måndag 11 mars 2013

Rultan Zeplin med alla sina projekt



Blanche Argus: hur många projekt har du i luften samtidigt? :)
Rultan Zeplin: jösses haha.. Reykja, Svampen och Connemara. Sedan hjälper jag Alf att vara host på Rumpan och Avalon.. jag DJ:ar åt Ewa ibland också :)
Blanche Argus: ja du ser... Du är väl den mest aktiva inom svensklägret på SL, antar jag. Vad är tanken med detta om vi nu gör en snabbis intervju? haha

Rultan Zeplin: tanken är att Reykjavik simmen ska vara en natur- och upplevelse sim med nordisk natur. Vi fick en idé om att göra lite isländskt här bl.a. Jag fick en aha-upplevelse när jag stod och tittade på simmen, precis här bakom mig, det påminde om ett ställe jag besökte i Island. så nu har vi lite varma källor och en vulkan på nordvästra simmen.
Blanche Argus: ja Alf sa nåt om det, har han gjort det?
Rultan Zeplin: vi har hjälpts åt med just den biten, han har gjort vissa saker och jag andra.. jag grävde ut varmbadet t.ex.
Blanche Argus: vad är det för events ni ska ha här?
Rultan Zeplin: inte så många faktiskt, vi kanske kommer ha någon tävling i sport eller så. Man kan säga att det är en rekreations-sim.. ta semester här.. campa, fiska, bada. Njuta av naturen :)

Blanche Argus: kan man flyga med plan här oxå?
Rultan Zeplin: jaa du kan flyga plan och luftballong, det är bara att hoppa i och flyga iväg :)

Blanche Argus: har man rezz här?
Rultan Zeplin: neej, inte just nu, vi vet inte än hur vi ska göra med den saken. Vi hade en inkräktare här som rezzade en skybox 2500 m över marken, han bodde där och hade det jätte mysigt alldeles gratis, med 500 prims. Våra hyresgäster kan rezza förstås.
Blanche Argus: hyr ni ut också?
Rultan Zeplin: jaa, vi kommer att ha tre stugor, två är klara, varav en är uthyrd.

Blanche Argus: hur många ställen har du som du betalar hyra för?
Rultan Zeplin: jösses haha.. fyra.
Blanche Argus: som du delar med Alf då, förutom Connemara.
Rultan Zeplin: neej, det är bara mina alla tre, utom Connemara. Vi driver det tillsammans, så allt som byggs upp här och planeras är Teamwork och vi delar på kostnaden av inköp :)
Blanche Argus: ojjj blir inte det dyrt för dig?
Rultan Zeplin: just nu har jag råd, sedan vet man aldrig något om framtiden. Det är lite därför jag vill hyra ut här, för att få in några lindens iaf.
Blanche Argus: Är ni ett par nu?
Rultan Zeplin: jaa, det har vi varit i snart 5 mån .)
Blanche Argus: inget i profilen.. hihi
Rultan Zeplin: haha, nej vi är inte partnade.

Blanche Argus: ligger Reykja på Yadkin?
Rultan Zeplin: neej, det här är en egen sim, en homestead-sim, som Connemara.
Blanche Argus: är det gamla Gimle?
Rultan Zeplin: jaa, detta är gamla Gimle, simmen heter Gimle Valley, men vi kommer att kalla den för Reykja. Att byta namn på sim krånglar till det, jag minns vilka problem vi hade med Connemara i början, eftersom Ewa och Jepser hade bytt namn flera gånger, landlorden var alldeles förvirrad :)

Blanche Argus: vem är landlord för detta, samma som på Yadkin?
Rultan Zeplin: ja, det är samma. RGF Estates heter dom, men jag har alla estate manager-rättigheter som Jändi har på Yadkin.. och även jag på Yadkin kom jag på haha

Blanche Argus: du skulle rusa iväg till RL, sa du.. Jag stannar och testar lite här... är det OK?
Rultan Zeplin: jaa det är helt okej, jag rekommenderar flygballongen. Flygplanet är lätt att krascha med, krävs en hel del träning där .)

Blanche Argus: ska inte uppehålla dig, du var ju på väg till RL... Tack för att du kunde.
Rultan Zeplin: tack själv. Alf har inspirerat mycket kan jag säga, vi har hjälpts åt. Han har haft en idé och nästa gång jag...



Jag började med det svåra.. Flygplanet..









Yes, det gick bra.. landade på banan efter min tur över Reykja :)



Luftballongen



Rutschkanan



Oups













Hittade ingen skylt där man skulle klä på sig igen ;P
Men det fanns mycket att upptäcka på Reykjavik.
Visst finns det kreativa människor på SL. Tack Alf och Rultan!

LM till Reykjavik

4 kommentarer:

  1. Tack Blanche för trevlig läsning om Reykja. Ja du har missat skylten om att man ska ha ta på kläder. (när man går upp för trappan finns en skylt där) :)
    Hoppas vi inte får hela simmen som "nudistcenter" nu :)

    // Alfdeejay Cooper

    SvaraRadera
  2. Hmm....Alf, du är ju en rumpman..... :)

    SvaraRadera