torsdag 1 augusti 2013

En Hyllning till Sven Idyll på Second Life



Jag loggade in en stund ikväll, chattade med IB Bok gruppen som Apmel har. Varför jag valde den gruppen var för att jag ville ha en "Vanlig lugn chatt i grupp".
Och vad fick jag höra...

Sven Idyll har dött IRL och ingen djävel pratar om det förutom Apmels blogg och Mera Blogg (hittade tyvärr inte inlägget, men det finns på hennes blogg också.

Tänk, att SL kan vara så ruttet att inte hedra Sven mer..

Han var en modig och en djärv Man och stod för sin sak även om han tröttnade på allt jävla skitsnack på SL... så la han av ett tag.. och kom igen (ja ok med andra avor och namn)
"What the heck" han stod för det och berättade varför osv..

Det finns en del som bryr sig på SL, 50%, nej inte ens det.


SKÄRP ER PÅ SL, känner jag att jag vill säga genom Sven!

- För min del känns det sorgligt och jag saknar denne man!

Lite axplock: :) < Klicka på länk

12 kommentarer:

  1. tack Blanche :´) Jag saknar honom så det gör ont. Han kanske vet det för igår skickade han en ängel till mig när jag satt med tårarna rinnande vid datorn (som vanligt numera..)

    jag kanske skriver nån rad om det om jag orkar...

    länkar till dig igen, jag trodde du slutat blogga helt. kramar <3

    /Mera

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag läste detta inlägg och kommentar och känner att jag vill skriva till er och tacka för att ni tänker på min älskade pappa, som ni känner som Sven.
    Det värmer mitt hjärta att se att det är många som tänker på honom.
    Tack!

    Hälsningar
    Svens äldsta dotter IRL

    SvaraRadera
  3. tack, det värmer att du känner så. han var helt unik. Jag beklagar djupt, saknar ord... kram <3
    /Mera

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med min syster:) Tack ska ni ha.
      Och många kramar till Mera som verkar så otroligt söt och pratsam med närmsta familj:)
      Hälsningar
      Den yngre dottern.

      Radera
  4. Gulle dig lillgumman <3

    Ännu fler kramar, Mera

    SvaraRadera
  5. Ett stort tack för att ni familjen kommenterade ang. 'Svens' bortgång.
    Det är så tragiskt att han är borta, fattar inte.
    Vi hade en väldigt bra kontakt som vänner på SL, han hjälpte mig i svåra stunder på SL och gav mig goda råd ang. SL.
    Han var mån om sina vänner på Second Life!
    Han kom alltid farandes när jag loggade in och vi chattade om SL och RL
    (han skulle klippa gräsmattan iRL och det var jobbigt i backen ner).

    Allt tack till Sven för det stöd du gett mig i svåra stunder på Second Life!

    Jag tänker på ER, hans familj ❤

    SvaraRadera
  6. Jag är hemskt ledsen att höra detta och mina tankar går till Svens familj och vänner. Sven var en härlig person som även jag fick den stora glädjen att lära känna, Han hade ett eget sätt att skriva och hans bloggar var både underhållande och faktarika. Jag pratade med han kort så sent som bara några dagar innan han gick bort och han var då glad att vara tillbaks i second life och redo för nya utmaningar, Nu finns han tyvärr inte längre hos oss :( Vill sluta med några ord på Engelska.
    R.I.P Sven the viritual world will not be the same without you.
    /hugs Fia

    SvaraRadera
  7. Kände inte Sven Idyll annat än till namnet.
    Men känslan av tomhet kommer alltid när någon man haft i sin omgivning går bort.

    Frågorna kommer upp i huvudet, "Varför pratatde jag aldrig med honom?", "Hur var han som person?", "Var han lycklig?"...

    Ni som hade modet att gå fram och presentera er, jag avundas er.

    Själv kan jag bara beklaga att någon som kunde ha varit en god vän tyvärr lämnat oss för det stora äventyret "Third Life".

    SvaraRadera
  8. I paid my respects Inworldz a la Kranfel

    SvaraRadera
  9. @Lelle, mycket fint skrivet <3

    @Sirhc, I appreciate that a lot. You have style and a good heart, only a few are blessed like that .... Huggssss

    Mera/Alessia Kranfel

    SvaraRadera
  10. Jag kände inte Sven alls, bara sett honom på bryggan ett fåtal gånger.
    Mina tankar går till Svens familj i denna svåra stund, styrkekramar till er.

    /Kicki Bowler (Spingflower)

    SvaraRadera
  11. R.I.P alltid sorgligt när någon dör IRL

    SvaraRadera