torsdag 6 december 2012

Intervju BenZaa, Einna Krokus


Blanche Argus: är det här ditt privata place?
BenZaa: Ja, detta är det enda stället jag och Amorini valt att ha för oss själva. Där vi kan byta om och bara vara :) Jag bor över byn.
Blanche Argus: din by?
BenZaa: Ja, eller allt har ju jag och Amorini ihop. Så vår.
Blanche Argus: och så har ni slottet.
BenZaa: Ja :) Och klubben. Så håller vi på med ett lite annorlunda projekt också.
Blanche Argus: 3 ställen då?
BenZaa: Vi har på två olika simar, så två ställen om man räknar så :D
Blanche Argus: har ni råd med det?
BenZaa: Vi har råd. :) Gör det för att det är kul. Men det blir såklart ännu roligare när folk donerar lite pengar. Då blir man glad :) Men gör det inte för att bli rik direkt. Hehe. Utan för att det är skoj :)


Blanche Argus: Slottet är ju stort..
BenZaa: Ja.. har svårt att inreda det Haha
Blanche Argus: är det tänkt för "hang out" där med?
BenZaa: Jajamen. Där får alla hänga :) Så har vi fester och baler där ibland :)

Blanche Argus: jag har ju aldrig träffat dig tidigare, förutom ett event jag var på.. Vad har du pysslat med i 2 år...snart 3?
BenZaa: Jag har haft en avatar innan. 2007-2008. Men så var meningen att lägga ner SL. Men så kunde jag inte hålla mig ifrån SL och hade tappat bort alla uppgifter till min förra så jag skapade en ny, men var aldrig inne i början. Det var för några månader sedan som jag började sitta inne på SL på riktigt :)
Blanche Argus: vad hette din första avatar?
BenZaa: Navidad. Minns tyvärr inte efternamnet längre :P
Blanche Argus: oki, ingen som jag känner igen..
BenZaa: Nä. Inte alla som minns mig :) jag hängde mycket på SS på den tiden :)
Blanche Argus: ja det gjorde vi alla nästan :)
BenZaa: Ja :) Så har jag alltid tyckt om att shoppa. Så jag har varit runt mycket och jagat kläder ;)

Blanche Argus: vad har ni för projekt på G sa du?
BenZaa: Ja du, det är ett projekt som vi bara snubblade över en kväll för nån vecka sen. Vi vill ju att våra ställen ska vara för alla, så att det ska finnas något för alla möjliga avatarer. För nån vecka sedan ramlade en Furry ner på klubben som vi började prata med. Han berättade att det knappt finns ställen för Furrys utan sex inblandat. Så vi tänkte att vi ger oss in på att fixa en skybox passande Furrys där de kan hänga och bara ha trevligt :)
Blanche Argus: inte för att jag vet vad Furrys gör men det låter bra.
BenZaa: Furrys är människor som känner att de egentligen är djur och klär ut sig som det djur de tror sig vara. Outsiders hade ett program om det för ett tag sen, därför jag vet :P

Blanche Argus: hur hittade du Second Life?
BenZaa: Jag minns inte riktigt hur jag hittade Second Life första gången. Tror bara jag var ute efter något spel och googlade mig nog fram till SL.
Blanche Argus: har du varit på spel tidigare?
BenZaa: Jag har haft spelperioder i mitt liv :)
Blanche Argus: vilka?
BenZaa: Det jag spelat mest är nog Allods. Det var dock efter jag hittat SL. Men det är det spel jag spelade mest. Allods påminner om WoW.

Blanche Argus: var det du som lockade in Amorini på SL
BenZaa: Ja. Jag känner honom i RL och sa att han skulle testa SL, han fastnade fort. Hehe
Blanche Argus: har du lärt honom något?
BenZaa: Ja, jag har lärt honom allt :) hur man klär sig, hur man hittar det man vill osv :)
Blanche Argus: har du tipsat honom om avataren oxå?
BenZaa: Han valde ut sin egen avatar. Men jag fick vara med och välja, valde det som liknar honom mest i RL (av de han ville välja mellan)

Blanche Argus: vad har ni mer för planer?
BenZaa: idag ska vi börja dekorera för julfest. tänkte ha en julfest den 6 Dec. i balrummet på slottet :D

Blanche Argus: bygger du något på SL?
BenZaa: jag är inte så bra på det. men har försökt lite :)
Blanche Argus: vad är det som är roligast på SL, för dig?
BenZaa: Det roligaste är när vi lyckas med event som många uppskattar :) Som igår fick jag många tack för rezzpartyt jag ordnade. Det gör mig glad. Annars så är det att shoppa.. hehe.. Älskar nya projekt också så klart.
Blanche Argus: vad för projekt skulle du helst vilja göra?
BenZaa: Jag är öppen för det mesta :) Jag tänkte inreda kyrkan nån dag och så ordna en skybox med bröllopssvit :)
Blanche Argus: vad är tanken med kyrkan?
BenZaa: Tänkte om någon vill gifta sig där och så :) Därav bröllopsvit också
Blanche Argus: ska du eller Amorini vara vigselförrättare då?
BenZaa: Det har vi inte bestämt än. Det är inte ett måste att ha oss. Vi ordnar ju dessa platser för att folk ska kunna ha kul. Vi behöver inte vara involverade.

