söndag 28 april 2013

Att vara fotograf på Second Life



Att vara fotograf samtidigt som man är i ett sammanhang är inte lätt, folk rezzar inte, får "lägga pil" på personen så de rezzar, tar sin tid. (mesh är svårt) Så kan jag ibland se i chatt "Blanka".. kollar chatten svarar... sen tillbaka igen på fotot jag vill ha. Det är jätte svårt att hitta den "rätta bilden för personen" om man säger så. Tar minst 10 bilder på en person för att sen välja den rätta bilden. På ett event blir det över 100 bilder, sen väljer jag vilka bilder som är fördelaktiga för personen.
Men som sagt.. folk kanske tror att jag är oartig på events för att jag inte hälsar.. svarar.. Jag försöker hänga med i chatten, men det är jätte svårt emellanåt.

- Jag gillar att fota events, avatarer/människor.. :)

3 kommentarer:

  1. Ha ha -Kunde inte sagt det bättre själv.
    -Har de dessutom satt på "discoblink" blir det ännu värre när man passa på mellan blinken! :)
    -Fina bilder från bröllopet fick du i alla fall.
    Ruth-Kynlif

    SvaraRadera
  2. Jag känner också till det där (även om de flesta av mina "bildreportage" hamnar på FB). Du gör det jättebra Blanche!

    SvaraRadera