söndag 29 september 2013

Intervju Helene Dragoone




Blanche Argus: Heeej
Helene Dragoone: Hej och Välkommen hem till mig. Lite läskigt det här tycker jag.
Blanche Argus: jasså tycker du. Jag börjar lite smått.. det blir som man chattar bara...får se vad som dyker upp :)
Helene Dragoone: Ja jag är inte en sån som vill stå i centrum.
Blanche Argus: men nu ska du :)
Helene Dragoone: Ja hehe
Blanche Argus: du är 3 år på SL, snart 4. Hur hittade du SL?
Helene Dragoone: Ja det stämmer. Jag känner Fia Wycliffe i RL, och även Kicki Bowler. Så det var Fia som lurade in oss två i SL. Kicki och jag är födda samma dag i SL.
Blanche Argus: hon var före er då?
Helene Dragoone: Ja Fia är flera år äldre tror jag.
Blanche Argus: Fick ni hjälp av Fia med avatarer?
Helene Dragoone: Ja hon hjälpte till i början med att få igång allt och förstå hur SL funkade. Men jag träffade även Maffe, Roby och Ikaros som har hjälpt mig igång mycket i början. Speciellt Ikaros var till stor hjälp.

Blanche Argus: hur många gånger har du ändrat din ava sen dess?
Helene Dragoone: Hmm....mitt skin hittade jag rätt så fort och det har jag kvar sen i början. Men har köpt olika tattoosminkningar och sånt. Och sen har håret ändrats genom åren. Även storleken på avan har minskat. Det är ont om mat i SL så man magrar. Hade en rätt mullig ava i början.
Blanche Argus: umgicks du mest med dom i början?
Helene Dragoone: Jag träffade Hanky Warwillow genom Kicki, han är lika gammal som oss två med. Så vi bodde ihop som newbies,vi umgicks en del och lärde oss SL gemensamt. Men så var det även Maffe, Roby, Kicki och Ikaros som lärde oss hur det funka. Jag var en riktigt newbie i början, tog tid innan jag förstod allt. Många klantigheter som man gjort
Blanche Argus: vad är det klantigaste du gjort?
Helene Dragoone: Det har nog varit mitt och Hankys hus vi bodde i som jag råkade förstöra hela tiden. Ta bort väggar golv etc. Så till slut så fick Ikaros rezza upp en kopia så jag inte skulle kunna deleta eller ta bort det. Det var först i år jag lärde mig att låsa husen.

Blanche Argus: hur många ställen har du bott på?
Helene Dragoone: Jag är en sån som flyttar ofta i SL. Bor några månader här och några månader där. Gillar förändring. Så jag kan inte säga på rakt arm hur många olika ställen jag bott på. Jag kan inte bygga tyvärr. Bara basic väldigt basic. Numera frågar jag mina grannar om hjälp. Jag bor granne med Tor Gant och Stigdesign Andretti som är duktiga byggare.

Blanche Argus: Vad vill du med ditt SL?
Helene Dragoone: SL för mig är först och främst tidsfördriv tror jag. Jag är singel i RL och har inga barn så det finns mycket tid kvällstid att roa sig i SL på. Hela förra året var jag dessutom helt sjukskriven så då var jag i SL en hel del.

Blanche Argus: Vad är ditt bästa minne på SL?
Helene Dragoone: Oj det finns så många att välja på. Men alla dessa stunder då man genuint haft roligt i SL är stunder jag alltid kommer att minnas. Då man umgås med vänner som får en på gott humör. Även shower man ser in-world gör intryck.
Blanche Argus: har du nåt speciellt minne av något som berört dig mycket?
Helene Dragoone: Ewa Aska hade en balett för något år sedan som jag såg. Den var jättevacker. Minns inte vad den hette. Men det var otroligt fint och se och uppleva. Även igår var jag på en fin show på Fantasy Gay Pride som berörde väldigt. De två som gjorde showen hade även gjort musik och sjöng berättelsen.

Blanche Argus: Vad är det sämsta med SL, tycker du?
Helene Dragoone: Att tiden går så fort här inne. Det är läskigt ibland. Man tycker man precis loggat in så har det gått flera timmar. SL är på så sätt mera intensivt än RL
Blanche Argus: har du gjort bort dig grovt nån gång?
Helene Dragoone: Den var klurig...måste fundera lite… Det jag spontant kommer på är ju de gånger som jag förstört hela hus och vi fått börja om från början igen. Det kan ta flera timmar om man inte är van. Numera kan jag ju det där bättre än i början. Så det är nog såna där klantsaker man eller iallafall jag tycker är otroligt pinsamma. Joo nu kom jag på. När jag var helt ny i SL bara några dagar så fick jag en TP av Fia till Titanic. Det är ju ett fint stället formal och så. Jag skulle byta om och stod där som newbie helt naken på dansgolvet. Det var stor skandal hehe. Inte lätt med alla kläder och sånt. Jag höll på att bli utkastad men de förstod jag var newbie så.


Blanche Argus: vad tycker du om att ha förhållande på SL?
Helene Dragoone: Jag har varit förlovad med Ikaros och vi hade till och med bokat datum för bröllop och var långt in i planerna där. Men sen blev det inget av det i alla fall. Men jag kan tänka mig att ha förhållande i SL. Jag har haft några få. Inte varit förlovad mera än en gång eller partnad dock. Men jag tar ett partnerskap i SL seriöst. Ska man vara partner så är det på riktigt så att säga. Monogami för mig gäller i så fall. Men de senaste året har jag föredragit att vara singel och bara ha vänner istället. Jag tänker kommer det så kommer det.

