måndag 23 september 2013

Jändi och Holy - Pair of Photos på Yadkin Exhibition









Blanche Argus: Hur kom ni på denna idé?
Jändi: vi visade foton för varandra och kom på att vi hade så många som liknade varandra,då väcktes idén att para ihop dom och göra en utställning, sen var Aake bussig och lät oss ha den här.
Blanche Argus: är bilderna från SL?
Jändi: just det här rummet med cyklar är bara holys bilder. De flesta är RL foton. En sak som är viktig är att alla bilder är gratis för den som vill ha en. Istället ger man en donation till Relay for Life i den kiosken som står nere vid entrén
Blanche Argus: ja just det.. Bra. Fina bilder :)
Jändi: tackar :) Det är två våningar till.
Blanche Argus: hur många bilder är det?
Jändi: 36 tror jag det blev när jag räknade lite snabbt nu.
Blanche Argus: när öppnar ni på måndag?
Jändi: kl. 21.00

Blanche Argus: Du? ditt projekt Relay for Life, funkar det bra?
Jändi: det är egentligen Bara & Frees projekt. Det har gått strålande bra! Jag snappade upp att de ville göra en konsert och sätta ut kiosker och då föreslog jag yadkin. Konserten var hos Apollon och sen har vi placerat ut kiosker på alla event ställen på yadkin. Det är många tusen linden som kommit in till cancerfonden bara här på yadkin. Sammanlagt den helgen kom det in 10 000 svenska kronor till cancerforskning... då var det gåvor till mia's fond hos cancerfonden också. Folk har verkligen varit givmilda.




Blanche Argus: Hej Holy, fina foton ni gjort!
Holy Archer: Tack Blanche.
Blanche Argus: ja för mig är ni grå, så det blir lite si o så med bild på er..haha
Jändi: haha
Blanche Argus: Har du också bilder från SL Holy?
Holy Archer: Lte granda, Det blev bara cyklar den här gången.
Blanche Argus: gillar du att fota på SL, eller mer iRL?
Holy Archer: Det är kul men ack så svårt. Jag har fotat mer i RL än så länge.
Blanche Argus: vad är det som är svårt?
Holy Archer: Få rätt ljus och hantera DOF är klurigt.
Blanche Argus: fotar du mycket iRL?
Holy Archer: Ja, det kan man nog säga att jag gör.

Blanche Argus: vad har du för kamera?
Holy Archer: Vilken av dem ?
Blanche Argus: inte snapshot..hihi.. IRL?
Holy Archer: Jag fotar mest med en Ricoh GRD III, kompakt kamera. Men jag har en Nikon D600 och D2x.
Blanche Argus: jahaa det låter bra, tror jag haha
Jändi: haha.. jag är lite mer enkel och har bara en kamera. Jag har en sony a330.
Holy Archer: Det är inte kameran som tar bilderna. Den är som en pensel för en målare inte mer.

Blanche Argus: whispers: är det premiär för er nu på SL?
Jändi: jag har ställt ut målningar förut här på exhibition, men inga foton.
Holy Archer: För mig är det premiär.
Blanche Argus: nervöst?
Holy Archer: Gissa :)
Jändi: jag är inte nervös, det är så spännande och kul att göra det tillsammans.
Holy Archer: Det har varit otroligt kul att göra det tillsammans.
Blanche Argus: BTW när ska ni gifta er på SL? hihi
Jändi: vi har gjort en arbetsfördelning och det blev holys jobb :)
Holy Archer: Haha, vi gjorde en arbetsfördelning ?
Blanche Argus: inget svar.. nää okey.. :)
Jändi: vi vet inte blanka.
Holy Archer: Som du märker så ignorerar vi den frågan ;)
Blanche Argus: jag skojar lite bara.... inte.
Jändi: hahahaha
Holy Archer: hahaha
Jändi: vi får se om nån vill ha oss först.
Holy Archer: Hahaha
Blanche Argus: vill ni inte ha varandra då?
Holy Archer: Måste man svara ;)
Jändi: det är ju också en tanke... eftersom vi tänkte hålla ihop länge så har vi tid på oss med gifteriet.
Holy Archer: Ja, och vi har inte gjort oss kända för att vara snabba. Men så har det blivit bra också.

Blanche Argus: Snyggt jobbat med fotona! Jag ska försöka komma imorgon, men jag har prb med min viewer kropparna är fortfarande grå,ska göra uppdateringar igen och se om det blir bättre. Ni talar i grått, men bilderna ser jag.
Holy Archer: Det är bilderna som ska tala inte vi.
Jändi: hihi

Holy Archer: Nu kommer jag på andra bilder som jag vill fota, så det blir nog tillfälle för fler visningar. Men säg inget till Iendi, det ska vara en överraskning.
Jändi: tur jag är lite halvdöv.
Holy Archer: Jag vet :)
Jändi: haha

Blanche Argus: OK ska försöka komma imorgon, måste uppdatera igen se om det hjälper.
Jändi: det skulle vi tycka om.
Holy Archer: Jaa, det tycker jag skulle vara kul
Jändi: du är saknad här blanka.
Holy Archer: Ja, det ska du veta att du är. Så vi hoppas verkligen att du kommer i morgon.
Blanche Argus: Pösss gullisar ni gör ett strålande jobb.. Tack .. ojj gulliga ni är! Är det någon DJ när ni öppnar??
Jändi: FanFan är DJ.
Blanche Argus: OK Bra :)
Jändi: jaa... det är kanoners :)
Blanche Argus: Tack för att jag fick komma :)
Holy Archer: Det är vi som ska tacka Blanche.
Jändi: det var bara roligt.
Blanche Argus: stor kraaaam ..Love you
Jändi: kraaaaaaaaaaaaaaaaaam
Holy Archer: Stor kram.

Till Yadkin Exhibition Månd. den 23 September. Start Kl. 21.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar