onsdag 16 januari 2013

Måste man vara aktiv på en blogg om Second Life

Läste Holgers Hörna där han är missnöjd om sitt bloggande om Second Life. Vad, spelar det någon roll om bloggar inte är tillräckligt aktiva?
Huvudsaken för mig är att bloggar finns kvar och inte "stupar stup i kvarten" för att man känner sig otillräcklig - och för vem?

Håll ut ni som finns - blogga när ni känner för det!
Ingen "tävling" vare sig hit eller dit om inlägg :)

P.S jag har ingen koll alls på min statistik eller inlägg på min blogg under dessa 3 år, skitsamma jag bloggar när jag vill.. och min blogg kommer att finnas kvar ;P

6 kommentarer:

  1. Men ... det är inte aktiviteten i tid som jag funderar kring utan innehållet. Jag börjar också med att skriva att jag har haft fel, det ÄR svårt att bara blogga om Second Life.

    Med andra ord, ingen tanke om tidsregelbundenhet eller krav på innehåll.

    SvaraRadera
  2. Du pratar oftast om "innehåll".. Det är inte svårt att blogga om Second Life... Njaa, lite "krav" har du väl på innehåll på SL, annars skulle du inte skriva om det ...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gillar jag innehåll men det jag menar är att det går inte att ställa så höga krav på det när det blir allt mindre att skriva om.

      Det där som Sjöfn skriver om att ta ledigt har jag försökt med men jag får nog försöka minst en gång till och verkligen ta i och lata mig riktigt.

      Radera
  3. Det är svårt att blogga över huvud taget.
    Tycker Blanche och många andra gör helt rätt som bloggar när det känns kul.
    När någonting, t.ex bloggande känns som ett tvång blir det aldrig roligt varken för läsaren eller bloggaren.
    Ta juledigt, ta påskledigt, ta semester. Man måste sätta sig själv främst innan man bränner ut sig, antingen i SL eller RL eller båda.
    Bloggar som är så inarbetade som t.ex Blanche´s Arena klarar sig ändå.
    Sen förstår jag inte hur någon kan tycka SL är "tomt" här finns ju massor att göra även om det förändras i SL. -Tycker man SL är tomt det ska man nog ta det som en varningssignal att man har lite för höga krav på sig själv.

    SvaraRadera
  4. Att det är lugnt på bloggarna kanske beror på att vi har fullt upp med att hinna med oss i SL?

    SvaraRadera