tisdag 19 mars 2013

Lelle Kidd



Lelle: ser ut som nån bygger nåt här, en grön fyrkant.
Blanche Argus: haha.. jag har sabbat lite, tror jag, jag är ju ingen byggare tyvärr.
Lelle: hehe.. jasså vadå?
Blanche Argus: med sandbox, det blev fel.
Lelle: jaha, är det så svårt?
Blanche Argus: hoppas inte Rultan sett detta.. haha
Lelle: haha.. sen behöver det inte vara sand. I malmö hade vi gräs.



Lelle: minns du?
Blanche Argus: jaaa.
Lelle: jag var ju "vaktmästare" i malmö sandbox..lol
Blanche Argus: gick det bra?
Lelle: fast det var Ui som skällde mest. Ja du minns ju när du och Apmel blev utskällda för att ni var nakna..haha
Blanche Argus: hahaha...
Lelle: Ui tog det där på stort allvar, ingen omoral där inte.. han förbjöd ju Rajraj på grund av kuppandet.
Blanche Argus: fick man inte kuppa där?
Lelle: nej han gillade inte att man skojjade om alkohol och inte att man var naken ☺..

Blanche Argus: hur var det att vara vaktmästare i Sandbox?
Lelle: nja det var nog mest informellt, jag gjorde inte så mycket.. städade bort lite saker som hamnat utanför sandboxen.
Blanche Argus: var det många griefers där?
Lelle: på slutet ja, riktigt aggressiva.

Blanche Argus: saknar du Malmö?
Lelle: jag saknar allt som varit..
Blanche Argus: hur länge jobbade du som vaktmästare i Malmö?
Lelle: jag minns inte... troligen hela tiden.
Blanche Argus: flera år?
Lelle: nej, Malmö blev inte så gammalt.
Blanche Argus: hur många år?
Lelle: det var väl så att eftersom jag hjälpte Ui i Second Sweden så fortsatte jag i Malmö, tills Malmö lades ner.

Blanche Argus: vad gjorde du i Second Sweden?
Lelle: jag var som en slags vaktmästare för husen i skärgården.
Blanche Argus: vad gjorde du då?
Lelle: fixade skyltar utanför hus som var lediga bl.a... städade.. hjälpte de som hyrde.

Blanche Argus: sköter du något nu idag?
Lelle: nej inget officiellt.
Blanche Argus: skulle du vilja?
Lelle: vet inte.. tror jag trivs med att bara driva omkring.
Blanche Argus: vad skulle du vilja göra idag, vad är du bäst på?
Lelle: jag tror inte jag är bäst på nåt.

Blanche Argus: vad skulle du vilja göra helst här på SL?
Lelle: jag har inte tänkt på det.
Blanche Argus: du har ju dina kunskaper.
Lelle: jag är nöjd med att hjälpa till överallt där det behövs.. önskar förståss att jag hade fulla rättigheter överallt... så jag kunde laga saker som jag ser är fel ☺ men det förstår jag är omöjligt.. men jag har ganska stor frihet i Yadkin. Ibland får jag städa upp när Jändi klantat sig haha

Blanche Argus: vilken sim saknar du mest under åren?
Lelle: Second Sweden alla gånger. Fast snyggast var nog Foxdale.
Blanche Argus: på vilket sätt?
Lelle: Foxdale var så mysig. Swedish Resource Center saknar jag lite för där fanns så mycket information och kunskap. Tara hade jag så lite att göra med, men den var fin oxå.

Blanche Argus: SRC var ju så aktiva med info och föredrag osv.
Lelle: ja, SRC var en självklar startplats för nya svenskar.

Blanche Argus: så du vill bara driva omkring på SL idag?
Lelle: typ.
Blanche Argus: varför?
Lelle: tills nån upptäcker hur fantastiskt bra jag är.
Blanche Argus: precis :)
Lelle: hehe.. ne jag är nog här mest för sällskapet nu. Jag har inte tålamod att vara kreativ.
Blanche Argus: det har du visst, du är så blygsam med dina kunskaper.
Lelle: nej, jag är ärlig.

Blanche Argus: Hur hittade du SL, förresten?
Lelle: jag kom hit när Carl Bildt invigde ambassaden, jag blev nyfiken för jag hade väntat på nåt sånt här i många år.

Blanche Argus: du, vet du att detta blev en intervju hihi.. är det OK?
Lelle: nej.. haha.. allt kan vara fel... jag är inte säker att jag minns allt rätt. Jag har minne fiskpinne, och det har jag fått lida för hela livet.
Blanche Argus: är det okey?
Lelle: att ha dåligt minne? Klart jag märkte att du frågade ut mej ☺ ingen kvinna kommer någonsin fram och bara "pratar" med mej utan anledning ☺
Blanche Argus: haha...
Lelle: ligger alltid nån anledning bakom... som ett reportage scoop t.ex. men men... du är väl ute efter Pulitzer priset förståss.
Blanche Argus: hahahaha
Lelle: jag kan ju säga att chansen är stor nu.. nej nu måste jag sluta, sova säng.
Blanche Argus: Tack o kram.
Lelle: gonatt.

5 kommentarer:

  1. Jaha...så avslöjade Lelle det då...

    SvaraRadera
  2. Glöm inte bort att detta är det officiella "Vara kär i Lelle året" flickor!!

    SvaraRadera
  3. Var inte det i fjol? Jag tror inte jag orkar ett år till på raken...

    SvaraRadera
  4. Hej Blanche, du kanske kan hjälpa "grunkan" han letar efter en "Sandbox" i Secondlife :)

    http://grunkanmission.wordpress.com/2013/03/20/dag-2-rapport-2/

    SvaraRadera
  5. Jag vill bara tala om att Lelle är en mycket duktig fotograf och en äkta ärlig gentleman :)

    SvaraRadera