torsdag 29 november 2012

Intervju Weny

Blanche Argus: rezzzz....
WENY : Ja det tar sin tid.
Blanche Argus: än så länge är sängen utomhus, men du kanske har den ute :)
WENY: hahha ja den har inte kommit in ännu jag håller fortfarande på att bygga.
Blanche Argus: hur länge har du bott här?
WENY: Kanske 2-3 månader, har flyttat runt jätte mycket den sista tiden.
Blanche Argus: har du inte hittat ditt "place" än?
WENY: nej, jag har mest varit intresserad av att ha en plats att prova att bygga på.
Blanche Argus: har du byggt huset själv?
WENY: jag har byggt allt själv.
Blanche Argus: så du är en riktig byggare på SL? :)
WENY: hahha nej nej jag är nybörjare.
Blanche Argus: tror jag inte på :).. kan vi sitta nånstans?
WENY: visst uppe på verandan.


Blanche Argus: vad är det mer du bygger på SL?
WENY: ja jag provar om jag kan bygga soffor osv annars sätter jag ihop delar från saker jag köpt.
Blanche Argus: du har väl byggt huset ?
WENY: ja det, och lila gäststugan är mina egna verk, alla texturer är mina också.
Blanche Argus: har du lärt dig allt själv, eller har du haft någon sponsor?
WENY: nej jag har lärt mig själv, jag älskar att prova saker, ibland går det bra ibland blir det totalt fel hahha.. Jag har "slarvat" bort mina hus massor med gånger hahha
Blanche Argus: har du hittat dina hus som du slarvat bort?
WENY: ja, men ibland har landlorden hittat dom och undrat vad jag håller på med.
Blanche Argus: är det byggandet som är din sysselsättning på SL?
WENY: Nja det är nog musiken och möten med människor jag gillar mest.. alla live artister som finns här.

Blanche Argus: Hur hittade du Second Life?
WENY: genom en vän som redan var här.
Blanche Argus: är vännen kvar på SL?
WENY: Nej han försvann innan jag hann att komma in i SL.
Blanche Argus: vet du varför han slutade?
WENY: Den stora SL kärleken knäckte honom så han bara la av, så vi har aldrig träffats i SL.

Blanche Argus: tror du på kärleken på SL?
WENY: ja, jag tror det kan funka.
Blanche Argus: har du varit kär?
WENY: japp hahha.. Är nog fortfarande det :)
Blanche Argus: har du haft någon relation oxå?
WENY: Ja en som har varat tills bara för några månader sen, men vi är supervänner.
Blanche Argus: är han ny på SL?
WENY: nej han har varit här sen -07. jag träffade honom mitt första halvår i SL och sen dess har vi hängt i hop.
Blanche Argus: har han hjälpt dig med något?
WENY: ja med att hitta underbara livemusiker.
Blanche Argus: han är 5 och du 2 snart 3 år.
WENY: oj, då har vi varit tillsamans i mer än 2 år jösses... tiden går så fort här... men nu är vi inte tillsammans längre, bara speciella superbra vänner.

Blanche Argus: vad var det första du gjorde när du reggade dig?
WENY: haha Jag fick panik det bara myllrade av avor så jag klickade på något, så jag kom bort från landnigsstället.
Blanche Argus: vad gjorde du sen?
WENY: Jag hade sådan tur att jag träffade en amerikanska som hade varit i SL sen det startade och hon hjälpte mig och gav goda råd. Jag kände inga svenskar i SL i början.
Blanche Argus: när hittade du svenskarna?
WENY: Jag sprang på en kille på en konsert han hade ett typiskt svenskt namn, så jag frågade honom om andra svenskar, så han skickade mig till RajRaj hahha
Blanche Argus: kommer du ihåg vad han hette?
WENY: jadå vi umgås fortfarande, han är väldigt blygsam gör inget väsen av sig så jag vet inte om han vill bli omnämnd här :)
Blanche Argus: oki.

WENY: Men jag tyckte det var svårt att få kontakt med svenskarna det tog lång tid innan jag kände mig accepterad
Blanche Argus: vad kan det bero på, tror du?
WENY: Ja det var mycket misstänksamhet, men jag tror det var turbulens i gruppen, mycket som hände då.
Blanche Argus: vad för misstänksamhet?
WENY: Att jag skulle vara någon alt tror jag. Jag minns att jag fick ett lock på någon fest, alla pratade om att man skulle lägga locket på men jag fattade aldrig vad det handlade om.
Blanche Argus: men nu är du väl ofta på svenska events.
WENY: Ja jag tycker det är kul att prata svenska ibland. jag är så ofta på live spelningar och där är det engelska.

Blanche Argus: vad är ditt bästa minne på SL?
WENY: Oj, jag har massor.
Blanche Argus: något speciellt..
WENY: Det var nog när jag träffade Otho. haha det finns många knäppa roliga minnen jag har blivit inburad av vampyrer men räddad av deras kung så nu är jag evigt beskyddad från att bli biten.
Blanche Argus: vem är Otho?
WENY: Min specielle vän.

Blanche Argus: finns det något sämsta minne?
WENY: Ja det är en del vänner som har blivit hårt drabbade här, det är så synd.. en del har aldrig orkat komma tillbaka.
Blanche Argus: hårt drabbade, på vilket sätt?
WENY: ja lurade, svikna av någon som har betytt mycket för dom.
Blanche Argus: har du många vänner som försvunnit?
WENY: Nej inte många 4 stycken men dom var väldig nära vänner.
Blanche Argus: ja det är en del på 2 år.
WENY: Ja men har man varit i SL länge så kanske man till slut får nog, jag vet inte riktigt.

Blanche Argus: vad är det bästa med SL, tycker du?
WENY: Alla människor från hela jorden som man träffar och det är en plats att få vila på från RL:s alla måsten.
Blanche Argus: du gör kläder oxå, finns på MP.
WENY: Ja men det går inte så bra haha.. har väl sålt så det täcker mina omkostnader bara, men jag gör kläder till mig själv mest nu.
Blanche Argus: har du lärt dig det själv också?
WENY: Ja men jag har ett flertal olika datautbildningar så jag är bra på att testa olika saker och förbannat envis också haha

Blanche Argus: sen fotar du oxå, såg jag igår.
WENY: ja men bara som hobby eller när jag behöver en bild för något jobb jag skall göra.
Blanche Argus: du fotade Alf igår.
WENY: Ja, han vill ha en backdropper när han DJ:ar.
Blanche Argus: har du fotat åt honom tidigare?
WENY: nej det var första gången. Men jag har gjort lite affischer loggor osv innan. Han brukar fråga mig när han behöver något för sina evenemang. Jag tycker det är kul att kunna hjälpa andra och så gillar jag att göra affischer och loggor m.m.
Blanche Argus: kan man anlita dig?
WENY: japp det går jätte bra.
Blanche Argus: tar du betalt?
WENY: ja, men det är super billigt.

Blanche Argus: om du fick välja fritt.. vad är din högsta dröm att uppfylla på SL om det gick?
WENY: Oj.. skapa en hel sim med event allt ifrån diskussioner till att ha livespelnigar och att gifta mig :)
Blanche Argus: varför vill du gifta dig på SL?
WENY: haha mest för att jag har en fånig romantisk ådra i mig.

Blanche Argus: OK Weny :) vi kanske ska avrunda.. är det något du vill tillägga till alla oss där ute på SL?
WENY: Japp att det är så viktigt att vara omtänksam att hjälpa varandra och bry sig . Och så är det bra at skutta runt i SL det är stort och det finns helt otroliga männsikor och platser.
Blanche Argus: Tack för att du ville vara med på intervju Weny
WENY: Tack själv det var kul. Du är duktig på att intervjua, man glömmer bort att det är en intervju, det känns mer som en pratstund och en rolig sådan.
Blanche Argus: Tack Weny, kul att få lära känna dig, hoppas vi ses snart igen.
WENY: Ja det gör vi :)

1 kommentar:

  1. Tack Blanka för ännu en bra intervju, denna gången med en tjej som jag tycker hemskt mycket om :)
    WENY är verkligen en toppentjej!!

    Kraaam på er

    SvaraRadera