. Jaa, nu kan det inte bli värre...

    Jobbar hårt nu med att ta reda på var brudparet tänker tillbringa natten. Tips emottages tacksamt om någon vet!!

    SvaraRadera