fredag 23 november 2012

Second Life kan vara en snårskog..


Är man inte tillräckligt aktiv, så glöms man bort snabbt på SL.
Jag har hört det tidigare från vänner som inte är online så ofta, och det stämmer faktiskt.
Jag har märkt det nu först.
Jag har ju varit lite från och till den senaste tiden på SL och på min blogg och jag har märkt skillnaden.

På SL är det konstigt, när man har varit "frånvarande" till o från en tid, det tar "slut" på nåt sätt med vänskapen.. konstigt men så är det med många.
Det kan finnas någon som skickar IM när jag kommer online, men oftast är det jag som skickar IM till vänner och frågar "hur är det".

Jag har varit offline p.g.a RL och kommer att fortsätta att vara så, varför vill jag inte förklara i detta nu.
När jag kan så loggar jag in så klart.
Men jag hoppas att ni inte glömmer "bort mig". :)

(jag tillade text när jag ändå var inne på temat :)

7 kommentarer:

  1. syns man inte finns man inte är ju ett rätt bra begrepp för så är det ofta på nätet MEN inte fan glömmer vi dig blanka även om du e borta nån vecka:) pöss

    SvaraRadera
  2. Nix pix! här glöms inte bort!

    SvaraRadera
  3. Tror inte någon "glömmer oss så lätt" :)
    Däremot märker jag på mitt eget sätt att tänka när någon plötsligt varit borta ett tag "-Undrar om X har blivit sjuk eller något - bäst att inte fråga utan låta X berätta själv".
    En slags överdriven hänsynsfullhet på något sätt. Känns ju fånigt när man sätter ord på det... man borde ju istället tala om att man bryr sig.

    SvaraRadera
  4. Exakt Vanadis! Precis så har jag tänkt flera gånger...

    SvaraRadera
  5. Klart att man skall bry sig....ett enkelt "Halloj, jag tänker på dig" betyder mycket för "ensamma," lite "låga" själar...Att visa att någon FINNS är så viktigt...bara att säga Hej til någon är att visa att personen finns...Så Hej till er alla :)

    SvaraRadera