måndag 28 oktober 2013

Intervju med Jändan - Yadkin läggs ner




Blanche Argus: vad är det som händer, ska du lägga ner Yadkin?
Iendi Laville: ja...nu är sagan om yadkin slut.
Blanche Argus: så rubbet läggs ner.. Grodan, Bounce...?
Iendi Laville: simmen töms...men de olika klubbarna som finns här kan uppstå på andra ställen, det som försvinner är yadkin som en samlande punkt. Det har inte varit ett lätt beslut.
Blanche Argus: varför tog du det beslutet?
Iendi Laville: jag har vänt och vridit på det många gånger. Jag har haft yadkin i snart 3 år...mitt mål och min dröm var att skapa en levande sim....för att det ska fortsätta vara det behövs utveckling. Jag har inte längre det som behövs för att yadkin ska utvecklas.
Blanche Argus: måste allt utvecklas, tycker du?
Iendi Laville: ja, för mig måste det det. Jag är en person som vill skapa nytt, jag är ingen förvaltare.
Blanche Argus: du har väl skapat hela tiden.
Iendi Laville: ja...det är det som är grejen. Jag har gjort det...men nu tog det stopp.

Blanche Argus: det kommer väl nya idéer..
Iendi Laville: det kommer nya idéer hela tiden...men helt andra saker än vad jag vill göra med yadkin.
Blanche Argus: som vad?
Iendi Laville: det är lite olika, jag har inget speciellt just nu...bara en massa idéer, även om yadkin är i stort sett självgående så tar det tid och energi. Nu känner jag att jag vill lägga den tiden på annat.

Blanche Argus: vad säger hyresgästerna?
Iendi Laville: de förstår helt och fullt mitt beslut, de har fått frågan om någon av dom vill ta över. jag har alltid tänkt att om jag ska lägga ner Yadkin så ska det vara mitt eget beslut... inte för att det finns påtryckningar från annat håll och nu var det läge.

Blanche Argus: kostar det mycket för dig att ha detta?
Iendi Laville: jag vill inte veta vad det kostat mig :) På tok för mycket är mitt svar.
Blanche Argus: hur länge har du haft Yadkin?
Iendi Laville: Apollon och jag invigde Onelove för precis 3 år sen, efter ett halvår tog jag över själv.

Blanche Argus: men Yadkin har ju blivit en träffpunkt för många.
Iendi Laville: ja... och det är det som hindrat mig förut när jag tänkt tanken, för den har funnits förut.. men till slut insåg jag att jag måste tänka på mig själv, göra det jag vill göra.
Blanche Argus: vad ska du göra?
Iendi Laville: först och främst ska jag göra ingenting, jo...jag ska städa inventoryt, för det har jag inte gjort på 3 år hahaha

Iendi Laville: jag och Holy har ett hem...så där bor jag :)
Blanche Argus: och sen.. så får du se vad som dyker upp?
Iendi Laville: japp.
Blanche Argus: jag måste fråga om Grodan igen.. Den läggs ner då?
Iendi Laville: grodan läggs i malpåse, den kan dyka upp igen... men det är inget jag vet eller vill besluta om nu. jag tror och hoppas att det här kan öppna upp för annat.

Blanche Argus: känns det bra i detta nu, ditt beslut?
Iendi Laville: det känns väldigt bra just nu, det jobbiga är alltid innan beslutet är fattat.
Blanche Argus: hur gör du med fikat på söndagarna?
Iendi Laville: det har jag inte bestämt, det har inget direkt med Yadkin att göra...så det kan jag ha var som helst om jag skulle vilja. Men nu ska jag ta mig tid att sörja Yadkin först, göra ett bra avslut med gravölet på fredag. Yadkin har varit en stor del av mitt liv i 3 år, jag måste vänja mig sakta vid tanken på att det inte finns längre.

Blanche Argus: vet du, när du kom till Bounce i Fredags.. så kände jag "det är något med Jändan"..
Iendi Laville: du...jag grät floder hela kvällen. Jag visste ju då att det var den sista festen på yadkin innan nyheten kom ut.

Blanche Argus: kan inte säga mer, eller fråga mer.. Det känns ledsamt med Yadkin, men jag förstår ditt beslut.
Iendi Laville: tack Blanka! Jag tror att alla gör det. Jag kommer att gråta blod när jag ska plocka ihop allt, men det känns att det är rätt beslut.

Blanche Argus: var ska alla samlas nu då?
Iendi Laville: Reykja, kom dit så ska jag spöa skiten ur dig i golf..hahaha

Blanche Argus: Tack Jändan för tiden och allt tok på Yadkin :)
Iendi Laville: tack själv blanka!!!


Snart är Yadkin historia..

























Ledsamt är det.. finns inga ord..

Tusen TACK för denna tid Jändan med hennes Lakejer... ❤

På Fredag 1 Nov. Kl. 20.30 blir det avskedsfest med DJ Apollon i Växthuset.

LM till Växthuset

5 kommentarer:

  1. Så var det dags att fälla en tår igen då... Det kommer att bli två veckor med stort vemod innan allt är bortplockat. Samtidigt ser jag med spänning fram emot vad som kommer att hända nu. Både mina egna och andras påhitt.

    SvaraRadera
  2. Vi måste få nån minneslund nånstans, där vi kan sitta och minnas allt roligt... ;(

    SvaraRadera
  3. Den idén tar jag till mig Lelle...

    SvaraRadera
  4. Ledsamt är ordet, det kändes vemodigt att ta in bryggan igår, men den är nu monterad på ny plats och redo för invigning.
    Stort Tack till dig jändi för alla fina år på Yadkin, fäller tårar när jag skriver detta.

    SvaraRadera