Blanche Argus: umgås du mest med svenskar?
Helene Dragoone: Nej jag umgås minimalt med svenskar nu. Jag bodde i Second norway i nästan ett år. Men i somras flyttade jag hit.
Blanche Argus: varför?
Helene Dragoone: Jag känner väl att de svenskar som umgås på främst Yadkin inte riktigt delar mina intressen i SL etc. Och därför flyttade jag till Second Norway och började umgås mest med norrmän. Som jag kan känna är ett mycket öppnare och förlåtande folk än svenskar är i många fall. Du vet den svenska jantelagen ligger rotat speciellt bland svenskarna i SL.
Blanche Argus: vad var det för intressen som ni inte delade?
Helene Dragoone: Jag vill gärna ut och explora ofta i SL och träffa nya människor. Jag är lite less på att gå på partyn i SL och parkera avan på ett dansgolv i flera timmar. Jag vill ha ut mera av mitt SL än så. Sen dricker jag inte alkohol och du vet nog hur det är att vara den enda nykter på en fest där alla andra dricker. :) Jag har fött upp hästar, haft butiker, och nu föder jag upp katter. Var även dj ett tag i SL. Och är väl fortfarande även fast jag just nu inte spelar någonstans. Så jag vill ha nya projekt hela tiden.

Blanche Argus: har du någon dröm om vad du helst skulle vilja göra här, om det gick?
Helene Dragoone: Jag har lite planer då och då som poppar upp. Men det ligger på planeringsstadiet än, så det kan jag inte berätta så mycket om. Men jag ska börja försöka tillverka meshkläder så småningom är tanken. Och göra egna designer. Jag går i "skola" hos Gant och Andretti att lära mig hur meshprogram funkar. Det är mycket att lära sig. Än så länge har jag bara gjort en badring. Men en dag i taget så går det nog till slut. Så drömmen är väl att bli ekonomiskt oberoende i SL antar jag.

Blanche Argus: hade inte du en blogg om SL?
Helene Dragoone: Jo jag har en blogg om SL. Men skriver inte så ofta på den nu. Jag har inte varit online så mycket i sommar. Haft mycket i RL.
Blanche Argus: såg inte länken till bloggen i din profi.l
Helene Dragoone: Jaha näe jag har inte den där kom jag på. http://helenedragoone.blogspot.se/ Men som sagt jag bloggar inte så ofta som ni andra.
Blanche Argus: kollar... Vad är vildvittror för nåt?
Helene Dragoone: Det är sagofigurerna i Astrid Lindgrens Ronja Rövardotter
Blanche Argus: visst ja, det var så dom kallades :)
Helene Dragoone: De fungerar så att när de inte ser något så finns det inte längre.
Blanche Argus: kopplar du det till SL?
Helene Dragoone: Ja folk som använder blockfunktionen ofta fungerar lite som Vildvittror.

Blanche Argus: gillar du inte blockfunktionen?
Helene Dragoone: Jo den är bra om man anamar den fullt ut.
Blanche Argus: fullt ut?
Helene Dragoone: Har man blockat någon så ska man även behandla den som luft när man är på samma ställe enligt mig. Och inte komma med gliringar i local etc ändå. Det förekommer ofta har jag sett.
Blanche Argus: är det typiskt för svenskar, eller gör fler så?
Helene Dragoone: Jag har bara sett det på svenska event. Att folk inte klarar av att vara på samma event utan att säga nån elak passning till den den blockat i local. Det är tråkigt för omgivningen. Och otroligt onödigt. Det förstör hela stämningen. Det är därför jag menar att har man väl blockat någon så ska man även göra det i local etc. Syns inte .....finns inte så att säga :)

Blanche Argus: oki vi kanske ska avrunda nu. Tack för intervjun, det var trevligt att få träffa dig på tu man hand oxå :) Är det något du skulle vilja tilllägga till oss alla på SL?
Helene Dragoone: Ja att vi är alla riktiga människor bakom avatarerna med riktiga känslor. Och att man ska vara rädd om de runt om kring sig. Tänka sig för innan man säger saker. Och framför allt välja sina strider. Allt kanske inte är värt att ta strid för inte ens i SL.

Helene Dragoone: Tack själv Blanche för att jag fick äran att BLI intervjuad :)

Helene Dragoone: Jag är inte så farlig som folk tror. I RL är jag en mes hehe. För jag är konflikträdd i RL men inte i SL, kompenserar väl här antar jag :) Jag är samma person i SL som i RL, med skillnaden att avan är mera jag än jag i RL kanske och med ett bättre utseende. :) Här vågar jag stå på mig. Jag vet att många tror jag är en bitch speciellt svenskar. Men de som säger det känner mig inte, de som verkligen känner mig här vet att jag är en brymigomperson. Men jag står på mig när jag vet att jag har rätt etc. Och vill inte bli satt på här inne. Jag är tacksam att få tala om vem jag är. Speciellt för de som inte vet utan "tror".

4 kommentarer:

  1. Äntligen en ny intressant intervju Blanche! Tack för din SL-historia Helene! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen kul att du har kommit igång med intervjuerna igen, Blanche!

    Det var trevligt att lära känna Helene lite bättre, trots att vi på sistone har umgåtts en del. Det där med "vildvittror" ska jag ta med mig. ;)

    Och jag lovar och svär på heder och samvete hon är långtifrån så farliga som hon verkar, mer som en nyväckt kattunge! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh...Tack Bock vilken söt liknelse. Speciellt som jag älskar katter, och vill bli katt i mitt nästa liv. :)

      Radera