onsdag 16 april 2014

Tänk om man bara kunde rida iväg..


Jag vet inte varför jag vill meddela er på SL, men jag vill bara meddela er om min situation iRL. Jag brukar helst inte skriva om mitt RL-liv, men eftersom jag varit på SL i 7 år så..
.. Vad säger man, vågar knappt skriva ner det...
Jag har cancer i höger öga - ögonmelanom, så det har varit undersökningar hit och dit och fler kallelser till olika undersökningar ligger på skrivbordet.
Den 25 april ska dom operera - sätta in en strålplatta i höger öga för några dagar.
Mitt problem är också att mitt höger öga är mitt seende öga, händer det något med det så blir jag handikappad p.g,a att mitt vänster öga har jag bara ledsyn på.
Läkaren på SKT.Erik sa efter undersökning ultraljud på höger öga. "Du får välja mellan pest och kolera, ta bort ögat eller testa strålning".
Jag bara gapade och sa "Jag KAN inte välja!"
Då sa hon "då väljer jag åt dig, hade den suttit på vänster öga så hade jag tagit bort ögat direkt. men vi gör ett försök på ditt högra öga först genom strålning efyersom du har ett svagt vänsteröga".

Som läget för mig är nu så är det enbart ångest dag och natt, dessutom har synen sörsvagats på mitt höger öga p.g.a att melanomen ligger på synnerven, som doktorn sa.

Jag vet inte vad jag ska säga om allt men jag kontaktade doktorn några dagar efter besöket per tel. och sa att jag hade ångest för allt hon sa till mig vid besöket. Hon sa bara att "så är situationen. jag kan inte måla upp en falsk bild.."
Jag reagerade starkt på det hon sa (som ni där ute på SL så blir jag förbannad..haha)
"Verkar ju fan inte klokt av en läkare att säga till en patient att välja mellan pest och kolera! Patienten kan ju hitta på vad som helst efter ett sådant besked!"

Jag vill bara berätta om mitt RL för er och jag har en sån ångest inför allt och är asrädd!
Jag behåller min blogg så länge, men SL lämnar jag nu om inget mirakel inträffar.

Blev en lång historia, jag har tänkt... man behöver inte säga något.. bara vara tyst och försvinna..
men jag känner väl att ni är mina vänner också :)
Love you

43 kommentarer:

  1. Så himla tråkigt att höra Blanka, men det är mycket starkt och modigt av dig att berätta! Tänker på dig!

    Styrkekramar!
    // Chaplin

    SvaraRadera
  2. Åh fy, så skulle ingen behöva ha det. Vi kan inte annat än hålla alla tummar och stortår för att det går bra.
    Kommer att sakna dig i Second Life, du har alltid satt "lite puls" på vårt Second Life.
    Gläder mig att du behåller bloggen, den är ett viktig del av "vår historiebok" även om den inte är aktiv just nu.
    -Kan bara önska dig den bästa av bättringar.

    SvaraRadera
  3. Herregud...!
    Hoppas verkligen att allt skall gå bra..!
    Kramar..!
    //Maffe

    SvaraRadera
  4. Skickar en kram och hoppas livet vore annorlunda. Du finns i mina tankar och jag önskar dig allt väl.

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig Blanche.
    Hoppas allt går bra.
    Kram från Götet!

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig Blanche, och hoppas du klarar detta / neo

    SvaraRadera
  7. Älskade älskade vän, vad ledsen jag blir...tänker på dig och sänder dig så mycket energi jag bara kan!!
    Ring mig om du vill prata gullunge, älskar dig så mycket även om vi inte har så mycket kontakt nu!!!
    Du är en stark person, du fixar det här!!
    Tusen kramar och pössar från
    Din för evigt - Rultan

    SvaraRadera
  8. Sänder styrkekramar och så hoppas vi det går bra!
    /BenZaa

    SvaraRadera
  9. vännen:( skickar så mycket styrka jag kan. du vet var vi finns bara ringa NÄR SOM!! håller med rultan du är stark och ska fixa detta! styrke kramar från oss båda

    SvaraRadera
  10. Ååååå Blanka, så vi känner med dig och kommer att tänka och be för dig! Fast, en sak vet vi ju alla i SL....Blanka KOMMER ALLTID TILLBAKA!
    kram från oss på Scandinavia gn Loo

    SvaraRadera
  11. Styrkekramar till dig Blanche! Hoppas verkligen allt går bra! Kraaam

    SvaraRadera
  12. En jättelång kram från Apmel till min gamla goda vän Blanche. Vi har gjort så förr i SL, suttit halvdagarsvis. Det var länge sen vi sågs i någon värld, men du kommer alltid att finnas någonstans i mina tankar.

    SvaraRadera
  13. Tusen kramar till dig Blanka, jag fäller tårar när jag läser inlägget, jag håller mina tummar och hoppas allt blir bättre.
    Kraaaam i massor från Kicki

    SvaraRadera
  14. All min medkänsla med dig Blanche och hoppas verkligen det kommer att gå bra.
    -Har du inte fått någon terapi för ångesten som jag förstår måste vara fruktansvärd?
    Både psykofarmaka och samtalsterapi omedelbart vid beskedet är krav man kan ställa på sjukvården.
    Styrkekramar från Marstrand

    SvaraRadera
  15. Kraaam Bääbis..jag tänker på dig <3

    SvaraRadera
  16. Det va ansjogget värre.
    Hoppas verkligen det går så bra det bara kan.
    Kryapåkram från Västergötland

    SvaraRadera
  17. PS Jag lärde mig mycket om Second Life från din blogg i starten DS
    Tack för det :D

    SvaraRadera
  18. Det här var verkligen inte vad jag ville läsa. Starkt av dig att berätta, för du är saknad på SL ska du veta. Skickar en stoooor bamsekram.