Blanche Argus: går du ofta på andra events, eller har du fullt upp med dina saker?
BenZaa: Går ofta på andras :) Ja, då vi inte själva har något såklart:)

Blanche Argus: vad har du för bra minnen under dina 2 år här?
BenZaa: Jag har väldigt många bra minnen. Har varit på många trevliga event och fester som varit väldigt trevliga. Och själv hållt kul event :) Sen är det ju inte tokigt att jag vunnit "giftcards" flera ggr i veckan och kan shoppa gratis. *skrattar*
Blanche Argus: hur vinner man giftcards?
BenZaa: Jag brukar klicka på några "middnight mania" (tror dom heter så) skyltar som har giftcard som vinst.. och drar hem vinsten rätt ofta :)

Blanche Argus: har du något "bästa minne"?
BenZaa: Jag har nog inte fått något "bästa minne" på SL än :) Men det kanske kommer :) ...Jag kom på ett "bästa minne" som får duga. Det var när vi hade beach party. Jag vet inte varför, men den kvällen blev väldigt lyckad. Och det enda vi egentligen gjorde var att dansa conga i flera timmar i sträck. :) Men vi hade såååå roligt :)

Blanche Argus: vilket är ditt favoritställe på SL, förutom dina egna?
BenZaa: Hmm.. jag har inte hittat något speciellt smultronställe, inte ens mina egna ställen. Jag far runt och tittar runt lite överallt. Men jag missar sällan när Kicki har party på bryggan t.ex :)
Blanche Argus: har du nåt "sämsta" minne?
BenZaa: Nej, det har jag nog inte. Jag ogillar ju "mobbning" och drar mig helst undan när det är drama på gång. Så jag hinner nog TP:a mig iväg innan det blir för dåligt. Har haft en ganska neutral och bra tid på SL :)
Blanche Argus: har du gjort bort dig någon gång?
BenZaa: Ja, det har jag nog. Hehe. Speciellt med att råka klicka av mig alla kläder bland massa folk när jag ska ta fram något från inventoryn. Eller blandat ihop två avatarer och pratar om saker som den andra inte förstår ett smack om :P

Blanche Argus: har du haft någon relation ?
BenZaa: Nej, har inte haft någon SL relation :)
Blanche Argus: vill du ha det?
BenZaa: Det är inget jag letat efter. :)

Blanche Argus: men OM du fick välja fritt, vad skulle du helst vilja göra på SL?
BenZaa: Jag skulle nog designa kläder och möbler och ha en massa butiker. Men jag är inte så konstnärligt lagd tyvärr. :P


Blanche Argus: dina kläder som du säljer på torget, hur hittade du dom?
BenZaa: Hittade dom på marketplace. De säljer paket som man kan köpa och lägga upp i butik, får några procent av det som säljs och så får creatorn resten :) Lola är min favorit butik..

Blanche Argus: har du själv råkat ut för något dåligt här under din tid?
BenZaa: Nej. Inget jag reagerat på iaf. Har däremot sett att det är mycket tjaffs och så.
Blanche Argus: tjaffs?
BenZaa: Ja, jag har sett att många bråkar om småsaker och blir ovänner om småsaker.

Blanche Argus: vi kanske ska avrunda... är det något du vill lägga till om SL?
BenZaa: Det jag kan lägga till är att jag gillar SL. Hehe. Och så kan jag ju nämna att jag gärna planerar fester så det är bara höra av sig till mig. Har ju ytor att ha fester på. *fnissar*
Blanche Argus: vad gör du då?
BenZaa: Om någon vill ha en fest så kan jag planera och ordna en åt dom :: De är så jag menar hehe. Jag kan dekorera där de vill ha festen, fixa dj och så :) Är inte omöjligt att få en egen skybox för fest heller :) Allt går att ordna. Och jag gillar att dona :P
Blanche Argus: är du bra på att dekorera?
BenZaa: Om jag har tid på mig så brukar jag få till det. Hihi.. Igår gick det ju fort från att vi skulle ha fest tills vi hade fest :P Så jag slängde bara ut tårta och ballonger, hade annars haft mer pynt.

Blanche Argus: ja du verkar vara van med att ha 2 bollar' i luften samtidigt som du visade mig runt.
BenZaa: Hehe.. ja :)
Blanche Argus: du verkar vara en effektiv tjej :)
BenZaa: Hihi.. ja.. så länge det är något roligt så är jag effektiv.. haha
Blanche Argus: ja men du är nog effektiv iRL med... mycket på G. i dina tankar :)
BenZaa: Ja :)
Blanche Argus: man kan faktiskt "läsa" av en avatar på SL också :)
BenZaa: Hehe. Det är sant :)

BenZaa: Medan vi suttit här har jag startat en ny grupp *fnissar*
Blanche Argus: hahahaha ja du ser :)
BenZaa: *flinar*
Blanche Argus: kan du bjuda in mig..
BenZaa: Såklart :) gruppen heter "Mindre drama - mer krama".

Blanche Argus: Tack för att du ville vara med på intervju BenZaa :)
BenZaa: Det var bara roligt :)

LM till torget

LM till Benamori Club

LM till Benamori Castle

På slottet är det julfest 6 Dec. start Kl. 21.00
Dresscode: Christmas
DJ: BenZaa

1 kommentar: