måndag 30 september 2013

Snart blir det KAOS på Second Life

IM:
Blanche Argus: kan inte jag få ta en bild på dig?
evaKAOS: Jag har en massa demokläder på mig ha ha ser galen ut. Testade kläder och frisyr sist jag var inne.
Blanche Argus: spelar ingen roll om du inte är klar.. jag tillför det att det är KAOS´typ ..hahaha
evaKAOS: jag har "demolådor" ovanför huvudet .. ha hah
Blanche Argus: ja men det är kul... "FULL PLANERING". TP mig.
evaKAOS: mina kläder matchar inte ens.
Blanche Argus: skitsamma, jag får till det :)
evaKAOS: hur gör man när man TP:ar?
Blanche Argus: vet inte vilken Viewer du har?
evaKAOS: firestorm.
Blanche Argus: hittar du Teleport där?




Blanche Argus: BRA!
evaKAOS: jag lär mig. Jag ser inte ens hur du ser ut, mina lådor är ivägen ;)
Blanche Argus: haha
evaKAOS: har i alla fall hittat en frisyr jag gillar, den ska jag köpa imorn och kjolen också.
Blanche Argus: jaaa skitbra :)
evaKAOS: du får ju fota mig om du vill men det ser ju knäppt ut.
Blanche Argus: det ser bra ut... jag fotar :)
evaKAOS: måste köpa lite schyssta moves imorn också, så jag kan dansa lite när jag sjunger. Skulle kunna byta till min originaltop i alla fall skinnjackan ser helt käpp ut. Det blev lite bättre tycker jag, förutom lådorna. Vill du fota?
Blanche Argus: jag har fotat! hihi
evaKAOS: oki med nya jackan?
Blanche Argus: jag ser ingen ny jacka... du vet det kan bli laggigt på SL ;)
evaKAOS: ha ha dolche gabana jackan så helt galen ut ihop med kjolen, så jag har min"gamla" jacka och linne. Vet inte vilken du fick med på bild...
Blanche Argus: haha.. så är det på SL, blir lite "knäppt" ibland :)
evaKAOS: jo jag har märkt det, speciellt när man har en gammal och seg dator.
Blanche Argus: men det är kul här.
evaKAOS: lägger du upp bilden på bloggen eller vad gör du med den? Vore kul att se :)
Blanche Argus: jag lägger upp den och säger nu är det KAOS snart.
evaKAOS: ha ha.. låter fint. Nu måste jag sticka, trevligt att träffas.



Söt hon blev :)

Intervju via mail p.g.a mycket iRL:

Hur fick ni kontakt med Second Life?
Vi hade väl båda (jag och Kristian) hört talas om SL men aldrig varit inne där förrän jag fick ett mail av Neo Timeless via Facebook.
Han undrade om vi inte ville spela live i SL och det tyckte både jag och Kristian verkade vara ett kul sätt att nå ut med vår musik! Så Kristian laddade ner SL och skapade en avatar och så började vi titta omkring och försöka få en uppfattning om vad SL egentligen är.

Vad tycker ni om SL?
Det är en helt ny värld för oss båda som är jättespännande att få besöka. Vi insåg fort att det tar lång tid att förstå sig på allt men vi lär oss sakteliga hur allt fungerar.

Har ni provspelat på SL?
Ja, förra veckan testade vi att spela en låt på Yadkin Valley för Jändi (som äger Yadkin), Neo och några vänner till dem. Det vara bara för att testa ljudet så det blev bara en låt. De andra sa att det lät bra så jag hoppas att det blir ännu bättre på lördag när vi har alla instrument, mikrofon och färdigstylade Avatarer. Det kändes häftigt att spela för en publik även om jag bara stod i studion och sjöng, det kändes nästan som att ha en spelning IRL även om det självklart är svårare att få kontakt med publiken.

Vad är KAOS för band, vilken musik spelar ni helst?
Vi är en syntpopduo från Stockholm. Jag och Kristian har känt varandra i drygt 10 år. Vi har alltid pratat mycket om musik och gått på många konserter tillsammans och en dag i januari 2009 bestämde vi oss för att testa att skriva ihop. Nästan direkt skrev vi "Undesired Isolation" som är vår första singel (den släpptes i juni 2010).
Vi försöker skriva musik som vi själva skulle vilja lyssna på. Ibland blir det lite popigare och ibland lite mörkare musik. Det handlar nog om att vi båda är lite allätare när det gillar musik och lyssnar både på synt, industri, depprock och alternativrock.

Har ni spelat mycket iRL?
Vi har tyvärr varit ifrån varandra en del geografiskt eftersom jag bodde en period i Berlin med min man för 2 år sedan. Det försenade hela släppet av albumet eftersom vi inte kunde jobba lika intensivt tillsammans även om man kan göra mycket över internet. Kristian var också nere i Berlin och hälsade på en del och då försökte vi jobba intensivt. När jag väl flyttade hem igen gick det åt mycket tid att bli klara med albumet. I år har vi dock börjat spela mer live, vilket är jättekul. Vi har både spelat i Stockholm och i Berlin, vilket var häftigt.

Hur många är ni i bandet?
Det är jag och Kristian som är KAOS!. Vi har vid en del livespelningar tagit hjälp av kompisar som hyra fått gästspela/sjunga lite men bandet är bara jag och Kristian. Han spelar synt och programmerar och jag sjsaunger.

Har ni flera konserter på SL, eller vill ni bara testa först och se hur det går innan ni bestämmer er för fler spelningar?
Vi vill naturligtvis spela mer i SL. Vi har inget inbokat men Neo ska introducera oss för en tjej som har en amerikansk klubb. Så vi håller tummarna för att det blir en bra konsert på lördag som generar fler spelningar i SL.

Kommer ni att besöka SL fler gånger som avatarer och umgås med andra?
Än så länge är vi Nubies och all tid har gått åt att styla om våra avatarer men det är inte omöjligt att vi fortsätter att hänga i SL även om vi inte spelar. Det vore kul att själva gå på konsert i SL och höra lite (för oss) ny musik!

När är eran första konsert på SL och var?
Vår första konsert är på lördag (5 okt) kl 21.30 på puben Galna Grodan i Yadkin Valley. Vi kommer även att ha ett DJ set efter och spela lite bra musik från andra artister som vi gillar.

Vem hjälper er med att skapa era avatarer?
Neo har hjälpt oss mycket med att förklara för oss hur allt funkar. Han introducerade oss också för en vän, Em Bodenhall, som också har kommit med bra tips på hur man stylar om avatarer och vart man kan då tag på schyssta kläder mm.

Till KAOS på Grodan 5 okt. Kl. 21.30

2 kommentarer:

  1. Jag som har fått smyglyssnat rekommenderar verkligen att ni ser den här konserten!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat :) med intervjun :)

    SvaraRadera