onsdag 10 april 2013

Jonny Bowler



jonny Bowler: vet inte om jag är så intressant att intervjua :)
Blanche Argus: det är du visst. Det är ju bara en dryg vecka kvar till bröllopet, hur känns det?
jonny Bowler: känns bra, men inte en dryg vecka. Det är den 27.
Blanche Argus: ja jag menar det :)
jonny Bowler: nu blev jag nervös :)
Blanche Argus: du har aldrig varit partner på SL tidigare, sa du.
jonny Bowler: nej det är första gången.

Blanche Argus: du är 4 år på SL snart, hur kommer det sig att du inte haft partner?
jonny Bowler: oj jag vet inte..men mina tre första år på SL hoppade jag runt mycket.
Blanche Argus: vad gjorde du då?
jonny Bowler: var överallt hade inget fast boende liksom.. jag var på olika ställen periodvis, fick mest massa ytliga vänner.
Blanche Argus: vilka ställen?
jonny Bowler: ja det var mest dans clubbar rockställen och sexclubar typ, men jag var på en del svenska ställen också.
Blanche Argus: sexclubbar?
jonny Bowler: ja halva SL är ju sexclubbar :)
Blanche Argus: hur var sexclubbarna?
jonny Bowler: jadu man tröttnar på dom hoppar vidare till något nytt, men nu har jag ett helt annat SL liv sen jag träffade Kicki.

Blanche Argus: när träffade du Kicki första gången?
jonny Bowler: det var på Bounce en fredagskväll i februari.
Blanche Argus: har du varit kär tidigare på SL?
jonny Bowler: ja fast aldrig på det här sättet.. alltså det här var kärlek på en gång vid första ögonkastet.. trodde inte sånt kunde ske i SL.
Blanche Argus: och nu ska du gifta dig..
jonny Bowler: ja.. det trodde jag heller aldrig att jag skulle göra, har liksom aldrig känt någon i SL som varit gift.
Blanche Argus: tror du på kärleken på SL?
jonny Bowler: ja jag tror på kärleken i SL fast den är annorlunda än den i RL.
Blanche Argus: på vilket sätt?
jonny Bowler: därför att RL alltid kommer i första hand, för mig i varje fall.. men känslorna är detsamma.

Blanche Argus: hur hittade du SL?
jonny Bowler: jag kommer inte ihåg hur jag hittade SL, kanske läste om det... men blev helt fascinerad av det.
Blanche Argus: vet du var?
jonny Bowler: på nätet antagligen.

Blanche Argus: umgås du med svenskar nu?
jonny Bowler: ja bara nästan.
Blanche Argus: hur gillar du det?
jonny Bowler: ja de har blivit som en ny familj för mig. Har aldrig haft så bra i SL som nu. Tänkte faktiskt sluta innan jag träffade Kicki.
Blanche Argus: varför?
jonny Bowler: kändes meningslöst och tråkigt bara.

Blanche Argus: vad tycker du bäst om att göra på SL?
jonny Bowler: det jag gillar bäst i SL är att vara tillsammans med Kicki, var vi än är. Det är det bästa. Sen gillar jag ju att vara på Bounce och Paviljongen, när det är club där.

Blanche Argus: är det något du vill utveckla på SL, bygga eller nåt?
jonny Bowler: nä jag har aldrig kommit så långt eller tänkt att jag ska börja bygga, känns som jag har för lite tid för det.. mitt RL liv tar mycket tid, så jag har svårt hinna och när jag är inne i SL vill jag vara med Kicki.

Blanche Argus: är det något du skulle vilja lära dig?
jonny Bowler: ja det är väl klart om jag hade mer tid skulle det vara kul att lära sig bygga något, jag känner ju många nu som är jätte duktiga. Den som har lärt mig det mesta om SL är ju min gamla kompis här evac. Sen har jag lärt mig av andra och en massa av Kicki.
Blanche Argus: var evacarolina din mentor?
jonny Bowler: kan man väl säga, hon har ju byggt en massa och så.
Blanche Argus: vad hjälpte evacarolina dig med?
jonny Bowler: mitt första boende. hur allting funkar och så.. typ med allt.. vilka kläder som är bäst och så.
Blanche Argus: när träffade du henne?
jonny Bowler: på hennes nudistställe tror jag det var eller haninge som hon hade..jag och tider 2 år sen.. 1/½.. svårt komma ihåg.

Blanche Argus: hade du någon i början som visade dig SL?
jonny Bowler: det var olika personer jag träffade, så lärde jag mig själv en del.
Blanche Argus: valde du din shape själv?
jonny Bowler: den jag har nu ?
Blanche Argus: ja.
jonny Bowler: nej Kicki valde den tillsammans med mig och sen fick jag hjälp av Arwen att fixa den, sen hjälpte Kicki mig med frisyren :)

Blanche Argus: när du reggade dig, vem var den första du träffade på SL?
jonny Bowler: oj jag minns inte.. var så länge sen.. men jag minns att jag undrade om jag var den enda svensken i SL. Det är nog ganska få svenskar som håller på med SL om man tar alla som håller på.
Blanche Argus: tror du?
jonny Bowler: ja jag har ju varit runt på hundratals ställen där det aldrig är svenskar.. sen känner jag svenskar som inte umgås med svenskar som bara pratar engelska.
Blanche Argus: vad beror det på, tror du?
jonny Bowler: jag vet inte men de vill väl ifrån det svenska.. men alla har väl olika skäl.

Blanche Argus: har du fått många svenska vänner nu?
jonny Bowler: ja jag har många fina svenska vänner nu, lärt känna genom Kicki.

Blanche Argus: du.. en känslig fråga som jag tänker på.. varför besökte du sexklubbar på SL, som du sa?
jonny Bowler: haha
Blanche Argus: haha
jonny Bowler: därför sex är spännande :).. här kan man ju göra sånt man inte gör i RL, typ.
Blanche Argus: som?
jonny Bowler: ja i RL springer jag inte på sexklubbar direkt :).. men jag tror nyfikenheten driver på.

Blanche Argus: är du dig själv på SL, eller spelar du en roll här?
jonny Bowler: människan spelar olika roller hela tiden beroende på sammanhang, men jag är ändå mig själv i SL. Jag pratar ju så här i RL.
Blanche Argus: är SL ett spel, tycker du?
jonny Bowler: ett spel ?
Blanche Argus: ja.
jonny Bowler: nä mer än community.. ett liv

Blanche Argus: vad vill du med ditt SL?
jonny Bowler: för mig är SL avkoppling ett slags lyxliv en vila från vardagen.
Blanche Argus: vad skulle du vilja råda oss som är på SL?
jonny Bowler: oj det var svårt att svara på.. men njut av SL och ta det för vad det är.
Blanche Argus: hur då?
jonny Bowler: ja att det är ett andra liv, det ska ju inte ta över RL livet för mycket, gäller att hitta balans mellan RL och SL. Men mina känslor i SL är ju samma som i RL och kärleken är ju svår att kontrollera, den bara kommer.. pang.. inget man kan styra över :)

Blanche Argus: snart ska ni ha bröllop. har du förtroende för mig som präst på SL?
jonny Bowler: ja jag litar på dig genom Kicki, allt är ju nytt för mig, har ju aldrig gift mig förut i SL :) men det ska bli kul.

Blanche Argus: tack för intervju jonny :)
jonny Bowler: tack själv Blanche.
Blanche Argus: kul att du ville vara med.
jonny Bowler: ja det var spännande att bli intervjuad, hoppas ja sa nåt vettigt :)
Blanche Argus: ja klart du gjorde :)

3 kommentarer:

  1. Haha hon är en jäkel den där Blanche på att få en säga saker...fast man inte har ett dyft att säga så pladdrar man på om både det ena och andra....

    SvaraRadera
  2. Ååhhh bra intervju där, puss min älskade jonny ♥

    SvaraRadera