måndag 4 mars 2013

En brakskit!


Poster gjord av Loo, som jag sparat förståss :)

Tänkt och reagerat på att sälja på nätet, vad skumt det är:

"Hello again , I am satisfied with the condition of the furniture as you have explained,i am also pleased with price so i am ready to pay the 4700SEK because i want to buy the furniture for my family in London,Uk. We just got relocated so i am buying new things there.

I will make payment with paypal, because PayPal is fast,easy and secure for me,Do you have a PayPal account already?,and i will be needing your email with PayPal for payment or you could send me an invoice(ill handle the PayPal surcharge) and if you don't have an account, you can easily create an account fast and easy at www.paypal.com.

I will like you to get back to me with the following information:

Your Full Name:
Full Address:
Mobile Phone Number.
Paypal Account email address:

I want you to know that the pick up will be done by my private shipping agent who will come and make the pick up from your house to my house in London,UK.

I hope to read from you soon.
Best Regards,

Jorge."

-----

- ETT av alla mail jag fått, och samma djävla skit meddelande. Jag har annonserat om en soffa på blocket.se och fått svar från bl.a folk som "typ, befinner sig på segling i karibiska havet eller nåt, som ber mig att öppna ett PajPal - konto för att hen vill betala soffan omedelbart, sen kom det ett meddelande från "Fake PayPal" att jag skulle betala 4700 för frakt av soffa. Blää..Varför?
Passa er för att sälja saker på Blocket och för att skapa konto som kunden begär på PajPal .. som dessutom kommer som ett mail från PayPal att inbetalning är gjord från kunden, men att DU ska betala frakt på ... .. Detta är ett "Fake PayPal."
Jag har fått flera svar från personer som vill köpa soffan från utlandet.. men att jag ska betala frakt.
Samtidigt undrar jag.. VARFÖR kan man inte köpa en soffa i det land man befinner sig?!

- Som sagt en brakskit till köp och att sälja via internet!

3 kommentarer:

  1. Jag skiter en hög bredvid!
    Försökte sälja en varmvattenberedare, vi bytte till en större, på blocket med ungefär samma resultat.

    SvaraRadera
  2. alla sånna mail ignorerar man ju såklart det är ju så självklart att det är scammers. har dock aldrig fått nåt sånt mail när jag försökt sälja nåt men dock idioter som inte allt tänkt köpa utan bara ska hålla en fånig "konversation" per mail - ber sånna dra åt H ganska så direkt sen svarar jag inte mer.

    SvaraRadera
  3. att folk bara orkar! Men kul att se dig här igen Blanka! Kram!

    SvaraRadera