fredag 15 november 2013

FanFan Babii är på G.




Blanche Argus: Vad är tanken med The Autumn?
FanFan Babii: En Open Stage Club som ska kunna användas av fler än mig, spontant eller planerat. Inga fasta event, mer spontana saker och händelser.Poem nights, book readings, Sagor, DJ. Livemusik.
Blanche Argus: får vem som helst ha event här?
FanFan Babii: Absolut.

Blanche Argus: hur gör man då, kontaktar dig?
FanFan Babii: Man bör knyta sig till simmen och min grupp, men det ska vara spontant, 1 gång eller flera. Man kontaktar mig eller Fury.
Blanche Argus: ska det enbart vara spontant?
FanFan Babii: Eftersom jag själv inte vågar planera in saker på fasta tider mer än min radio så har jag velat ha det så. En del tycker det är jobbigt men med marknadsföring på FB och här inne, så ska det inte vara ett problem.

Blanche Argus: är detta en Homestead?
FanFan Babii: Det är en Homestead.
Blanche Argus: hur anknyter man sig till simmen?
FanFan Babii: Egentligen behöver man bara prenumerera på min eller i min DJ grupp och sen skapar jag taggar som passar sig för det man vill göra. Jag lånar ut min stream som jag normalt använder, och som man bör/ska använda här, och ingen annan stans.... Eller så använder man sin egen, men då behöver jag vara inne för att ställa in det... Den saken kommer jag lösa senare, hur och ifall att nån vill :)

Blanche Argus: du sa nåt om Ice Hotel på streamen, fick du idén därifrån?
FanFan Babii: Ja, från deras Nordiska Miljö ,Sarek Nordic Light
Blanche Argus: vad menar du med deras Nordiska Miljö?
FanFan Babii: Runt ikring sarek hade de träden, färgerna och vattnet.. Ska ge dig min video från den simmen så du förstår vad jag menar.... Men denna ska vara abstrakt, hela meningen ,med simmen:)

FanFan Babii: Jag ville skapa något som känns som hemma men ändå borta. Jag har haft slott, kojor, Gypsy.. nu kändes detta rätt.
Blanche Argus: är det något mer du vill med The Autumn?
FanFan Babii: Jag vill att folk ska känna sig som hemma här. Ta en kopp kaffe, eller choklad.. en kaka och liksom njuta av ljuset, ljudet eller bara stillheten. Som ett gigantiskt fik, typ.

Blanche Argus: ska Aakes utställning bli här?
FanFan Babii: Vi har en utställningsplats, en club, en romatiskt spot, liten beachbar och så en förtrollad skog som man kan sitta och berätta sagor i... Ja några av dem, Tror han vill ha en egen utställning men så länge vill jag gärna samarbeta med honom.
Blanche Argus: sagorna blir här oxå ?
FanFan Babii: Ja, svar ja om han vill och när han kan.

Blanche Argus: Om man vill ha event här, kostar det något då?
FanFan Babii: Nä, men min tanke är att man är med och ser till att simmen förblir här så en donation lite då och då eller om man drar in en massa Linden på sina event att man lägger en liten slant i "pumpan" men det är inte krav. Däremot om man vill ha ett event och personal som ska fixa eller jobba innan med uppställning och sånt så får man betala lite om det krävs många timmar. Däremot kommer man inte få rezza saker hur som helst... det kommer vara ett krav.. egentligen den enda. Vi är inte ADULT så inget sånt alls.... men vi är inte pryda..

Blanche Argus: Vad skulle det kosta ungefär om man har personal och så?
FanFan Babii: Tja det beror helt på.... Idag får man hyra ( på andra ställen, Managers för ca 200L i timmen) sen ett fast pris och lite tips.... typ.. Inget bestämt.... Ofta drar grupper in en massa, men vi kommer också ha grupper som VI måste betala men inte förrän det kommit in pengar .. så.. det går på ett ut.. :)



Blanche Argus: Hur känns The Autumn för dig. Fury?
Fury Wirefly: perfekt, jag gillar det.



I den förtrollade skogen blir Aakes sagor

Video The Autumn Club

Video Sarek & Ice Hotel

LM till The Autumn Club

2 kommentarer:

  1. Äntligen fick jag möjlighet att läsa detta , Va roligt, Fan va duktig du är. Tusen tack för att du gjorde detta.
    Ledsen att jag missade dig när jag var i Stockholm for real.. Men det tar vi nästa gång.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack FanFan! Yes, vi tar RL nästa gång :)

    SvaraRadera