fredag 15 mars 2013

Sista festen på Solace



Apmel Goosson: hej Blanche.
Blanche Argus: hej Apmel, gud vad tråkigt det ser ut här :(
Apmel Goosson: haha.. är du här? jAG SÅG DEJ INTE
Blanche Argus: jag står här o glor på lågorna.



Apmel Goosson: det blev väl fint med elden som Kandi fixat :)
Blanche Argus: snyggt mitt i allt elände, men vad ledsamt det känns.
Apmel Goosson: vi får en stor plats att ha fest iaf..och eftersom vi är ensamma nu här på Solace ..så kanske vi kan fylla stället utan för mycket lagg
Blanche Argus: jag var ju inte här så ofta men man blir ledsen ändå när ställen försvinner
Apmel Goosson: ja.. vi har ju bott här i typ sex år.

Blanche Argus: men vad ska ni göra nu?
Apmel Goosson: vet inte säkert.. vi har planer på att flytta till en homestead.. jag, kandi, milli och mizzi..men det är inte spikat än.
Blanche Argus: känns det inte trist efter alla år här
Apmel Goosson: jo, vi fick ju inte reda på att de skulle stänga ner Solace förrän i tisdags.

Blanche Argus: är det Linden som stänger ner?
Apmel Goosson: nä.. RGF.. som äger denna sim och massor av andra.. de tär dom som äger Jändis simmar också tror jag, dom klagade på att vi hade för många och för små tomter här som stod tomma... och att det orsakade dom problem..men den enda gången vi haft griefers här på sistone som de behövt göra nåt åt var förra helgen.. jag la ut bilder på det på bloggen.
Blanche Argus: är det enbart hyror dom är ute efter?
Apmel Goosson: ja.. såklart.. dom vill ju täcka sina kostnader de har gentemot LL
Blanche Argus: jaa, känns trist hursomhelst.

Apmel Goosson: SaveMe Oh låter sin HopOnHopOh utställning bakom oss vara kvar över festen..och så ska hon göra perfpormance också.
Blanche Argus: Ok.. ska inte Kikas komma hit och spöka' lite oxå?
Apmel Goosson: jo dom kommer.. så här blir nog fullt.. men vore kul om några gamla svenska vänner dök upp också :) Egentligen vore det här ett lysande tillfälle att avsluta SL karriären och ta ett break..men så blir det nog inte.
Blanche Argus: nej du.. det ska du inte... försök inte. Vi träffas sällan, men man vill ha sina vänner på vänlistan hela tiden, så är det.
Apmel Goosson: ja..du är en gammal trogen vän. .och nu har vi pratat i flera minuter utan att du gjort mig vansinnig:)
Blanche Argus: hahahaha.. jag är sentimental just nu.
Apmel Goosson: för Solace skull?
Blanche Argus: jaaa och det som ni haft och utvecklat här under åren:)

Apmel Goosson: allt får ett slut.. jag kanske hyr in mig i en etta nånstans om det där med homesteaden inte blir av.
Blanche Argus: all din konst dina ideér ryms inte i en etta :)
Apmel Goosson: men de ryms i mitt inventory, och jag kan ju alltid komma och skräpa ner din sandbox.
Blanche Argus: haha.. ja.



Kandinsky Beaumont: My Kleenex will burn to ashes!

Kandinsky Beaumont: Om flytten tänkte jag bara så här att visst känns det snopet och litet ledsamt att bara få några dagar på sig efter alla år. Men jag är ju sån att jag bygger och ändrar miljön hela tiden så en flytt blir inte så dramatisk. Däremot vill jag gärna fortsätta vara granne med Apmel, Milli och MIzzi, min rl-syster.
Blanche Argus: var ska ni flytta?
Kandinsky Beaumont: Förhoppningsvis flyttar vi till ett homestead tillsammans. Det gillar jag för då kan vi ordna miljön själva och jag riskerar inte att få nån granne som bygger ett skitfult discohus i shining metal vilket har hänt här hela tiden. Och ingen kommer att sätta upp några banlines vilket jag tycker är fullständigt idiotiskt. Så jag tänker se det här som en nystart och en chans att få terraforma en mycket större tomt och jag tycker det ska bli kul. Enda nackdelen är att det är ont om prim på en homestead ju.

LM till sista festen på Solace

Fredagen den 15 mars start Kl. 22.00

3 kommentarer:

  1. Tack för pluggen Blanche!

    SvaraRadera
  2. Håller med alla föregående talare...
    Trist att en epok går i graven.

    SvaraRadera