    SvaraRadera
  19. ååhhhh goa goa Blanche. Varje fiber av mig är med dig! Och går det att överföra kraft via tanken, så kommer det all kraft jag har till dig.
    Kraaaaaaaaaaam fina DU

    SvaraRadera
  20. Kram på dig!
    Håller tummarna för dig.

    Kram
    Satorin

    SvaraRadera
  21. Du är i mina tankar Blanche. Behandling med strålning (stålplatta) verkar vara det enda rätta och är välbeprövat. Hoppas innerligt att det går bra!
    /Aake

    SvaraRadera
  22. Först av allt, ett stort tack för att du valde att berätta, trots att du inte har någon som helst skyldighet att göra det. Och du Pruttan.. nu är det dags att frambringa allt jävlar anamma du har i dig och det har du massor, för att bekämpa cancerdjävulen. Du ska inte behöva be om hjälp med en kurator - det borde vara självklart att de kopplas in samtidigt som sjukdomsbeskedet, men eftersom vården idag inte alltid funkar som den borde så får du eller någon familjemedlem/vän se till att en kurator finns för dig nu när du behöver - du ska inte behöva bära detta själv!

    Jag tänker på dig och hoppas att behandlingen inte blir alltför jobbig för dig.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam från StellaApan. ♥♥♥

    SvaraRadera
  23. Liksom Stella vill jag först tacka dig för att du berättar!

    Det är en fruktansvärd situation du har hamnat i min vän, men jag håller med läkaren du har bara ett val och det är den behandling du nu går igenom.

    Du är djävligt stark och envis, min vän, och det vet du att jag är den rätte att intyga efter alla våra bataljer genom åren. Du var stark och modig när du tog kontakt med mig - och det gick ju bra, eller hur?

    Den styrkan och det modet kommer att hjälpa dig nu! Jag tänker på dig och det gör många andra säkert också, både i första och andra livet!

    Stora kramar och varma tankar!

    SvaraRadera
  24. Blanka lilla stjärna, det här var tråkigt som FAN!
    Jag tycker det är dags att förbjuda cancer...
    Fast nu tror jag ju att det kommer att ordna sig för dej, det finns inget godtagbart alternativ!
    Håll ut, och tänk på alla oss som älskar dej *Kram*

    SvaraRadera
  25. Blanka min vän. Starkt av dig att berätta. Är tacksam över att du berättade för dina vänner i SL. Tycker att det rätta är att strålbehandla och jag hoppas innerligt att cancer ger sig. Skickar positiva tankar till dig och energi till dig. Kanske svärt att tänka positivt men positivt tänkande och att skratta har besegrat mycket det vet jag. Hoppas du har goa vänner som du kan prata i din närhet som kan ge dig positivt stöd. Annars så finns det många här vet jag som gärna lyssnar och önskar dig allt gott i båda världar. Jag tycker mycket om dig. Skickar tusenkramar och healing till dig. Kram Alf

    SvaraRadera
  26. Kram Blanche det kommer gå bra ska du se <3

    SvaraRadera
  27. Ja det hoppas jag med verkligen att det kommer gå bra, det var verkligen ingen rolig historia det där. Kramar från Bejiita

    SvaraRadera
  28. Kära Blanche! Förbannade cancer, förbannade.
    Önskar dig styrka, ljus, hopp. Önskar dig motståndskraft.
    Skickar så mycket kram som möjligt.

    SvaraRadera
  29. Detta var verkligen tråkiga och djävligt orättvisa nyheter Blanche!! Skickar dig all värme och positiv energi vi bara kan. Du finns i våra tankar...Selma & Sev

    SvaraRadera
  30. Stoooor Kram Blanche..du grejar det..du är stark !!

    Polle

    SvaraRadera
  31. Stor Kram Blanche.
    Du finns med i mina tankar
    /Holy

    SvaraRadera
  32. Varm kram Blanche! Finns inga ord ... Mid

    SvaraRadera
  33. Tänker på dig! Stor kram! /Millimina

    SvaraRadera
  34. Ååååå Blanche ger dig mina varmaste kramar Wolfie/Harpo

    SvaraRadera
  35. Skickar massor av styrkekramar...
    Det här fixar du Blanka!
    /Vira

    SvaraRadera
  36. alla tummar och tår hålls idag vännen massa kramar

    SvaraRadera
  37. Håller din hand och kramar den. Idag är alla mina tankar hos dig, hela dagen. ♥

    SvaraRadera
  38. Hoppas allt gått bra för dig Blanche. Vi tänker på dig.
    Selma & Sev

    SvaraRadera
  39. Tänkte på dig nu på morgonen...hoppas på det bästa. /Neo

    SvaraRadera
  40. Skit cancer säger Jag bara Blanka. Krya på dig och hoppas du tillfrisknar snart.
    Tänker på dej.
    Lumi (Tinkan)

    SvaraRadera
  41. Jag har tänkt på dig då och då, jag har saknat dig i SL. Först i dag ser jag vad du har skrivit om din sjukdom.
    Så utomordentligt starkt av dig. jag vet ju inte om du ens kan se detta och läsa våra kommentarer och försök till uppmuntran. Jag hoppas du har den hjälp som du behöver. Det går att begära hjälp från vänner i SL med om det behövs.
    Kram från Mandel Solano alias Tevoram och Mermat Uggla
    Du är i mina takar

    SvaraRadera
  42. Sen kommentar men jag hoppas du får se den:
    Fuck Cancer..
    Du saknas och jag håller på dig i den här striden.
    Stor kram!
    Du är i tankarna!

    SvaraRadera